09.01.2006. / 09:31

Autor: Hrvoje Perinić

KRAĐA UMJETNINA

Ukradene Rembrandtove i Rubensove slike iz muzeja u Novom Sadu

U Hrvatskoj je krađa umjetnina četvrta na ljestvici najunosnijih zločina u Hrvatskoj, iza trgovine drogom, oružjem i ukradenim automobilima

Dvojica pljačkaša su u nedjelju provalili u Gradski muzej u Novom Sadu, zavezli portire i ukrali četiri dragocjene slike, među kojima su i Rembrandtov "Portret oca" i Rubensova "Smrt Seneke". Lopovi su ukrali i minijaturu "Noćni pejzaž s ribarom"   talijanskog baroknog slikara Piera Francesca Mole i sliku "Glava Krista" nepoznatog njemačkog majstora iz 16. stoljeća. Glasnogovornik novosadske policije Stevan Krstić kazao je da se radi o slikama neprocjenjive vrijednosti te kratko objasnio kako je pljačka izvršena: «Pljačka se dogodila u ranim jutarnjim satima, nitko od zaposlenih nije ozlijeđen, tragamo za počiniteljima». Direktor muzeja Drago Njegovan pozvao je lopove da vrate slike jer ih nigdje neće uspjeti prodati: "Gospodo, vratite slike. Nećete ih nigdje prodati, previše su poznate i vrijedne, nalaze se u svim svjetskim enciklopedijama", rekao je Njegovan. Direktor muzeja je također ustvrdio da su lopovi bili "dovoljno glupi" da prilikom krađe nisu   uzeli i najskuplje slike iz stalne postave Gradskog muzeja, koje vrijede i do pet milijuna eura. Od ukradenih, najvrjedniji je Rembrandtov Portret oca, procjenjuje se na 3,7 milijuna eura, a treba istaknuti da u muzeju nije bio postavljen video nadzor.

U Hrvatskoj je krađa umjetnina četvrta na ljestvici najunosnijih zločina u Hrvatskoj, iza trgovine drogom, oružjem i ukradenim automobilima.PremaNacionalovom popis deset najvrjednijih i najtraženijih ukradenih umjetnina, u Hrvatskoj se najčešće kradu slike, i to u 80 posto slučajeva, a lopovi često odnose i liturgijske predmete, skulpture pa i instrumente poput orgulja. Čak 85 posto prijavljenih krađa odnosi se na pljačke privatnih stanova i obiteljskih kuća, pa se upravo stoga privatnim vlasnicima vrijednih umjetnina savjetuje da ih fotografski i pismeno dokumentiraju, ne bi li u slučaju krađe potraga za njima bila što lakša. Bez takvog opisa vrijednog umjetničkog djela, vrlo je teško raspisati potragu, pronaći ga, identificirati pa tako i vratiti vlasniku.

 

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika