23.05.2006. / 15:37

Autor: Ana Kirin

BRAND

Slavne osobe kao brandovi

Slavne osobe imaju vrlo važno mjesto u reklamiranju različitih brandova, osobito u području visoke mode. U modnim krugovima oni imaju ogromnu moć i mogu doprinijeti stvaranju, odnosno propasti brandova. Brand menadžeri prepoznaju njihov potencijal i uspješno ga koriste za svoje brandove. No, ta suradnja obuhvaća više od snimanja i objavljivanja fotografija poznatih modela u modnim časopisima. Postoji više čimbenika i dimenzija bitnih za odabir slavne osobe koja će reklamirati određeni brand.
Prije svega, tko su opće slavni? To su ljudi koji imaju značajan utjecaj u određenim društvenim krugovima, od umjetnosti, glazbe, filma i televizije, preko sporta i kulture do politike, pa čak i religije. To mogu biti i osobe koje ne rade ništa određeno, ali lijepo izgledaju i pojavljuju se na pravim mjestima u pravo vrijeme.
Prema nedavnim istraživanjima, broj reklama sa slavnim osobama u posljednjih se deset godina udvostručio. Danas se u svakoj četvrtoj reklami pojavljuje netko slavan, dok se 1995. radilo o svakoj osmoj reklami. Iako se ovi podaci odnose na robu i usluge široke potrošnje, značajno se povećalo povezivanje poznatih s luksuznim brandovima. Tako su se 2005. i 2006. u tiskanim reklamama za Versace pojavile glazbena ikona Madonna i hollywoodske zvijezde Demi Moore i Halle Berry. Julia Roberts bila je model u reklami za Gianfranco Ferre, Sharon Stone za Dior a Jennifer Lopez, Scarlett Johansson i Uma Turman za Vuitton, a manje luksuzan Gap nedavno je unajmio televizijsku zvijezdu Sarah Jessicu Parker za svoju promociju.
Jedan od razloga angažiranja ovih osoba za promoviranje branda je isticanje poruke u mnoštvu konkurentskih reklama i uvjeravanje potrošača u vjerodostojnost ponude branda. Osim toga, sudjelovanje slavnih u reklamiranju pomaže stvaranju svjesnosti o brandu, a kada se radi novim luksuznim brandovima, ono pomaže pozicioniranju i repozicioniranju postojećih brandova, u održavanju aure branda, u oživljavanju zaboravljenih brandova i poticanju globalne prepoznatljivosti branda.
Slavni mogu na više načina reklamirati brandove, posebno kad se radi o visokoj modi. Osim najčešće korištenim novinskim i TV reklamama, proizvodi se mogu odlično povezati sa slavnim osobama njihovim korištenjem u televizijskim programima, osobito humorističnim serijama i sapunicama. Jedan od najpoznatijih primjera za to bio je film “Američki žigolo”, pravi izlog Armanijevih odijela, koji je u velikoj mjeri doprinio globalnoj prepoznatljivosti i prihvaćanju tog branda. U novije je vrijeme serija “Seks i grad” na isti način sustavno promovirala cipele Jimmy Choo i Manolo Blahnik. Sve je popularnije i pojavljivanje slavnih osoba u dizajnerskoj odjeći ili s modnim dodacima na različitim mjestima i događanjima. Sve se češće poznatim osobama, koje su uvijek na meti fotografa, plaća da koriste proizvode određenih brandova u svom svakodnevnom životu i na taj način ostave dojam da su ti brandovi sastavni dio određenog životnog stila. Često se luksuzni brandovi spominju i u pjesmama poznatih izvođača, primjerice, Beyoncé prijeti udarcima svojim cipelama Jimmya Chooa. Slavne se često poziva da sudjeluju u kreiranju specifičnih dizajnerskih proizvoda, pa je tako Samantha Thavasa zajedno s Nicki Hilton dizajnirala torbe. U posljednje vrijeme sve je više proizvoda koji nose ime neke slavne osobe, naravno, uz njen pristanak.
Zvijezde su i same shvatile važnost i utjecaj osobnog brandiranja i počele to dobro iskorištavati. Jennifer Lopez, Sean Combs i Jessica Simpson imaju svoje linije odjeće, Victoria Beckham dizajnira jeans, Elizabeth Hurley kupaće kostime, a Kylie Minogue donje rublje. Povećava se i popis slavnih osoba koje imaju svoje parfeme: Jennifer Lopez, Britney Spears, Paris Hilton, Celine Dion, Mary-Kate i Ashley Olsen, Elizabeth Taylor, Naomi Campbell, Michael Jordan, Antonio Banderas, Donald Trump itd.
Slavne osobe prenose svoju osobnost i status na brand koji reklamiraju, pripisuju mu uspješnost, bogatstvo, ljepotu, talent, glamur i stil. Prilikom odabira zvijezde koja će reklamirati određeni brand, važno je da je ta osoba vjerodostojna tj. da su njen talent ili stručnost neupitni, da je poznata i cijenjena širom svijeta, bez većih uspona i padova, te da se njena osobnost poklapa s osobnošću branda. Vrlo je važno da zvijezda ne zasjeni brand, osobito kad se radi o novijim, neetabliranim brandovima. Brandovi moraju održavati pa i unaprijeđivati kvalitetu svojih proizvoda nakon reklamnih kampanja u koje su bile uključene slavne osobe, jer su očekivanja potrošača tada povećana. Suradnja sa slavnima u promociji brandova ipak nije uvijek ružičasta. Postoje rizici koji mogu narušiti reklamnu strategiju, na primjer, imidž zvijezde može se pokvariti uslijed promjene okolnosti u profesionalnoj ili privatnoj sferi, što se onda automatski odražava i na imidž branda.


Već se stoljećima visoka moda povezuje sa slavnim osobama. Charles Worth, čovjek koji je u 19. stoljeću u Parizu izmislio Haute couture, promovirao je svoju modnu kuću La Maison Worth tako da si je za patronu izabrao osobu visokog društvenog statusa, s velikim utjecajem na dvorsku modu. Princeza von Metternich, supruga tadašnjeg austrijskog veleposlanika u Francuskoj i bliska prijateljica Napoleonove supruge carice Eugenie, bila je najzaslužnija za svjetski uspjeh i status Worthove modne kuće.


Svjetski trendovi povezivanja slavnih osoba s brandovima sve su prisutniji i u Hrvatskoj. Kod nas su u prvom planu sportaši, pa je, primjerice, Janica Kostelić imala značajnu ulogu u reklamnim kampanjama Jamnice i T-mobilea, Blanka Vlašić Studene, a Gordan Kožulj Studenca i piletine Cekin.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika