Objavljeno u Nacionalu br. 348, 2002-07-17

Autor: Nacionalova redakcija

MONOPOL

Država dopustila Ini da prodaje otrovno gorivo do 2006.

Predsjednik Uprave INA-ePredsjednik Uprave INA-eNakon što je Ina financijski restrukturirana i pripremljena za prodaju, iskazavši visoki profit od 353 milijuna kuna, država tu veliku tvrtku i poslovno priprema za strateškog partnera. Prije svega, omogućila joj je da još neko vrijeme prodaje benzin ispod razine europskih standarda, na što prisiljava ostale sudionike na hrvatskom tržištu, a također pomalo izdvaja i prodaje dijelove koji nisu Inin core business (osnovni posao). Tako je Ina državi prodala dio svojih dionica u Janafu, zatim je prodala Plinacro za iznimno visokih 850 milijuna kuna (u zamjenu za dug prema Pariškom i Londonskom klubu od 115 milijuna dolara). Ina se, međutim, pomalo rješava i ostalih segmenata distribucije plina.
Ugovorom vrijednim 4 milijuna kuna Croplin je od Ine preuzeo 40 posto vlasničkog udjela u tvrtki Plinara istočne Slavonije d.o.o. iz Vinkovaca (ovlaštena tvrtka za distribuciju plina u Vukovarsko-srijemskoj županiji vrijedna 39 milijuna kuna). Tvrtka Croplin osovana je 1998. i u mješovitom je vlasništvu Ine i dviju njemačkih tvrtki, MVV Energie AG iz Mannheima i THUGA AG iz Munchena. U sljedeće dvije godine namjeravaju uložiti više od 200 milijuna kuna u projekte razvoja distribucije i potrošnje plina u Hrvatskoj, čime bi obuhvatili oko 100.000 potrošača plina, a do kraja godine Croplin namjerava povećati temeljni kapital s 9 milijuna kuna na 69 milijuna kuna.
Slično kao što je pri prodaji HT-a ostavila monopol u fiksnoj telefoniji na razini lokalne petlje do 2005., država je sad Ini produljila mogućnost prodaje goriva ispod razine EU standarda. Prema dosad važećim propisima Ina je imala pravo do 1. srpnja prodavati dizelsko gorivo u kojem ima sumpora do 0,3 grama po litri, dok su EU norme 0,05 g/l. I motorni benzini uvoznika moraju biti u skladu s EU normama, to jest u njima olova i benzena (koji je kancerogen) smije biti 0,013 g/l, a Ini je opet bilo dopušteno da prodaje (do 1. srpnja) motorno gorivo s 0,05 g/l olova i benzena. Slično se Ini gledalo kroz prste i za sumpor u lož-ulju.
Vlada je, međutim, odlučila da se tek “od 1. siječnja 2006. u Hrvatskoj neće smjeti koristiti motorni benzin s olovom te dizelsko gorivo, ekstralako loživo ulje i bezolovni motorni benzin lošije kvalitete od propisanih standarda”.
Drugim riječima, kad u Inu uđe strateški partner, moći će još tri godine prodavati derivate otrovnije nego u drugim zemljama!

Vezane vijesti

Sanader nikad nije tražio da razgovaramo o INA-i i MOL-u

Sanader nikad nije tražio da razgovaramo o INA-i i MOL-u

Josip Friščić, bivši potpredsjednik Hrvatskog sabora i bivši čelnik Hrvatske seljačke stranke (HSS-a), HDZ-ovog koalicijskog partnera u bivšoj Vladi,… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika