Objavljeno u Nacionalu br. 571, 2006-10-24

Autor: Dinko Boić

BRAND: PREHRANA

Prehrambeni proizvodi iz Hrvatske prepoznati u svijetu

Hrvatska prehrambena industrija već dug niz godina nekim svojim proizvodima stoji uz bok najpoznatijim svjetskim brandovima, a njihova kvaliteta potvrđena je brojnim nagradama

Tajnu recepturu Gavrilovićeve salame čuva već osam generacija obitelji te poznate petrinjske obiteljiTajnu recepturu Gavrilovićeve salame čuva već osam generacija obitelji te poznate petrinjske obiteljiHrvatska nema automobilsku industriju, odjeća hrvatskih modnih dizajnera možda nije “špica” na modnim pistama Pariza i Milana, a hrvatski parfemi teško da se mogu naći u ormarićima hollywoodskih zvijezda, no kad se govori o prehrambenim brandovima, hrvatski proizvodi svrstavaju se uz bok nekima od najpoznatijih svjetskih brandova uopće.

Zvijezda ulje Hrvatima je najomiljeniji brand u prvoj polovici ove godine. Na pobjedničkom postolju našlo se 20 robnih marki široke potrošnje, od kojih Zvijezdina majoneza postiže najveći uspjeh, pozicionirajući se s devetog na šesto mjesto, iza koje su i Nestle i Unilever. Kao i margarini Margo koji su zauzeli 16. mjesto. Rezultat je to istraživanja PGM-a (Product Group Manager) na temu jačine robnih marki koje je predstavila agencija Prizma. Nije slučajno da čak tri Zvijezdina branda među 20 odabranih imaju takav uspjeh u Hrvatskoj, osobito ako se zna da su u istraživanja bile uključene i multinacionalne robne marke. Standardi visoke tehnologije, neprestano unapređivanje postojećih proizvoda i stvaranje novih cilj je razvoja u Zvijezdi koji se neprestano podiže na višu razinu. Uz najprepoznatljiviji Zvijezdin brand razvijen je i popularni Margo, koji čini grupa margarina šest različitih okusa, mazivih i poželjnih za doručak svih generacija.

Vindija, nekoć mala gradska mljekara, zahvaljujući kontinuiranom i predanom radu kvalitetnih kadrova i vodstva, razvoju vođenom inovativnom politikom i politikom kvalitete, prerasla je u Poslovni sustav Vindija koji danas proizvodi gotovo tisuću proizvoda u više robnih marki i grupa proizvoda objedinjenih pod jedinstvenim znakom “Kvaliteta Vindija”. Asortimanom od gotovo tisuću prehrambenih proizvoda Vindija uspješno nastavlja put osvajanja međunarodnih tržišta: susjednih, odnosno regionalnih i prehrambenih tržišta zemalja EU i ostalih svjetskih tržišta. Rezultat želja i zahtjeva milijunskog broja svakodnevno sve informiranijih potrošača jesu “brandovi kojima se vjeruje” - Z bregov, Cekin, Vindon. Vindija je osnovana 1959., kada je zapošljavala samo 20-ak osoba i proizvodila jedino svježe mlijeko za potrebe grada Varaždina. Mlijeko se pakiralo u staklene boce, koje su se u čvrstim žičanim sanducima rano ujutro razvozile po gradu. Tako je bilo sve do 1970., kada se svježe mlijeko počelo pakirati u plastične vrećice, a nakon toga je došao tetrapak.

Nakon 33 godine Vindijino mlijeko vratilo se u bocu, ali ovaj put u PET ambalažu, i to s bitno drukčijim načinom obrade. Vindijino mlijeko ima svoju robnu marku Z bregov još od 1977. U to vrijeme bila je to prva robna marka mlijeka na ovim prostorima a ideja je bila povezati zeleni brežuljkasti kraj i pitoresknu prirodu s imenom Vindije. Danas je robna marka Z bregov jedna od vodećih robnih marki mlijeka i mliječnih proizvoda na hrvatskom tržištu.

Salama Gavrilović ponos je kuće Gavrilović i nezaobilazan dio hrvatske gastronomske ponude. Njenu tajnu ljubomorno čuva već osma generacija obitelji. Višestoljetna tradicija, izvorna receptura, birani sastojci, prirodno zrenje koje traje i do tri mjeseca te plemenite plijesni samo su neke od odlika koje krase taj proizvod. Zimska salama napravljena je prema receptu obitelji Cimbaro iz okolice Udina. Zapravo, to su bili zidari - tri generacije te obitelji zimi su dolazile raditi tu salamu, zato se zove zimska, a ljeti bi se u Italiji bavili građevinarstvom.

Iz djetinjstva i sa školskih izleta, svi se sigurno sjećaju još jednog nezaobilaznoga gastro branda - sira Zdenka. Prehrambena industrija Zdenka iz Velikih Zdenaca osnovana je 1897. Prvi vlasnik mljekare bio je Matija Macašek, a 1928. vlasnikom mljekare postao je Viktor Hrešić i nadjenuo joj ime Zdenka po svojoj najstarijoj kćeri Zdenki. Fotografija tada 16-godišnje Zdenke, uokvirena potkovom i četverolisnom djetelinom kao simbolom blagostanja i dvostruke sreće, postaje zaštitni znak kompanije. Danas je Zdenka kompanija sa 388 zaposlenih radnika i 1500 kooperanata.

Mnogo mlađi brand, koji je u kratkom roku osvojio police supermarketa, ali i police domaćih kuhinja je splitski SMS. Od samog početka djelovanja, odnosno od 1989., tvrtka SMS vođena je ambicijom da tržištu ponudi nove, originalne proizvode, i to u obliku prirodne mediteranske delikatesne hrane. SMS je 1994. na tržište plasirao SMS Ekstra djevičansko maslinovo ulje koje je domaće, ali i inozemno tržište jako dobro prihvatilo, i to prije svega zbog vrhunske kvalitete proizvoda.

O hrvatskoj gastronomiji nije moguće govoriti a da se ne spomene kulen, a Baranjski kulen zasigurno je jedan od najprofiliranijih proizvoda te vrste. Prema tradicionalnim recepturama starih baranjskih majstora već desetljećima se u Belju proizvodi prepoznatljiv hrvatski proizvod - Baranjski kulen. To je vrhunski suhomesnati proizvod dobiven od najboljih dijelova svinjskog mesa, uz dodatak začina i s pažnjom birane crvene paprike.

Široko prihvaćen gastro brand koji je ušao u svakodnevnu upotrebu i izvan hrvatskih granica je Vegeta. Ona je Podravkina najznačajnija i najpoznatija marka, već mnogo godina prisutna na hrvatskom tržištu, a prodaje se i u 40-ak zemalja svijeta. Vegeta je od malog lokalnog proizvoda postala uspješna marka zbog pozitivnog spleta funkcionalnih karakteristika proizvoda i emocionalnih iskustava koji potrošače vežu upravo uz tu marku. Na većini Podravkinih strateških tržišta Vegeta je sinonim za cijelu kategoriju univerzalnih dodataka jer je Podravka još 1959. svojim proizvodom kreirala i novu kategoriju u Europi. Na tržištima srednje Europe potrošači su se u tolikoj mjeri poistovjetili s Vegetom da je doživljavaju kao domicilnu, a ne stranu proizvodnu marku. Ono što je Vegeta među začinima Cedevita je među napitcima. Cedevita je robna marka instant-vitaminskih napitaka koji u svom sastavu imaju devet najvažnijih vitamina, nužnih za zdravlje organizma. Tijekom više od 35 godina svoga razvojnog puta Cedevita je kontinuirano usavršavana primjenom suvremenih tehnoloških rješenja i znanja, zadržavala je i unapređivala kvalitetu i izgledom išla ukorak s vremenom.

Najpoznatija hrvatska slastica je Bajadera. U sloganu “Bajadera - čarolija vrhunskog užitka” sadržana je sama bit tog jedinstvenog deserta. Izrada nugat deserata kojima pripada Bajadera vrlo je zahtjevna tako da ih u ponudi imaju samo vrhunski svjetski proizvođači. Na osnovi tradicije, zahvaljujući znanju i kreativnosti Kraševih tehnologa, pedesetih godina prošlog stoljeća nastala je Bajadera. Poseban, bogat okus novog deserta inspirirao je Krašev kreativni tim i tako je rođeno egzotično ime Bajadera. To je, naime, naziv za orijentalne haremske plesačice. Svako gastro putovanje valja završiti kavom. Kava je tradicionalan Franckov proizvod, poznat po svojoj kvaliteti generacijama potrošača. Franck u svom asortimanu nudi espresso kavu, espresso Extra kavu, mljevenu kavu, mljevenu vakuumiranu kavu, filter kavu, kavu bez kofeina, instant-kavu i cappuccino.

Franckove su kave mješavine najkvalitetnijih sirovina, prerađene vlastitim tehnološkim postupkom prženja i najfinijeg mljevenja, čime se postiže kvaliteta napitka prvorazredne arome. Novi pomak učinjen je u proizvodnji espresso kave čiji se broj potrošača iz dana u dan povećava: kao odgovor na suvremene trendove u zahtjevima potrošača, asortiman espresso kava je uz Classic proširen i na espresso kave Bonus i Superiore. Tehničko-tehnološka opremljenost, kompjutorizirano vođenje cjelokupnog procesa u novoizgrađenoj tvornici, svrstali su Franck među najmodernije tvornice na svijetu.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika