Objavljeno u Nacionalu br. 499, 2005-06-07

Autor: Nacionalova redakcija

KARIJERA I NOVAC

'Zbog ureda u Zagrebu više neću donositi odluke napamet'

Intervju: Hikmet Ersek, potpredsjednik Western Uniona

  Predstavništvo Western Uniona koje je prošlog tjedna otvoreno u Zagrebu, uz hrvatsko pokrivat će i tržište Bosne i Hercegovine, Srbije i Crne Gore, Kosovo, Makedoniju i Albaniju. Specifičnost ove regije, kako je na prigodnoj konferenciji za tisak naglasio viši potpredsjednik za Europu, Bliski Istok, Afriku i Južnu Aziju, Hikmet Ersek, u tome je što navedene zemlje mahom primaju novčane doznake iz razvijenih zapadnih zemalja, ali i činjenica da ova američka tvrtka koja je svoje poslovanje na globalnoj razini počela razvijati tek u devedesetima, upravo na ovom području bilježi rast prometa čak 20 posto veći od ukupnog, globalnog rasta. Western Union trenutno drži čak 16 posto ukupnog svjetskog tržišta doznaka novca, a prema najnovijem istraživanju koje je objavio Celent Communications ono je procijenjeno na 159 milijardi dolara godišnje. Tijekom prošle godine Western Union proveo je 97 milijuna dolara transfera između fizičkih osoba, te 146 milijuna dolara transakcija fizičkih prema pravnim osobama. Upravo je prijenos novca od osobe osobi najpopularnija usluga Western Uniona koji je u Hrvatskoj svoje usluge počeo nuditi 1998. i od tada razvio jaku zastupničku mrežu u suradnji s Hrvatskom poštom, HVB Splitskom bankom i drugim poslovnim bankama na više od 1400 zastupničkih lokacija diljem zemlje.

  "Milijuni dolara dolaze u ovu regiju. Kažu kako čak 3 do 4 posto BDP-a regije dolazi od emigranata. Kad bi taj novac prestao pritjecati, vjerujem da bi to za regiju značilo veliku ekonomsku krizu", tumači Hikmet Ersek koji iz Beča nadgleda uprave 120 zemalja i više od 100 tisuća zastupništava.

  NACIONAL: Zašto je sada pravo vrijeme za otvaranje regionalnog ureda koji će pokrivati šest zemalja s područja Balkana, s obzirom na činjenicu da je Western Union i do sad poslovao u njima posredstvom svog ureda u Beču?
  - Šest zemalja čine veliku regiju, a kada sjediš u Beču teško možeš shvatiti potrebe Hrvata, Srba ili Albanaca. Moraš biti blizu klijenata, govoriti njihov jezik, shvatiti njihove potrebe, a uz to mrzim glomazne uprave kompanija zato što su one u pravilu debele i trome. Šefovi poput mene sjede za stolovima i donose odluke na pamet. Ljudi moraju biti na terenu jer to čini ovakve velike, globalne kompanije pokretnijima i to je jedini način da one ostanu brze i u toku sa zbivanjima. Meni je donekle pomoglo to što sam u Hrvatskoj, koja je tada bila dio Jugoslavije, igrao mnoge utakmice i tako sam, igrajući košarku, upoznao ovu regiju o kojoj sam nastavio učiti i kao direktor Western Uniona. Osim toga i moj djed je iz Bosne, odakle su 1922. preselili u Tursku. U kući mog djeda i bake govorio se bosanski.

  NACIONAL: Uslugu brzog prijenosa novca izvan Sjeverne Amerike Western Union prvi je put ponudio tek 1989. godine. Zašto je kompanija tako kasno započela svoj globalni razvoj?
  - Promatrate li svjetsku povijest globalizacija i velikih migracija vidjet ćete da one postaju masovni fenomen tek u posljednjih 15 – 20 godina. Bilo je gastarbajtera iz Jugoslavije koji su 60-ih odlazili raditi u Njemačku, isto kao i Turci, ali to su bila parcijalna preseljenja. Sloboda migracije u globalnom svijetu počela je s 90-ima. Zanimljiv je i naš povijesni razvoj, budući da smo osnovani kao telegrafska kompanija, a onda se pojavio telefaks i telegraf je bio gotov. Preorijentirali smo se na telefaks, no onda je došao internet. Sada mobilni telefoni i SMS ozbiljno ugrožavaju količinu komunikacije e-mailom. Zbog toga smo se odlučili usmjeriti na djelatnost koju obavljamo već dovoljno dugo vremena, a to je bazično transfer novca

  NACIONAL: Koja je prednost Western Uniona u transferu novca kad ga je moguće obaviti i putem banke ili interneta?
  - To je jednostavno; ne treba otvarati račun, moguće je otići na bilo koju lokaciju i poslati novac u 125 tisuća lokacija u minuti - tko drugi to može. Klijenti vole jednostavnu i brzu uslugu, a kod nas je dovoljno pokazati osobnu ispravu, ispuniti formular i poslati novac u bilo koju od 195 zemalja. Nije potrebno odlaziti u banku i raspitivati se je li moguće iz nje transferirati novac u ovu ili onu zemlju. Osim toga, ulažemo mnogo novca u naš brand, samo lani smo na to primjerice potrošili 4,5 milijuna dolara. To je veliki novac, ali zato ljudi na Filipinima znaju za Western Union i kad odu raditi u Njemačku, znaju da će pola plaće što će ju poslati majci doista i doći do nje jer radi se o teško zarađenom novcu.

  NACIONAL: Koliko namjeravate uložiti u marketing za ovu regiju?
  - U regionalni marketing inače ulažemo sedam do osam posto od ukupnog iznosa, ali ovdje planiramo uložiti i više. No, zbog konkurencije ne želimo otkrivati točne iznose.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika