Objavljeno u Nacionalu br. 504, 2005-07-11

Autor: Viktor Zahtila

MOBILNA TELEFONIJA

Hrvati imaju više od tri milijuna mobitela

Tri operatora nude velik raspon usluga u klasičnoj GSM mreži, ali se pripremaju za masovno korištenje 3G mreža

PAD CIJENA Zbog konkurencije očekuje se pad cijena za 30 do 50 posto u slijedećih tri do pet godina PAD CIJENA Zbog konkurencije očekuje se pad cijena za 30 do 50 posto u slijedećih tri do pet godina Trenutačno na hrvatskom tržištu postoje tri koncesionara za mobilne telekomunikacijske usluge, T-Mobile, Tele2 i VIPnet. T-Mobile danas ima više od 1.550.000 korisnika, odnosno zauzima tržišni udio od 54,1 posto. Nove T-Mobileove tarife za privatne i poslovne korisnike omogućile su da se cjelokupan iznos mjesečnog tarifnog paketa i potroši u potpunosti na razgovore i poruke, dopustivši korisnicima da sami procijene koji iznos tarifnog paketa najviše odgovara njihovim mjesečnim potrebama.

 

 

 T-Mobile je također promijenio ponudu za prepaid korisnike, koji mogu birati nove Simpa tarifne modele: Simpa Stil, Simpa Profil i Simpa Ekipa. Korisnici dosadašnjeg tarifnog modela S1 automatski će postati korisnici Simpa Stil tarifnog modela prilikom uvođenja novih tarifnih modela. Razlog je taj što su S1 i Simpa Stil jednaki, uz dodatnu pogodnost Simpa Stila kojaT-mobile, VIPnet i Tele2 zasuli su korisnike brojnim paketima u kojima baš svi mogu pronaći optimalan  donosi nižu cijenu MMS poruka, bez obzira na veličinu poslane poruke. Dodatna pogodnost je mogućnost izbora dvaju Simpa ti&ja brojeva, te posebna cijena SMS-a prema Simpa ti&ja brojevima od samo 0,31 kunu. Simpa Profil je tarifni model namijenjen korisnicima koji žele više i povoljnije telefonirati prema brojevima fiksnih mreža u RH. Cijena razgovora prema fiksnim mrežama od 19 do 7 te vikendom i praznikom u RH iznosi samo 0,49 kn/min, a svaka minuta primljenog poziva iz bilo koje fiksne mreže u Hrvatskoj i T-Mobile mreže RH znači novih 0,10 kn izravno na račun korisnika. Tarifni model Simpa Ekipa namijenjen je korisnicima koji žele više i povoljnije telefonirati, točnije za samo 0,49 kn/min, unutar mreže T-Mobile HR, i to najviše u večernjim satima i vikendom. Također, korisnici će slati SMS poruke prema svim mrežama po posebnoj cijeni od 0,39 kn, te će moći izabrati dva Simpa ti&ja broja. Odnedavno VIPnet svim poslovnim korisnicima nudi i novu VIP poslovnu tarifu 0 koja omogućuje korištenje VPN-a tvrtkama s već dvoje zaposlenih. Cijena razgovora prema svim mrežama u Hrvatskoj iznosi samo jednu kunu, a 100 besplatnih minuta razgovora unutar VIP mreže uključeno je u mjesečnu naknadu od 200 kuna. VIP ima čak sedam pretplatničkih modela: VIPsmart.data, VIPsmart.S, VIPsmart.M, VIPsmart.L, VIPsmart.data PRO, Mobile Broadband i City Broadband, te dva prepaid modela VIPme.CALL i VIPme. SEND. Nova je tarifa i VIP 0 koja nema mjesečnu pretplatu, nego mjesečni iznos za korištenje VIP tarife 0 od 100 kn koji se u cijelosti može iskoristiti na pozive unutar VIP mreže, a osim toga pozivi prema VIP.friends broju su besplatni. VIP također nudi posebnu poslovnu ponudu, ovisno o tome ima li tvrtka manje ili više od osam pretplatnika.

Iako novi mobilni operater Tele2 još nije počeo raditi, već se najavljuje kako se planira pridobiti 1/3 tržišta. “Mobilne usluge su danas u Hrvatskoj vrlo skupe, a s ulaskom Tele2 na tržište, one će znatno pojeftiniti. U sljedećih 3-5 godina cijene će pasti 30-50 posto. Usmjerit ćemo ulaganje u svoju GSM mrežu kako bismo pružili osnovne govorne i SMS usluge, a u veljači 2006. pokrenut ćemo 3G mrežu u skladu s našim koncesijskim ugovorom. Ukupna vrijednost investicije Tele2 Hrvatska u GSM i UMTS vjerojatno će biti veća od 1 milijarde kuna do 2010. Uveli smo jeftinu uslugu za otprilike 29 milijuna korisnika u europskim zemljama, a to ćemo napraviti i u Hrvatskoj”, istaknuo je Mats Tilly, predsjednik Uprave Tele2.


  “Što se tiče mreža treće generacije UMTS, smatram da će sva tri hrvatska mobilna operatera vrlo oprezno izgrađivati te mreže jer osim  toga što je to skupo, 3G mreže u svijetu nisu počele generirati značajnije prihode. Trenutačno još nema dovoljno kvalitetnih i atraktivnih usluga koje bi korisnika motivirale da prijeđe s GSM mreže na UMTS i da uz to plaća više. GSM tehnologija je danas u pravom smislu riječi zlatna koka jer su operateri godinama ulagali značajnija sredstva, a danas ubiru vrhnje od toga i teško im se odlučiti da ulože puno novca u nešto što nije još tako aktualno, a korisnici ne žele tu uslugu plaćati više od postojeće. Treba znati da govorna komunikacija i dalje ima prednost u prihodima i da sve prognoze koje su davane prije nekoliko godina kako će prihod od podatkovnog prometa premašiti prihode od govornog prometa još se nisu realizirale. To je zasigurno trend, ali treba vremena. Već danas pričamo o mrežama četvrte generacije, a da nismo iskušali ni one treće generacije. Jednostavno rečeno tehnologija se prebrzo razvija u odnosu na razvoj tržišta, a tržište ne može tako brzo apsorbirati sve te tehnološke novitete. Smatram da ljudi nisu spremni odreći se relativno jeftine usluge GSM mreže za uslugu u UMTS mreži koja još traži tzv. killer aplikaciju sličnu onoj što je SMS usluga za mreže druge generacije. No sigurno je da će budućnost postavljati sve veće zahtjeve za veće brzine prijenosa i to je neminovan trend tako da su operateri koji su dobili koncesiju za UMTS napravili dobar potez”, kaže Darko Dvornik.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika