Objavljeno u Nacionalu br. 528, 2005-12-26

Autor: Mislav Šimatović

KARIJERA I NOVAC

Ina započela obnovu rafinerija vrijednu 900 milijuna dolara

Ugovor vrijedan 21,6 milijuna eura za gradnju postrojenja za odsumporavanje nafte u Sisačkoj rafineriji dobio je talijanski Technip, a posla će biti dovoljno i za domaće tvrtke

Ina je s talijanskom tvrtkom Technip potpisala ugovor vrijedan 21,6 milijuna eura. Tim će ugovorom početi gradnja postrojenja za odsumporavanje Claus u sisačkoj Rafineriji, a time i modernizacija Ininih rafinerija. Prema planovima, Ina će u modernizaciju svojih rafinerija uložiti najmanje 900 milijuna dolara, od toga 400 milijuna u sisačku, a 500 milijuna u riječku. Postrojenje Clausa mora biti izgrađeno za 19 mjeseci i pušteno u pogon. Potpisivanje ugovora prvi je projekt u modernizaciji Ininih rafinerija, ali riječ je o ekološkom projektu koji nema utjecaj na rafinerijsku tehnologiju ni na povećanje kakvoće Ininih goriva. Njime se samo smanjuje emisija sumpora u okoliš, čime se rješavaju ekološki problemi. Domaće tvrtke željno očekuju nastavak investicija, a na poslovima rekonstrukcije rafinerija među njima najviše bi mogao profitirati slavonskobrodski Đuro Đaković, o čemu je već prije pisao Nacional. Ta tvrtka gotovo će sigurno biti kooperant na tim poslovima, a iz uprave Đakovića već godinu dana željno očekuju raspisivanje natječaja za izvođača radova. Potpis prvog ugovora s Technipom jasan je znak da će obnova početi uskoro. Prema izjavama članova Uprave Ine početak modernizacije u riječkoj rafineriji očekuje se u rujnu sljedeće godine. Prva faza modernizacije obiju rafinerija trebala bi biti gotova do 2009., a kompletna modernizacija dvije godine poslije. Član Uprave Ine i direktor za financije Laszlo Geszti objavio je kako su poslovni rezultati Ine u ovoj godini na razini prošlogodišnjih, što znači da će Ina imati dobit od oko 220 milijuna USD. Kako od početka iduće godine u Hrvatskoj na snagu stupaju zakoni o uporabi goriva po Euro 4 standardima, u Ini očekuju da će Vlada Ini izići ususret dopuštajući joj tranzicijsko razdoblje u kojem bi proizvodila gorivo niže kvalitete.

Vezane vijesti

Sanader nikad nije tražio da razgovaramo o INA-i i MOL-u

Sanader nikad nije tražio da razgovaramo o INA-i i MOL-u

Josip Friščić, bivši potpredsjednik Hrvatskog sabora i bivši čelnik Hrvatske seljačke stranke (HSS-a), HDZ-ovog koalicijskog partnera u bivšoj Vladi,… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika