04.04.2006. / 17:11

Autor: Ante Pavić

KUPOVNA MOĆ

Kućanstva ne povećavaju standard

Analiza agencije GfK o potrošnji hrvatskih kućanstava u 2005. godini pokazala je kako hrvatska kućanstva nisu živjela kvalitetnije nego u 2003. i 2004. godine. Analiza je pkazala da su kućanstva smanjila količinsku potrošnju roba široke potrošnje uz istovremeni rast cijena tih roba. Rast volumena potrošnje iz košarice odabranih roba, uz istovremeni značajni rast cijena utvrđen je kod osnovnih prehrambenih proizvoda. Kod osnovnih higijenskih proizvoda utvrđen je značajan pad količinske potrošnje i rast cijena, a neesencijalni proizvodi imaju tendenciju pada količine uz značajan rast njihove vrijednosti. Sveukupno uzevši, kaže se u analizi, zabrinjava rast prosječnih cijena svih proizvoda odabranih za izračun indeksa potrošnje hrvatskih kućanstava u 2005. godini, s izravnim učinkom na pad potrošnje u kućanstvima i kvalitetu života. Izračun indeksa potrošnje hrvatskih kućanstava Gfk je započeo prije pet godina. Iz skupine više od 50 grupa proizvoda svakodnevne potrošnje, za potrebe izračuna indeksa izdvajaju se tri podgrupe: osnovni prehrambeni proizvodi kao što su mlijeko, jestivo ulje, kava, osnovni higijenski proizvodi poput deterdženata, sapuna, zubne paste, šampona, sredstava za čišćenje te neesencijalni proizvodiu koje ulaze instant kava, sokovi, vode, čajevi i dr.

Vezane vijesti

SSSH traži zakon o minimalnoj plaći

Savez samostalnih sindikata Hrvatske traži donošenje zakona o minimalnoj plaći, jer sadašnja najniža plaća pokriva samo 39 posto sindikalne košarice.… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika