Objavljeno u Nacionalu br. 516, 2005-10-03

Autor: Tanja Simić

NAGRADA OUTWARD 2005.

Najbolji hrvatski jumbo plakat u 2005.

Peta dodjela godišnjih nagrada za najbolji hrvatski jumbo plakat Outward 2005. predstavila je 54 rada domaćih diznajnera

Samu dodjelu nagrada pokrenula je 2001. tvrtka Outdoor akzent kako bi se utjecalo na razvitak grafičkog dizajna i vizualnih komunikacija te podigla njegova kvalitete, kaže Krešimir Brlić, voditelj prodaje u tvrtki. Iako je tvrtka austrijska i dio je internacionalne grupe 'Epa holding' koja obuhvaća niz zemalja srednje i istočne Europe, ideja da se pokrene takva dodjela nagrada, kaže Krešimir Brlić, bila je isključivo hrvatskaSamu dodjelu nagrada pokrenula je 2001. tvrtka Outdoor akzent kako bi se utjecalo na razvitak grafičkog dizajna i vizualnih komunikacija te podigla njegova kvalitete, kaže Krešimir Brlić, voditelj prodaje u tvrtki. Iako je tvrtka austrijska i dio je internacionalne grupe 'Epa holding' koja obuhvaća niz zemalja srednje i istočne Europe, ideja da se pokrene takva dodjela nagrada, kaže Krešimir Brlić, bila je isključivo hrvatskaU četvrtak navečer u zagrebačkom kazalištu Komediji održana je peta dodjela godišnjih nagrada za najbolji hrvatski plakat velikog formata Outward 2005. u organizaciji tvrtke za vanjsko oglašavanje Outdoor akzent. Stručni žiri, u čijem su sastavu bili i mladi dizajner Davor Bruketa te svjetski poznat ilustrator i dizajner Mirko Ilić, koji je posebno za tu prigodu doletio iz New Yorka, izabrao je pobjednike u pet kategorija: najbolji billboard, odnosno jumbo plakat, što je ujedno i najveća te jedina materijalna nagrada, zatim serija billboarda, megaboard – pano velikog formata od 50 četvornih metara, city light plakat te serija city light plakata.
Članovi žirija koji su ujedno iz agencije čiji je rad nominiran, nisu smjeli glasovati za dotični plakat. Za najbolji billboard glasovala je i publika putem besplatnih telefona i interneta. U konkurenciji je bilo 54 radova, a u uži ih je izbor ušlo 24. Jedini uvjet za sudjelovanje u natjecanju bila je izloženost plakata na barem jednoj javnoj površini unutar Hrvatske od kolovoza prošle do kolovoza ove godine. Tvrtka organizator dodjele nagrada Outdoor akzent, jedna od triju najjačih u Hrvatskoj što se tiče vanjskog oglašavanja, dobitniku nagrade za najbolji billboard, odnosno jumbo plakat, namijenila je 50 besplatnih plakatnih mjesta u jednomjesečnom razdoblju te agenciji nagrađenog dizajnera ostavila izbor hoće li oglasni prostor iskoristiti za sebe ili će ga prepustiti drugome.
Najboljim jumbo plakatom godine proglašen je rad pod nazivom "11,52 m2 novouređenog oglasnog prostora" dizajnerice Narcise Vukojević iz agencije Cavarpayer, izrađen za list Plavi oglasnik. Pobjednica je, kaže, prvom nagradom bila prilično iznenađena:
"Mi smo izuzetno mali studio za dizajn i moram priznati da sam ne samo iznenađena nego i počašćena što smo u gomili velikih oglašivačkih agencija baš mi dobili nagradu. Uz to, rijetko radimo na takvom tipu oglašavanja, a ovo nam je bio prvi put da smo u pet godina, koliko postoji nagrada, poslali svoj rad na Outward i zbilja je sjajno što smo iz prve nagrađeni."
Njezin favorit, koji su izdvojili i mnogi drugi nazočni dizajneri, bio je billboard agencije Lowe Digitel "Skulptura", osmišljen za Unicefovu kampanju "Svako dijete treba obitelj", koji je osvojio drugu nagradu. Na trećem je mjestu jumbo plakat za McDonalds "Dugo toplo ljeto" agencije Futura DDB.
Publika je najboljim billboardom proglasila plakat "14. dani hrvatskog filma", koji je nastao u suradnji Dubravka Pape iz agencije Bruketa&Žinić s Majom Bagić i Željkom Županić iz studija "Ko:ke kreativna farma". Agencija Bruketa&Žinić jedina je dvostruko nagrađena: uz nagradu publike, rad njena dizajnera Tomislava Jurice Kaćunića "Na vrh", osmišljen za austrijski Hypo Alpe Adria Bank, proglašen je najboljim megaboardom, panoom formata 50 četvornih metara.
Davor Bruketa iz spomenute agencije o postojanju Outward nagrade kaže samo najbolje: "Pozdravljam svako nagrađivanje dobrih ideja. Uvijek je dobrodošlo kada se, osim novcem, trud nagradi i priznanjem, što kolega iz struke, što i same publike."
Najboljim City light plakatom proglašen je rad agencije Unex Group "Tihi ubojica – Interakcija", reklama za lijek Irumed hrvatske farmaceutske tvrtke Belupa. Nagradu za najbolje City light plakate koncipirane kao serija dobila je agencija Mcann-Erickson Croatia za rad "Viva", osmišljen za medijsku kuću Sanoma Magazine.
Jedini prijavljen rad koji nije bio u funkciji komercijalne reklame bila je serija billboarda "Edicija grom & pakao" dizajnerskog tima Božesačuvaj, koja je proglašena najboljom u toj kategoriji. Albino Uršić, koji uz kolegu Borisa Kuka već godinama čini taj autorski dvojac poznat po duhovitim omotima glazbenih albuma, naslovnicama knjiga i plakatima, priznaje da nagradu struke doista nije očekivao, najviše zbog toga što svrha njihovih billboarda odudara od ostalih i ponajprije je "umjetnička spika".
Poznati zagrebački ilustrator, dizajner i autor stripova Mirko Ilić, koji već dugi niz godina živi u New Yorku, izjasnio se pozitivno o cjelokupnom događaju. Njegovi favoriti bili su, kaže, pobjednički jumbo plakat "11,52 m2 novouređenog oglasnog prostora" i nominirani rad u kategoriji City light plakata agencije Lowe Digitel "Lutke", izrađen u sklopu Unifecove humanitarne akcije "Svako dijete treba obitelj". O ulozi takvog tipa oglašavanja u Hrvatskoj Mirko Ilić kaže:
"Billboardi su prva stvar koju čovjek vidi kad od zagrebačkog aerodroma krene prema gradu, odnosno prva stvar koju uoči kada stigne u Hrvatsku. Vaši billboardi su golemi, imate ih više nego mi u New Yorku i na prvi su pogled vidljiviji od vaše arhitekture. Zbog toga su očigledno važni jer govore nešto o cijeloj zemlji, a ako su loši, postaju vizualno zagađenje. Zato je vrlo važno održavati njihovu kvalitetu i imati na umu da nije dovoljna lijepa žena da bi plakat bio dobar. Također, gomila informacija na plakatima ne funkcionira, a takvih, prenatrpanih informacijama, ima mnogo. Dobar dizajn pozna se po jednostavnosti. Zato su mi se i svidjeli plakati koje sam izdvojio: jasni su, čisti i direktni. Što se tiče sveukupne situacije u Hrvatskoj kad je o dizajnu u oglašavanju riječ, sve je bolja i bolja. Jedino mi se čini da se i dalje previše slušaju prijedlozi klijenata, a oni ne moraju neminovno znati što je dobro. Katkad se zaboravlja da klijent agenciji nije onaj tko plaća nego komu je namijenjena."
Samu dodjelu nagrada pokrenula je 2001. tvrtka Outdoor akzent kako bi se utjecalo na razvitak grafičkog dizajna i vizualnih komunikacija te podigla njegova kvalitete, kaže Krešimir Brlić, voditelj prodaje u tvrtki. Iako je tvrtka austrijska i dio je internacionalne grupe "Epa holding" koja obuhvaća niz zemalja srednje i istočne Europe, ideja da se pokrene takva dodjela nagrada, kaže Krešimir Brlić, bila je isključivo hrvatska.
"Postoji tendencija da dodjela nagrada Outward postane internacionalna, pa čak i europska. Strani gosti koji svake godine posjete ovaj događaj ne samo da su ugodno iznenađeni njegovom koncepcijom nego razmišljaju i o njegovu proširenju na cijelu Europu", istaknuo je Brlić.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika