Objavljeno u Nacionalu br. 538, 2006-03-06

Autor: Ante Mihić

EKSKLUZIVNO IZ ŽENEVE

Geneve 2006

Na ženevskom autoshowu automobilska industrija je pred 20 tisuća novinara predstavila svoje najnovije modele sudeći prema prikazanim vozilima, dolazi razdoblje štedljivih hibrida

Nacionalov fotograf Igor Šoban i novinar Ante Mihić Nacionalov fotograf Igor Šoban i novinar Ante Mihić Ako je posljednji ženevski auto show dobar pokazatelj te ako se ostvare predviđanja stručnjaka, u idućih nekoliko godina svi veliki proizvođači automobila mogli bi na tržište izbaciti vozila na štedljivi hibridni pogon u gotovo svim kategorijama. Na ženevskom auto showu novinari i mnogobrojni poslovni posjetitelji mogli su 28. veljače i 1. ožujka 2006. vidjeti prezentacije raznih modela automobila te velik broj promocija najeminentnijih vozila cjelokupne auto industrije.

Koliku važnost ima 76. ženevski auto show pokazuje i to što je u dva novinarska dana hale Palexpoa, u kojem se održava sajam, obišlo više od 20.000 novinara iz cijeloga svijeta. Službeno otvorenje auto showa za posjetitelje bilo je 2. ožujka, a na izložbenom prostoru od čak 114.000 kvadrata svoje će modele automobila u 10 dana predstaviti čak 260 izlagača iz cijeloga svijeta. Inače, ove godine se na Ženevskom sajmu sveukupno očekuje oko milijun posjetitelja. Ovaj auto show će ponuditi više od 140 svjetskih i europskih premijera, a tu brojku ove godine neće dosegnuti nijedan ovogodišnji svjetski ili europski auto show. Obilježje ovogodišnjeg sajma su hibridni automobili.

Ono što se posljednjih godinu dana i najavljivalo i nakon što je tokijski auto show popularizirao vrijednost hibrida, isto u još većoj mjeri čini i ovogodišnji ženevski auto show. Porast cijene energenata u posljednjih desetak godina naveo je i one najbogatije da razmišljaju o štedljivijim automobilima. Na auto showu se nudi puno toga, od električnog pogona, bioetanola, pa sve do raznih hibridnih varijacija i inovacija u optimizaciji konvencionalnih pogona. Snažan utjecaj ekološkog pokreta omogućio je da i automobili koji su bili na marginama autotržišta dospiju u društvo najvećih i najboljih proizvođača. Iako su japanski proizvođači još nenadmašni, sve je veća konkurencija.

Maleni Loremo s malom masom i skromnim dizelskim motorom, ali i superiornom aerodinamikom, troši 1,5 litre dizelskog goriva i mogao bi privući mnogo interesenata. U proizvodnji hibrida sve su aktivniji i europski proizvođači automobila. Koncern PSA lansira dva hibrida C4 i 307 CC, Fiat, Saab i Rinspeed nastavljaju popularizirati metan, a Land Rover je predstavio zanimljivo rješenje za smanjenje potrošnje na budućim terencima. Svim posjetiteljima koji su ljubitelji starih automobila sajam nudi velik izbor modela koji su svojom pojavom obilježili posljednjih 100 i više godina automobilske povijesti. Ipak, kao i na svakom drugom auto showu i ovogodišnji predstavlja automobile čija su glavna obilježja snaga, izgled i preformanse.

Tako je Porsche predstavio 911 Turbo i 911 GT3. Novi GT3 je najnoviji sportski coupé koji je Porsche predstavio tržištu, a opremljen je najsnažnijim 3,6-litarskim atmosferskim motorom u povijesti. Osim snage i izgleda glavne karakterisitke ovog modela su izvrsne vozne preformanse i niz detalja koji su pridonijeli vizualnoj privlačnosti ovog modela. Nova prednja maska, veća svjetla, aerodinamičniji stražnji spojler, samo su od nekih promjena koji je doživio ovaj model u odnosu na svog prethodnika. Mercedes dovodi karavanu AMG inačica među kojima posebno mjesto zauzima SL65 AMG s više od 600 KS i cijenom većom od 200 tisuća eura. Brabus verzija modela S600 biturbo sa 730 KS ide korak dalje. Ovaj automobil do 100 km/h na sat ubrzava za samo 4 s i postiže maksimalnu brzinu od čak 340 km/h. Audi je zaokružio ponudu proširenjem svoje najpopularnije serije, modelom RS4. Audi je također tržištu predstavio Allroad A6 koji zauzima najviše mjesto u klasi automobila koji imaju pogon na sva četiri kotača. S 3-litrenim dizeliskim motorom i 4,2 benzinskim quatro motorom Audi allroad bio je jedan je od najzanimljivijih primjeraka ovog sajma, Audi Q7 je plijenio pozornost svojim izgledom, a ovaj SUV svojim oblikom i svojim karakteristikama opravdava sva ulaganja i trud Audijevih inženjera.

Talijani su ove godine svoju kolekciju obogatili prekrasnim Ferrarijem 599GTB, a ni malo ne zaostaju uvijek zanimljiv, a ove godine i obnovljeni Lamborghini Gallardo. Posebno mjesto zauzimaju Maseratijevi modeli koji su spoj sportske snage i elegancije. Engleski proizvođači su po običaju prikazali limitirane serije Bentleyja, dok je Koenigsegg predstavio model CCX vrijedan više od pola milijuna eura. Iako je tek studija, posebno mjesto na ovom sajmu zauzima i novi Civic u Type R inačici koji izgleda savršeno. Posebno mjesto zauzima Opelov štand koji je predstavlajući svoj novi cabrio GT uložio puno truda kako bi na najbolji način predstavio svoj najveći novitet na tržištu. Vodopadi, veliki light show i atraktivne hostese pridonijeli su vrhunskoj premijeri ovog automobila. GT je cabrio za koji su već sada mnogi pokazali zanimanje, a njegov vizualni izgled je novi pomak u Opelov je tehnologiji izrade automobila. Osim automobila o kojima mnogi mogu samo sanjati, posjetelji će moći vidjeti i brojne velikoserijske premijere automobila koji su dostupni svakome. Prije svega to je Peugeot 207 kojim je Peugeot predstavio svoj najveći novitet na ovogodišnjem sajmu. Ovaj automobil male klase je zbog svojih preformansi idealan za gradsku vožnju, a svojim vanjskim linijama posebno će privuću žensku populaciju.

Obožavatelji monovolumenske koncepcije više ne moraju zaobilaziti Škodine salone. Tu je Škoda Roomster, inovativni i ujedno prvi češki monovolumen. Klasa iznad rezervirana je za Ford koji se nameće dvostrukim adutima, lađom Galaxy i sportskom varijantom S-Max. Novost na europskom tlu je Subaru B9 Tribeca i Kia Carnival, novi full-size članovi velike obitelji.

>email to:Ante Mihic

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika