25.06.2005. / 00:00
Kazališna gostovanja
Eurokaz otvorio izvrstan brazilski streetdance
Devetnaesti Eurokaz, međunarodni festival novog kazališta, počeo je ovog tjedna u "Gavelli" originalnom, inteligentnom i zabavnom predstavom "Telesquat" brazilske Grupo de Rua de Niteroi, koju je osmislio 25-godišnji Bruno Beltrao.
Beltrao je na praznu scenu postavio četiri plesača, koji su u maniri streetdancea dočaravali različite likove, odnose i društvene situacije, a onda je na titl "prevodio" njihove pokrete u riječi. "Prijevod" govora tijela nije bio nimalo banalan niti doslovan: iako su dominirale duhovite i ležerne opaske, u pozadini se zapravo razotkrivala puno dublja i ozbiljnija priča o svakodnevnici našeg planeta. Naime, Beltrao nije završio samo studij plesa nego se bavi i filozofijom pa u skladu s tim ima fenomenološki pristup u koreografijama: bavi se onim što ga opsjeda – virtualnom stvarnošću, ratovima, astronautima, svemirskim letovima, medijima i slično. Uz to, zanimala ga je i komunikacija s publikom pa je ušetao u gledalište, pružio mikrofon nekolicini gledatelja i onda pred njima izvodio svoj nervozni hip hop "ples". Zagrebačka je publika dobro reagirala i pokušala riječima "prevoditi" značenje pokreta. Tom je predstavom Beltrao apsolutno potvrdio svoju reputaciju "čuda od koreografa", koji uspješno i zanimljivo pretače streetdance u umjetnički jezik.
Tako je Eurokaz odlično najavio ovogodišnju temu – inovacije u prostoru kazališnog konzervativizma, koje se protežu od teme susjedstva i svakodnevnice do energije ulice, znači, hip hop kulture. Na senzibilitet Brazilaca nastavila se francuska grupa Compagnie la Baraka Aboua Lagra, zatim Arne Sierens, Emma Dante i Fratelli Mancuso, te DJ Spooky i Béla Pintér. Publika je vidjela i dva hrvatska primjera upotrebe susjedstva: Zahtilin Labin Art Express i Čokrićev Šušur Bol s Brača. Preostala dva gostovanja - američke grupe Goat Island, koju je zagrebačka publika već vidjela, i solo Anne Terese De Kersmaeker na glazbenu podlogu Joan Baez, pokazala su uvjetovanost plesnog teatra, pa tako i teatra uopće, društvenim uvjetima.
Beltrao je na praznu scenu postavio četiri plesača, koji su u maniri streetdancea dočaravali različite likove, odnose i društvene situacije, a onda je na titl "prevodio" njihove pokrete u riječi. "Prijevod" govora tijela nije bio nimalo banalan niti doslovan: iako su dominirale duhovite i ležerne opaske, u pozadini se zapravo razotkrivala puno dublja i ozbiljnija priča o svakodnevnici našeg planeta. Naime, Beltrao nije završio samo studij plesa nego se bavi i filozofijom pa u skladu s tim ima fenomenološki pristup u koreografijama: bavi se onim što ga opsjeda – virtualnom stvarnošću, ratovima, astronautima, svemirskim letovima, medijima i slično. Uz to, zanimala ga je i komunikacija s publikom pa je ušetao u gledalište, pružio mikrofon nekolicini gledatelja i onda pred njima izvodio svoj nervozni hip hop "ples". Zagrebačka je publika dobro reagirala i pokušala riječima "prevoditi" značenje pokreta. Tom je predstavom Beltrao apsolutno potvrdio svoju reputaciju "čuda od koreografa", koji uspješno i zanimljivo pretače streetdance u umjetnički jezik.
Tako je Eurokaz odlično najavio ovogodišnju temu – inovacije u prostoru kazališnog konzervativizma, koje se protežu od teme susjedstva i svakodnevnice do energije ulice, znači, hip hop kulture. Na senzibilitet Brazilaca nastavila se francuska grupa Compagnie la Baraka Aboua Lagra, zatim Arne Sierens, Emma Dante i Fratelli Mancuso, te DJ Spooky i Béla Pintér. Publika je vidjela i dva hrvatska primjera upotrebe susjedstva: Zahtilin Labin Art Express i Čokrićev Šušur Bol s Brača. Preostala dva gostovanja - američke grupe Goat Island, koju je zagrebačka publika već vidjela, i solo Anne Terese De Kersmaeker na glazbenu podlogu Joan Baez, pokazala su uvjetovanost plesnog teatra, pa tako i teatra uopće, društvenim uvjetima.
Vezane vijesti
Ne sviđa mi se što u kazalištima ima previše slobode, vratio bih cenzuru
U Zagrebačkom kazalištu mladih u punom su jeku pripreme za veliku ansambl predstavu "Idiot", koju po istoimenom ruskom klasiku Fjodora Mihajloviča… Više
- Filip Juričić: 'Sudjelovao bi u pjevačkom showu'
- Pakao pod Berlinom
- Frljić: 'Negiranje kolektivne odgovornosti je kukavičluk'
Komentari
Ovaj članak nema komentara.
Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.
Najnovije
-
05.07.2012. / 10:38
Hrvatski gospodarstvenici u pohodu na rusko tržište
-
29.06.2012. / 16:26
Šokantna i provokativna modna predstava
-
29.06.2012. / 16:20
'Nakon pravomoćne presude moći ćemo razgovarati o Čačiću'
-
29.06.2012. / 16:09
Uživajte u sekundu dužem vikendu