Objavljeno u Nacionalu br. 505, 2005-07-18

Autor: Ivo Pukanić

PRETPREMIJERA LIMUZINE SNOVA

Novi mercedes S klase

Prvi auto na svijetu sa serijski ugrađenim radarom

 S klasa spada u sam vrh automobilske industrije i jedini su joj pravi konkurenti u toj visokoj klasi BMW serije 7 i Audi A8. Iznad te klase su samo Bentley, Rollce-Royce i Maybach S klasa spada u sam vrh automobilske industrije i jedini su joj pravi konkurenti u toj visokoj klasi BMW serije 7 i Audi A8. Iznad te klase su samo Bentley, Rollce-Royce i Maybach U četvrtak, 14. srpnja, u Milanu nova Mercedesova S klasa doživjela je svjetsku pretpremijeru. Nova generacija Mercedesova prestižnog modela bila je prikazana u na priredbi u talijanskom centru tog njemačkog automobilskog giganta. Ta pretpremijera, koja nije u službenom kalendaru stuttgartske tvornice, iznenadila je sve poznavatelje prilika u autoindustriji jer je svjetska premijera zakazana tek za listopad. Nekoliko je bilo razloga da se taj vrhunski Mercedesov model pokaže najprije talijanskoj društvenoj, političkoj i ekonomskoj eliti. Italija je prijestolnica svjetskog autodizajna a njen je sjever područje na kojem se proda najviše S klasa na svijetu. Stoga je DaimlerChrysler htio provjeriti na kakav će prijem naići njihova nova tvornička perjanica u sredini gdje se dobro zna što su kvaliteta i dizajn automobila. Drugi, a možda i najveći razlog zbog kojeg je svjetska pretpremijera bila u Italiji jest taj što je na čelu DaimlerChrysler Italia Wolfgang Schramp, brat Jürgena Schrampa, alfe i omege stuttgartskog koncerna, najpoznatije marke automobila na svijetu. Wolfganga Schrampa brat je poslao u Italiju koja je iza Njemačke i SAD-a najveće tržište za tu vrstu luksuznih automobila. Uz njega kao domaćina na partyju koji je stajao 600 tisuća eura bio je i gradonačelnik Milana Gabriele Albertini, dizajner cipela Giuseppe Santoni a cijelu priredbu vodio je direktor Mercedesea Italia Stefan Randak, Bavarac na privremenom radu u Italiji. Bilo je i nekoliko odabranih novinara, a najveća ženska atrakcija te večeri bila je Emily Bayron, bivša miss Švicarske i nova Bond djevojka. Ona je prije nekoliko dana na audiciji u Londonu izabrana za jednu od dviju djevojaka koje će biti partnerice novom Jamesu Bondu. Mlada Švicarka bila je na audiciji u Londonu u sto vrijeme kad i Goran Višnjić, koji se natječe da umjesto Piercea Brosnana postane novi James Bond. Prema riječima Emily Bayron, Višnjić ima velike šanse da dobije tu ulogu jer joj se činilo da on najbolje funkcionira u svim situacijama i zadacima koje su pred njega stavili producenti te najpopularnije filmske franšize.

  S klasa spada u sam vrh automobilske industrije i jedini su joj pravi konkurenti u toj visokoj klasi BMW serije 7 i Audi A8. Iznad te klase su samo Bentley, Rollce-Royce i Maybach. Mercedesova S klasa bila je godinama apsolutni broj jedan među luksuznim automobilima i zauzimala je više od 30 posto svjetskoga tržišta. To je automobil društvene, političke i gospodarske elite u cijelom svijetu, uz BMW i Audi. Kako su to ujedno i najskuplji automobili, u Hrvatskoj ih nema mnogo, oko 150. Prodani su preko generalnog zastupnika tvrtke Euroline ili uvezeni iz neke druge zemlje. No za kupnju Mercedesa u inozemstvu nema porebe jer su cijene u Eurolineu povoljnije nego u Njemačkoj, ali treba platiti više od 50 posto raznih pristojbi državi.

  Mercedes je imao dosta problema s kvalitetom, kao i većina drugih velikih proizvođača. Razlog su kooperanti koji sve više rade za matične tvornice. Kako bi povećali profit i imali što prihvatljivije cijene, upotrebljavaju nedovoljno ispitane materijale i ne iskušavaju dokraja novi proizvod jer konkurencija neprestano na tržište plasira nešto novo. Mercedes je sada promijenio politiku i do maksimuma pooštrio kriterije za kooperante. Nova politika kuće trebala bi se itekako vidjeti upravo na novoj S klasi, koja je po tvrdnjama znalaca, svojom koncepcijom i tehničkim inovacijama ostavila konkurenciju daleko iza sebe. Ista se stvar dogodila i s BMW-om serije 7 kad se pojavio prije tri godine na tržištu. To je ponovio i Audi sa A8 koji je na tržištu dvije godine. Uz kvalitetu dovedenu do maksimuma i očekivani luksuz u toj klasi, iznenađenje je vraćanje Mercedesea korijenima i osnovnim postulatima S klase – veličini i robusnosti. Mercedes svakih sedam godina na tržište izbaci novi model S klase. Prije 14 godina pojavila se robusna S klasa, koju su kod nas nazvali "Genscher". Taj automobil bio je sinonim za snagu, robusnost i sigurnost. Potkraj 1998. Mercedes Benz lansirao je novu S klasu, blažih linija i elegantnija od svog prethodnika. Bila je manja, što se mnogima svidjelo, ali mnogi su se i bunili. U tih sedam godina prodano je oko 485.000 S klasa, što je apsolutni rekord u toj vrsti automobila. Iako S klasa i danas izgleda moderno i svježe, u Stuttgartu su se odlučili na povratak na staro – veličina i još veći luksuz. Mnogi se čude da se DaimlerChrysler odlučio za tu koncepciju jer novom S klasom konkurira svom najluksuznijem modelu Maybachu koji stoji oko pola milijuna eura. Gotovo isti luksuz mercedes je stavio u model S350 (272 KS) koji će stajati oko 61.000 eura i S500 (388 KS), oko 77.000 eura. Naravno, tim cijenama treba dodati poreze i trošarine koji iznose oko 50 posto cijene. Ako se žele kupiti produžene, "lang" verzije, treba dodati još oko 6000 eura. Svi koji su vidjeli automobil oduševljeni su dizajnom, mada ljubitelji BMW-a prigovaraju da je prtljažnik Mercedes preuzeo od BMW-a serije 7. No čini se da je nova S klasa preuzela osnovni dizajn od Maybacha, što je najuočljivije na stražnjem kraju automobila. Novi model duži je od staroga za 33 milimetra, širi 16mm, viši 29 mm a razmak između kotača, što je važno za udobnost, veći je za 70 mm. U ponudi će biti i dizelski motor u modelu S320CDI od 231 KS i vrhunski model S600 od 517 KS. Oba modela pojavit će se u prodaji tek u proljeće 2006., dok će se S350 i S500 moći kupiti već potkraj listopada i početkom studenoga, a već je sada u Eurolineu poduža lista čekanja za novi model.

  Na tom automobilu ima više od 300 inovacija i patenata a najsofisticiraniji je radar. Nova S klasa prvi je serijski proizveden automobil na svijetu s ugrađenim radarom. Povezan je sa sustavom za kočenje i automatski upozorava vozača i usporava vozilo kad otkrije opasnost na cesti. Osim svjetala Xenon koja su serijska oprema na S klasi, u novi model ugrađena su i infracrvena svjetla s kamerom čiji je objektiv između rešetaka na hladnjaku. Pomoću infracrvenih svjetala i radara vožnja po magli i drugim teškim uvjetima znatno je olakšana a sigurnost putnika dovedena je do savršenstva. I nova S klasa leži na pneumatskim jastucima koji se pune zrakom i koji omogućuju ugodnu vožnju i najgorim cestama. Pri dolasku na autocestu i povećanju brzine automobila se automatski spušta za 30 milimetara i tako omogućuje bolju aerodinamiku i manju potrošnju goriva. Kamera se automatski uključuje kad vozite unatrag te vam daje točnu situaciju na ekranu. Sjedala masiraju one koji na njima sjede. Tu su i televizor, DVD, posebno postavljeni sigurnosni jastuci, pri čemu se posebno vodila briga o predjelu glave.

  Dosad najluksuzniji i najskuplji automobil za tri mjeseca moći će se kupiti i u Hrvatskoj. A tada će S klasa ponovo postati jedan od glavnih statusnih simbola bogataša. Uspjeh nove S klase u Hrvatskoj je zajamčen, kao što je to bio i uspjeh novog BMW-a 7 i Audija A8. Bogati Hrvati vole skupe igračke. To će se pokazati i potkraj listopada.

Vezane vijesti

Schumacher: Razočaran sam ovom sezonom

Schumacher: Razočaran sam ovom sezonom

Uoči desete ovosezonske utrke Svjetskog prvenstva Formule 1, Velike nagrade Njemačke na stazi u Nürburgringu, sedmerostruki svjetski prvak Michael… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika