Objavljeno u Nacionalu br. 489, 2005-03-29

Autor: Nacionalova redakcija

'Ujedinjeni CBA i NTL žele preuzeti vodstvo na maloprodajnom tržištu'

Razgovor sa Željkom Vugrićem, direktorom CBA International

Prošlotjednim sklapanjem ugovora o poslovnoj suradnji između udruženja regionalnih trgovačkih kuća CBA International i NTL, stvoren je drugi po snazi maloprodajni lanac u Hrvatskoj. CBA International čini devet članica osnivača koje su lani zajedno ostvarile 3,5 milijarde kuna prometa, dok je NTL udruženje četiriju trgovačkih kuća sa sličnim lanjskim ukupnim prometom. Sa 7 milijardi kuna prometa udruženi CBA i NTL zauzet će gotovo 15 posto tržišnog udjela. O razlozima udruživanja i ambicijama novostvorenog trgovačkog lanca razgovarali smo s direktorom CBA Internationala Željkom Vugrićem.

NACIONAL: Koji je osnovni cilj poslovnog udruživanja CBA Internationala i NTL-a? – Osnovni cilj je jedinstveni nastup na tržištu u djelatnosti trgovine putem smanjenja troškova nabave roba i prodajnih cijena za članove. Time će se povećati efikasnost i konkurentnost te koncentracija istraživanja i razvoja članova. U konačnici udruživanje će dovesti do unapređenja pojedinačnih i zajedničkih gospodarstvenih interesa članova, a potrošači od udruživanja mogu očekivati kvalitetniju ponudu roba i kvalitetniju uslugu po konkurentnijim cijenama, kao i standardizirana prodajna mjesta. Ujedno, udruživanjem će ojačati položaj hrvatske proizvodnje jer sada imaju sigurnu domaću policu.

NACIONAL: Je li time stvoren jedinstveni trgovački lanac s ciljem preuzimanja liderske pozicije u maloprodaji? – Krajnji cilj udruživanja je stvaranje jedinstvenog trgovačkog lanca s primatom na maloprodajnom tržištu. Jaka konkurencija stranih trgovaca prisilila je domaću trgovinu na različite oblike koncentracije. Udruživanje po principu CBA je jedan od načina brze koncentracije nabave i razvoja maloprodaje bez angažmana dodatnog kapitala. Ove procese nužno mora podržati domaća proizvodnja radi dobivanja na vremenu u pripremi za jaku tržišnu utakmicu u EU.

NACIONAL: Koje su procjene rasta novostvorenog trgovačkog subjekta ove i sljedećih godina? – Očekujemo minimalno 10 posto godišnjeg rasta u maloprodaji.

NACIONAL: Kakav je potencijal udruženog lanca? – Udruživanjem je stvoren lanac s 869 prodajnih lokacija i četiri tisuće zaposlenih čiji godišnji prihod premašuje sedam milijardi kuna.

Vezane vijesti

CBA očekuje porast prometa od 12 posto

Trgovačko udruženje CBA, koje okuplja osam trgovačkih lanaca, otvorilo je od početka godine 42 nova prodajna objekta, ukupne površine 9400 četvornih… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika