Objavljeno u Nacionalu br. 543, 2006-04-10

Autor: Sina Karli

INTERVIEW

Yves G. Piaget - četvrta generacija urarske dinastije

Yves G. Piaget (64), predsjednik je čuvenog švicarskog proizvođača satova i nakita Piaget, a za Nacional govori o svjetskom uspjehu kompanije koju je 1874. osnovao njegov pradjed, poljodjelac Georges

Yvesa G. Piageta, predsjednika kompanije Piaget, čuvenog švicarskog proizvođača luksuznih satova i nakita, nazivaju živućom legendom u industriji satova. Taj 64-godišnji inženjer urarstva i draguljarstva preuzeo je vodstvo kompanije kao predstavnik četvrte generacije obitelji Piaget i uvođenjem inovacija u satove i tehnologiju izrade i satova i nakita te novim načinom poslovanja i prodorom na mnoga svjetska tržišta proslavio je to ime i učinio Piaget jednom od najpoznatijih svjetskih marki u luksuznom biznisu. Piaget & Co. osnovao je 1874. Georges Piaget, poljodjelac koji se u selu La Côte-aux-Fées počeo baviti satovima da bi zimi prikratio vrijeme. Ne zna se mnogo o počecima tog kasnije ogromnog biznisa osim da su njegovi sinovi nastavili posao kroz dva svjetska rata. Prije Drugoga svjetskog rata satovi Piaget prodavali su se preko drugih kompanija, no kad su posao preuzeli unuci osnivača Piageta Gerald i Valentin Piaget, ambiciozno su počeli raditi na tome da kompaniji daju osobniji pečat i jači identitet. Proizveli su kolekciju satova koja je izazvala pravu senzaciju. Strana tržišta otvorila su se Piagetu već pedesetih godina pa su uspostavljeni područni uredi u New Yorku, a potom i u Ženevi i Njemačkoj. Piaget je tih godina uveo niz inovacija u satnim mehanizmima, poput ultra tankog "9P" pa je uslijedila proizvodnja najtanjih muških i ženskih elegantnih satova koji su se odlično prodavali. Jednako komercijalno uspješan bio je i mehanizam "12P", najtanji automatski sat na svijetu do 1967. Šezdesetih godina Piaget je zaposlio prve zlatarske i draguljarske majstore jer je odlučio satovima dati izgled lijepog komada nakita, ali izrađivati i vrhunski nakit. U vrijeme kad su marke poput Rolexa i Omege počele dominirati područjem "sportskih satova", Piaget je donio odluku da ne ide na to područje nego da se posve posveti proizvodnji satova kao nakita. Zahvaljujući uspješnim modelima poput satova Polo koji su postali ikone luksuza, a i najtanji su ikad proizvedeni satovi, Piaget se proslavio širom svijeta. Polo Tourbillon koji je lansiran 2004. i ima samo 3,5 milimetara, 759 dijamanata i 60,9 karata, najtanji je tourbillon na svijetu. Taj sat, naravno, može biti zanimljiv samo najbogatijim kolekcionarima, ali u tom je satu "ugrađeno" sve ono što karakterizira Piaget - vrhunski mehanizam i vrhunsko zanatstvo. Proizvodi Piaget danas se mogu kupiti u dućanima u Kini, štoviše to tržište sada drži oko 20 posto ukupne svjetske prodaje te tvrtke. Indija i Rusija su također za Piaget nova, perspektivna tržišta. Piaget ima četrdesetak luksuznih butika širom svijeta. Taj prodor na svjetska tržišta postigao je i zahvaljujući ulasku u švicarsku financijsku kompaniju Richemont koju je 1988. osnovao južnoafrički milijarder i biznismen Anton Rupert. Grupu Richemont čini danas blizu dvadeset superuspješnih tvrtki - poput Montblanca, Van Cleef & Arpels, A. Lange & Söhne, Panerai, Alfred Dunhill, Cartier, IWC te drugih, i ta je kompanija po prihodu najveća kompanija s luksuznom robom na svijetu. Da je Piaget i sada, nakon 132 godine u vrhu industrije satova i nakita bilo je očito i ovih dana na Sajmu visokog urarstva u Ženevi (Salon International de la Haute Horlogerie - SIHH) koji se u ovo vrijeme održava svake godine. To je najveća svjetska izložba skupocjenih satova i nakita na koju mogu doći samo pozvani novinari i kupci iz cijelog svijeta. Tvrtke poput Piageta, Cartiera, Vacheron Constantin, IWC, Jaeger-LeCoultre, Audemars Piguet, Panerai i drugih, svake godine u Ženevi pokažu svoje nove proizvode i kolekcije a da je interes za luksuzni biznis golem govori i to da je ove godine bilo desetak tisuća posjetitelja i kupaca i više od tisuću novinara. Yvesa G. Piageta intervjuirala sam u Piagetovim prostorijama sajma gdje su u vitrinama sjajili najnoviji satovi i nakit, najsofisticiraniji mehanizmi izrađeni od platine, zlata i ukrašeni dijamantima i dragim kamenjem.

NACIONAL: Kako se osjećate kao predsjednik kompanije koja nosi vaše obiteljsko ime već četiri generacije?

- To mi je bilo predodređeno, s tim sam rođen. Odrastao sam u prilično skromnoj obitelji. Moj otac je bio predstavnik proizvođača satova u trećoj generaciji, a bilo ih je dvanaest braće i sestara. Kao mladić htio sam postati diplomat, ali kad sam shvatio kako su se moji otac, djed, pradjed i drugi u obitelji mučili da sagrade tu sofisticiranu manufakturu satova, iz poštovanja prema njima odlučio sam se za znanstvene studije, fiziku i mehaniku kako bih radio u kompaniji. Počeo sam u njoj raditi 1966., u vrijeme kad su je moj otac i njegova braća već lijepo razvili proizvodeći ne samo satove nego i nakit, i to vrlo ekskluzivno samo u zlatu i platini, pa sam smatrao vlastitim izazovom da na neki način personaliziram te proizvode tako da pokažem da su iza imena Piaget ljudi. Moja se strategija zasnivala na pojedincima koji su radili s nama, ne za nas, a uz to sam razvijao marketing za cijeli svijet te kanale distribucije. Istodobno sam razvijao nove proizvode, povećao kolekciju nakita, jer mi je bila ambicija da Piaget postane poznata marka u luksuznom biznisu u cijelom svijetu.

NACIONAL: To je nesumnjivo i postala, no kako se to zapravo postiže?

- Moja je opsesija da proizvodi budu visoke kvalitete, pa se godišnje proizvede od šesnaest do dvadeset tisuća satova, što je jako malo, jer su to ograničene količine. No kako su to satovi od zlata i platine, neki optočeni dijamantima, safirima, rubinima i smaragdima, a da bi ih se napravilo u našim radionicama potreban je itekakav know how, te tradicija i vještina koje su se prenosile generacijama - nije čudo da je riječ o proizvodima koji predstavljaju istinski luksuz.

NACIONAL: Koliko ljudi radi u vašim radionicama i gdje se one nalaze?

- Naši inženjeri, dizajneri, zlatari i draguljari naprave od A do Ž svaki sat ili komad nakita. Sve nastaje pod našim krovom. Kolijevka satova Piaget nalazi se u malome mjestu La Côte-aux-Fées, a druge su radionice u Ženevi. S naših 480 visoko kvalificiranih ljudi sposobni smo neprekidno stvarati i tehnološki poboljšavati svoje proizvode. Ovo što smo upravo pokazali na Salonu vrhunskog urarstva u Ženevi, a to su tehnički i dizajnerski visoko sofisticirani satovi i nakit, najbolje govori što je Piaget danas i koje mu mjesto pripada u biznisu s luksuznom robom.

NACIONAL: Vaše obrazovanje predstavlja zanimljivu kombinaciju - najprije ste dobili diplomu inženjera urarstva a potom i američku diplomu draguljara. Očito ste željeli kompletno ovladati obiteljskim poslom.

- To sam smatrao jako važnim. Diplomirao sam na Sveučilištu u Neuchateleu i na Američkom institutu za draguljarstvo u Los Angelesu. NACIONAL: Koji je to sat na vašoj ruci? - To je slavni Polo Piaget. Taj sat ne nosim zbog reklame nego zato što mi se jako sviđa. Ponosan sam što mogu reći da sam napravio koncepciju toga sata 1965. godine. Lansirali smo ga postupno u cijelom svijetu. Postao je pravi statusni simbol Piageta, referencija za Piaget, a danas je ikona. Redizajnirali smo ga prije dvije godine i taj je sat apsolutno naš bestseler. Zahvaljujući njemu Piaget je dobio svoju međunarodnu dimenziju. Polo Piaget poznat je poput Cartierova Santosa ili Reversa Jaeger-LeCoultrea. Uvijek mi je na ruci.

NACIONAL: Nosite li ikad satove druge marke?

- Vrlo rijetko, iako imam i druge satove zahvaljujući osobitim poslovnim vezama s drugim tvrtkama. Nisam kolekcionar satova, ali ih jako volim.

NACIONAL: Što Piagetu donosi više - prodaja satova ili nakita?

- Danas Piaget ima podjednako jak imidž kao proizvođač satova i nakita. Počeli smo sa satovima, ali kako su moji preci u jednom trenutku počeli satove ukrašavati dragim kamenjem i dijamantima, bilo je posve prirodno da počnu izrađivati i skupocjen nakit. Za mnoge je dame prestižno nositi komad našeg nakita.

NACIONAL: Kako to da ste se u Piagetu odlučili na ulazak u kompaniju Richemont u kojoj je cijeli niz najpoznatijih marki proizvođača luksuznih proizvoda - od satova, nakita, nalivpera i odjeće?

- Bila je to obiteljska strategija, iako sam osobno preuzeo odgovornost za ulazak u Richemont. Vodio sam sve pregovore s našim novim partnerom, ušao sam u sukob generacija s jednim mojim rođakom koji nije želio promjene. Osjećao sam da nam je potrebna nova krv u žilama i mi smo u taj posao unijeli svoje znanje, a Richemont svoju izvrsnost u marketingu, pa sam danas, nakon gotovo 18 godina zajedništva, jako zadovoljan onim što smo učinili. Želio sam osigurati budućnost Piageta, čak i po cijenu da to ne bude budućnost obitelji, jer nam je trebala nova dinamika i nove strategije te novi ljudi koji će unaprijediti poslovanje. Zadovoljan sam što sam tako postupio, a danas su zadovoljni i oni moji rođaci koji su u to doba bili jako frustrirani i smatrali su da spajanje s grupom Richemont nije dobro.

NACIONAL: Koliko je danas uz vas članova obitelji u kompaniji Piaget?

- Više od dvadeset, ali ne na visokim dužnostima u kompaniji nego rade kao urari, zlatari, draguljari i inženjeri.

NACIONAL: A što je s vašom užom obitelji?

- Imam brata, ali on zbog bolesti nije mogao preuzeti ništa od biznisa, a moja djeca za sada nisu pokazala zanimanje za obiteljski posao. Moja kći je u hotelskom biznisu, a sin u komunikacijama. Zasad mi se ne planiraju pridružiti, a ja ne želim na njih raditi pritisak. Budu li željeli doći u kompaniju, meni će to biti drago, osobito ako se na to odluči moj sin koji nosi ime Piaget, što i nije lako. Svi danas znaju za Piaget, a moj položaj nekad bio je mnogo lakši jer to nije bilo poznato ime kad sam počeo raditi. Ja sam ga zapravo izgradio. Uostalom, najvažnije je da si sretan tamo gdje se nalaziš.

NACIONAL: Piaget je nesumnjivo bio lider u osvajanju novih tržišta, osobito kad je šezdesetih proizveo prvi supertanki kvarcni mehanizam. Je li Piaget zahvaljujući tome napravio poslovni uzlet?

- To je doista naša specijalnost. Prvi najtanji mehanizmi izrađeni su u Piagetu 1948. zahvaljujući genijalnim majstorima i inženjerima. Oni su zaslužni i za to što su povećali kutije satova, po tome su također postali poznati u industriji satova. Poslije, negdje 1955., proizveden je slavni automatski sat koji je imao samo 2,3 milimetra, što je doista bilo tehničko čudo. Cijeli svijet odao je prizanje Piagetu u izradi tankih satova. Prije dvije godine izradili smo i najtanji tourbillon na svijetu.

NACIONAL: Osim radionica u mjestu La Côte-aux-Fées, Piaget ima i tvornicu u Ženevi. Kad je to napravljeno?

- Nama je najvažnije da naši radnici budu zadovoljni i da imaju najbolje uvjete za rad. Prije četiri godine uz već postojeću sagradili smo novu modernu tvornicu u kojoj ima puno svjetla i u koju naši majstori i inženjeri dolaze sretni.

NACIONAL: Poznato je da mnoge svjetske slavne ličnosti nose Piagetove satove i nakit. Tko su oni i koga osobno poznajete od njih?

- Ne mogu vam mnogo pričati o našim kupcima danas jer moramo biti diskretni i poštivati privatnost. No ne mogu a da ne spomenem Liz Taylor koju osobno poznam. Oduvijek je bila luda za dijamantima i satovima. Prvi put sam je sreo kao mladić, kad sam počeo raditi u tvrtki. Pokazao sam joj našu kolekciju i kupila je nekoliko satova. Karizmatični pjevač iz Los Angelesa Sammy Davies Jr. koji je postao moj prijatelj bio je lud za našom kolekcijom i uvijek je nosio naše satove i narukvice. Piaget je statusni simbol, pa nije čudo da su naše proizvode nosili i Cary Grant, te cijeli niz poznatih pjevača i pjevačica i sportaša, poput Björna Borga, Jimmyja Connorsa, Barbre Streisand. Sat Piaget kupila je u New Yorku Jackie Kennedy i mi smo ga nedavno otkupili na aukciji gdje su se prodavale njezine stvari.

NACIONAL: Što je s današnjim zvijezdama?

- Danas je društveni život drukčiji i zvijezde više vole diskreciju. No mogu spomenuti Eltona Johna koji je kupio nekoliko satova i komada nakita, a kupuju ih i neki predsjednici, osobito na Bliskom istoku i u Africi. To su ljudi koji traže najekskluzivnije stvari i naravno najvišu kvalitetu. Nema niti jedne mlađe glumačke zvijezde ili pjevača koji barem jednom nisu kupili sat Piaget ili nešto drugo iz naše kolekcije. Siguran sam da mogu spomenuti svog prijatelja, veliku francusku zvijezdu Johnnyja Hallydaya koji obožava Piaget.

NACIONAL: Kažu da strastveno volite konje, da redovito jašete, ali volite i ruže. Jedna nosi i vaše ime. Koja?

- Ruže su mi hobi i radim s uzgajivačima novih ruža. Lud sam za novim ružama. To je također društvo kreativnih ljudi koji se bave i genetičkim tehnologijama. Uzgajamo ruže kao što se uzgajaju konji ili patke. Idem na natjecanja na kojima se predstavljaju nove ruže širom svijeta, bio sam i predsjednik europskog Komiteta za nove ruže. Kad su uzgajivači ruža 1982. proizveli prekrasnu ružičastu ružu koja je dobila i nagradu, upitali su me može li ona nositi moje ime. Bio sam počašćen i sretan jer je postala poznata u svijetu - ne zbog mog imena nego zbog svoje ljepote: ima fantastičnu boju, strukturu i najveći mogući broj latica.

NACIONAL: Čudi me da po toj ruži nije izrađen neki komad nakita.

- Kako ne, naš tim je prošle godine napravio dizajn za nakit, pa čak i za sat s tom ružom, naravno optočen dijamantima.

NACIONAL: Spomenuli ste da ste život posvetili Piagetu. Koliko je to utjecalo na vaš privatni život?

- Točno je da sam sve podredio kompaniji i biznisu i morao sam puno putovati svijetom. Provodio sam 40 do 50 dana godišnje u avionu. To sad mijenjam jer želim drukčije organizirati život. Želim imati više vremena za sebe, jer je moj privatni život prije bio u sjeni, odnosno praktički ga nije niti bilo. Zbog toga sam na neki način izgubio ravnotežu kojoj bi svaki čovjek trebao stremiti. Imao sam uspješnu karijeru, ali ne i brak. Nisam nikad u životu bio na odmoru s djecom. Žene nisu nikad bile sretne sa mnom jer mi je biznis bio na prvome mjestu. No sada okrećem novu stranicu jer sam zaljubljen. Siguran sam da sam našao ljubav svog života iako je možda malo kasno. No nema veze jer je najvažnije da je srce mlado.

>email to:Sina Karli

Vezane vijesti

Đukanović krenuo Sanaderovim stopama

Đukanović krenuo Sanaderovim stopama

Bivši predsjednik crnogorske države i vlade i sadašnji čelnik vladajuće Demokratske partije socijalista (DPS) Milo Đukanović nosi na lijevoj ruci sat… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika