Objavljeno u Nacionalu br. 378, 2003-02-12

Autor: Nacionalova redakcija

MARKETING

'Tko želi biti milijunaš' je najbolji reklamni termin za oglašavanje na HTV-u

Reklamne agencije zahvaljujući agenciji PULS sad imaju kvalitetnije pokazatelje o gledanosti TV programe i pojedinih emisija. Tako sad znamo da je rukometno finale između Hrvatske i Njemačke, čiji je prijenos emitiran u nedjelju 2. veljače između 17.51 i 19.38 sati na trećem programu HTV-a, imalo prosječnu gledanost od 38 posto, a kviz “Tko želi biti milijunaš”, emitiran na prvom programu HTV-a iste večeri, imao je prosječnu gledanost od 45 posto.

Pokazalo je to elektronsko mjerenje gledanosti televizije koje od početka ove godine provodi tvrtka AGB Puls, dosad najpouzdanijom metodom mjerenja gledanosti televizijskih programa, što je vrlo značajno za marketinške agencije. Vrhunac gledanosti od 46 posto rukomet je dosegao u 19.35, a kviz “Tko želi biti milijunaš” u 21.06 sati imao je stopu gledanosti od 53 posto. Da je “Milijunaš” najgledanija emisija u Hrvatskoj potvrđuju i rezultati mjerenja za četvrtak, 16. siječnja, kada je stopa gledanosti dosegla u jednom trenutku čak 52 posto.

S većom gledanošću od vrhunskog sportskog događaja – u kojem su hrvatski predstavnici sudjelovali i pobijedili –”Milijunaš” se potvrdio kao glavni promidžbeni termin u programu HTV-a, iako bi bilo pretjerano reći da se oglašivačima novac uložen u reklame tijekom prijenosa rukometnih utakmica i prigodnih emisija, sudeći po gledanosti, nije isplatio. Istraživanje AGB Pulsa pokazalo je da prosječan hrvatski građanin dnevno provede više od pet sati gledajući televiziju, dok je nedjeljom taj prosjek najveći i iznosi preko 6 sati. Iako su rezultati istraživanja nepotpuni, jer su do danas instalirani uređaji za praćenje gledanosti (peoplemeteri) u oko 520 od predviđenih 600 kućanstava, a obrađen je tek jedan mjesec, rezultati su zanimljivi jer su rađeni najpouzdanijom metodom do sada.

Tako je izmjereno da je u razdoblju od 7. do 14. siječnja prosječni hrvatski građanin stariji od 4 godine u vremenskom periodu od 9 do 24 sata gledao televiziju 5 sati i 9 minuta, a u nedjelju, 14. siječnja čak 6 sati i pet minuta. Tog je dana petina Hrvata bila ispred TV-a u svakom trenutku, dok je 86 posto cijele populacije gledalo TV bar jednu minutu. Istraživanje je također potvrdilo da Novu TV najviše gledaju oni između 10 i 39 godina starosti. Gledano po spolu, muškarci u Hrvatskoj provode za televizijom nešto više vremena nego žene, i to više prateći HTV3 i NOVU TV, dok žene više gledaju HTV1 i 2. Tako je, naime, izmjereno u nedjelju, 26. siječnja.

Općenito, daleko najgledaniji je prvi program Hrvatske televizije, a slijedi ga HTV2, koji pak redovno ima veću gledanost od HTV1 u razdoblju od 15 do 17 sati te od 18 do 19 sati. Na trećem mjestu po gledanosti je NOVA TV, a HTV3 je na četvrtom mjestu.

Vezane vijesti

HRT nelegalno poskupio naknade?

HRT nelegalno poskupio naknade?

Hrvatska radio televizija je nepravedno i protivno zakonima tržišnog natjecanja podigla cijene naknada kabelskim i satelitskim operaterima koji bi u… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika