07.01.2006. / 00:00

Autor: Boris Beck

KNJIŽEVNE BRIGADE

Po čemu je Sanja Doležal umjetnica?

Dok su svi napali Sanju Doležal kako može dozvoliti da joj država plaća mirovinsko, nitko nije pitao po kojem je ona kriteriju uopće umjetnica: bavi se vrtićem i vodi emisiju na televiziji, a zadnjih sam je godina čuo da pjeva jedino u reklami za Konzum. No to je Hrvatska i kada jednom postaneš umjetnik - makar i pjevajući Dujmićevu ljigu - zauvijek si umjetnik. U toj istoj Hrvatskoj ravnatelj zagrebačke dobrotvorne ustanove Alen Župan iz toga što je prije dvije godine distribuirao pomoć za 360 djece, a sada za 512, izvodi veleumni zaključak da siromašni imaju sve više djece, dok mu novine stavljaju naslov "Baby boom u socijalnim obiteljima". Hrvatska ima najmanji prirodni prirast u Europi i jedna je od pet zemalja u svijetu s najstarijim stanovništvom - naravno da nema nikavog baby booma u njoj nego ima jednostavno više siromašnih. Da je lako skliznuti u siromaštvo, mogu i ja posvjedočiti: jedne smo godine supruga i ja (između ostalog i stoga što sam se previše bavio "umjetnošću") tako malo zaradili da se naše dvoje djece kvalificiralo za dječji doplatak; ista se stvar jednom dogodila i susjedima koji također imaju oboje fakultetske diplome. Ali smo se i oni i mi izvukli iz toga i nismo zauvijek ostali socijalni slučajevi. Pritom se nisam okoristio ni jednom kunom od onih 3,4 milijuna s koliko država svakog mjeseca pomaže ugrožene estradne zvijezde. Istovremeno za svako dijete Hrvatska troši 70 eura godišnje, EU 250, Skandinavija 500, a Luksemburg 750. Oni koji u Hrvatskoj imaju djecu, to su pravi umjetnici, i to oni Kafkinu: umjetnici u gladovanju.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika