Objavljeno u Nacionalu br. 344, 2002-06-19

Autor: Nacionalova redakcija

NOVI POSLOVI LUKE RIJEKA

Rijeka napokon preotima teret koparskoj luci

.......

Miran CofekMiran CofekInvesticijski ciklus projiciran prije više od godinu i pol, u vrijeme kad se vodila svađa o pretvorbi Luke Rijeka, tek se ovih dana u riječkoj luci počeo vidljivije realizirati, iako joj je sve to vrijeme promet i prekrcaj tereta ipak bilježio rast. Nakon više od dvadeset godina prošlog je tjedna u Luci Rijeka počeo iskrcaj 34,5 milijuna dolara vrijedne obalne mehanizacije, onoga što svi vidimo kao dvije dizalice a naziva se “kontejnerskim mostovima” te prekrcajnom opremom za terminal rasutih tereta u Bakru. Riječ je o zajedničkoj investiciji južnokorejskog “Samsunga” i Lučke uprave, na osnovi ugovora o kreditiranju potpisanog između Republike Hrvatske i Koreje. Osim povoljnog kredita koji je osigurala korejska državna banka, kao aneks ugovora sa “Samsungom” potpisana je i obveza da dio korejskih i vlastitih tereta preusmjere na riječku luku. Dizalice u rujnu kreću u probni rad. S tom novom opremom u Bakru će se za jedan sat moći pretovariti 2000 tona ugljena i po kapacitetima bit će to najveći terminal za rasute terete u sjevernom Jadranu, uz to ekološki potpuno prihvatljiv. I kontejnerski terminal, inače jedini u Hrvatskoj, čak četiri puta pojačat će kapacitete prekrcaja. S novim dizalicama riječka luka postaje jači kontejnerski terminal od koparskog.
Osim dizalica, prošlog su tjedna u Luci potpisani i novi ugovori s kupcima, kojima se otima dio tereta koparskoj luci. Miran Cofek, generalni direktor Luke, potpisao je ugovor s danskom kompanijom
Maersk Sealand. Riječ je, istakao je Cofek, o oko 8000 kontejnera godišnje. Ugovor je potpisan na neodređeno vrijeme, a vodstvo Luke nada se da će taj čin pridonijeti da se istovar oko 5000 kontejnera godišnje umjesto u Kopru, uskoro ostvari u riječkoj luci. Cofek kaže da je riječka luka do sada potpisala 10 sličnih ugovora ali da je ovaj najznačajniji. Prošle godine u riječkoj luci ostvaren je prekrcaj 20.000 kontejnera, a ove godine planira se povećanje za oko 5000 kontejnera.
Nedavno je Cofek obavijestio također da je Luka pred potpisivanjem ugovora s jednim od najvećih izraelskih brodara Zim Lines o uspostavljanju brodske teretne linije između Izraela i Rijeke. Ovome su prethodili šestomjesečni pregovori, a Zim Lines jedan je od najznačajnijih poslovnih partnera kineskog Coscoa, jednog od najvećih brodara na svijetu, što bi značilo i povezivanje riječke luke s kineskim tržištem. Ovu brodsku liniju za izvoz u prekomorske zemlje koristit će Mađarska, Češka, Slovenija i Austrija. Zim Lines surađuje s lukama Genova, Hamburg i Kopar, a spremni su svoje terete iz Izraela za Kopar sada preusmjeriti u riječku luku.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika