Objavljeno u Nacionalu br. 480, 2005-01-25

Autor: Nacionalova redakcija

KARIJERA I NOVAC

HŽ će preusmjeriti 150 tisuća kamiona s autocesta na željeznicu

Kamionski terminali gradit će se u Spačvi, Zagrebu, Splitu i Rijeci

Predsjednik uprave HŽ-a Tomislav Josip Mlinarić.Predsjednik uprave HŽ-a Tomislav Josip Mlinarić.Hrvatske željeznice (HŽ) planiraju do početka 2007. izgraditi i otvoriti kamionske terminale u Spačvi, Splitu, Rijeci, Koprivnici i Zagrebu, a cijela investicija vrijedna je nekoliko milijuna eura. Kao dio tog projekta HŽ-ova tvrtka kći Radionica željezničkih vozila Čakovec, u suradnji sa švicarskom tvrtkom Ferreire Cattaneo, već je počela s proizvodnjom 50 niskopodnih vagona, kojima će se HŽ koristiti za prijevoz svih tipova kamiona u vlastitim vlakovima. U Čakovcu mjesečno izgrade dva niskopodna vagona, a vrijednost jednog je 170.000 eura. Realizacijom tog projekta oko 150.000 teških kamiona s domaćih autocesta trebalo bi se preusmjeriti na prijevoz željeznicom.
Voditelj projekta izgradnje kontejnerskih i uprtnih terminala u HŽ-ovu odjelu za razvoj i investicije Pave Marinović rekao je da zajednica europskih željeznica (CER) formira transeuropsku pružnu mrežu ili TERFF, na kojoj će se obavljati isključivo željeznički teretni prijevoz u koji će biti uključena Hrvatska. “Najvažniji razlog ulaganja u kombinirani prijevoz je smanjenje zakrčenosti europskih i domaćih cesta kamionima. Uz to, željeznički promet ima najveće komparativne prednosti kao što su ekološka održivost, ekonomska isplativost i energetska štedljivost. U EU troškovi zakrčenosti cestovnoga prometa dosežu 120 milijardi eura na godinu. Kombinirani prijevoz smanjuje potrošnju energije za 29 posto te emisiju ugljičnog monoksida za oko 1,8 milijuna tona godišnje”, pojasnio je Marinović osnovne motive HŽ-ova projekta.
U ukupnom prijevozu teretnih jedinica kombiniranoga prijevoza HŽ-a, 70 posto čine kontejneri, 25 posto kamioni i tegljači te pet posto izmjenjivi kamionski sanduci. “Problem je u tome što HŽ u promet još uvijek nije uveo vlastite vlakove sastavljene od niskopodnih vagona za prijevoz kamiona i tegljača. To nije učinjeno jer nemamo terminale za utovar cestovnih teretnih vozila. Zato smo i krenuli u projekt jer sve pokazuje kako nam je kombiniran prijevoz nužan”, kazao je Marinović.

Vezane vijesti

I HŽ podnio kaznenu prijavu zbog spornog maila

I HŽ podnio kaznenu prijavu zbog spornog maila

Uprava HŽ Holdinga podnijela je danas kaznenu prijavu protiv nepoznate osobe kako bi se što prije utvrdilo tko je i kako dostavio novinaru HTV-a… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika