25.06.2005. / 00:00

 

Kazališna gostovanja

Eurokaz otvorio izvrstan brazilski streetdance

Devetnaesti Eurokaz, međunarodni festival novog kazališta, počeo je ovog tjedna u "Gavelli" originalnom, inteligentnom i zabavnom predstavom "Telesquat" brazilske Grupo de Rua de Niteroi, koju je osmislio 25-godišnji Bruno Beltrao.
  Beltrao je na praznu scenu postavio četiri plesača, koji su u maniri streetdancea dočaravali različite likove, odnose i društvene situacije, a onda je na titl "prevodio" njihove pokrete u riječi. "Prijevod" govora tijela nije bio nimalo banalan niti doslovan: iako su dominirale duhovite i ležerne opaske, u pozadini se zapravo razotkrivala puno dublja i ozbiljnija priča o svakodnevnici našeg planeta. Naime, Beltrao nije završio samo studij plesa nego se bavi i filozofijom pa u skladu s tim ima fenomenološki pristup u koreografijama: bavi se onim što ga opsjeda – virtualnom stvarnošću, ratovima, astronautima, svemirskim letovima, medijima i slično. Uz to, zanimala ga je i komunikacija s publikom pa je ušetao u gledalište, pružio mikrofon nekolicini gledatelja i onda pred njima izvodio svoj nervozni hip hop "ples". Zagrebačka je publika dobro reagirala i pokušala riječima "prevoditi" značenje pokreta. Tom je predstavom Beltrao apsolutno potvrdio svoju reputaciju "čuda od koreografa", koji uspješno i zanimljivo pretače streetdance u umjetnički jezik.
  Tako je Eurokaz odlično najavio ovogodišnju temu – inovacije u prostoru kazališnog konzervativizma, koje se protežu od teme susjedstva i svakodnevnice do energije ulice, znači, hip hop kulture. Na senzibilitet Brazilaca nastavila se francuska grupa Compagnie la Baraka Aboua Lagra, zatim Arne Sierens, Emma Dante i Fratelli Mancuso, te DJ Spooky i Béla Pintér. Publika je vidjela i dva hrvatska primjera upotrebe susjedstva: Zahtilin Labin Art Express i Čokrićev Šušur Bol s Brača. Preostala dva gostovanja - američke grupe Goat Island, koju je zagrebačka publika već vidjela, i solo Anne Terese De Kersmaeker na glazbenu podlogu Joan Baez, pokazala su uvjetovanost plesnog teatra, pa tako i teatra uopće, društvenim uvjetima.

Vezane vijesti

Ne sviđa mi se što u kazalištima ima previše slobode, vratio bih cenzuru

Ne sviđa mi se što u kazalištima ima previše slobode, vratio bih cenzuru

U Zagrebačkom kazalištu mladih u punom su jeku pripreme za veliku ansambl predstavu "Idiot", koju po istoimenom ruskom klasiku Fjodora Mihajloviča… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika