Objavljeno u Nacionalu br. 576, 2006-11-27

Autor: Nacionalova redakcija

Dolaskom Lidla počeo rat niskim cijenama

Njemački maloprodajni lanac prehrane u jednom je danu otvorio 13 trgovina, od čega tri u Zagrebu, u kojima se zaposlilo 600 ljudi

Maloprodajni lanac prehrane iz Njemačke Lidl prošli je tjedan otvorio prvih 13 trgovina u Hrvatskoj. Čak tri su otvorene u Zagrebu te po jedna u Velikoj Gorici, Varaždinu, Bjelovaru, Sisku, Petrinji, Daruvaru, Novoj Gradiški, Koprivnici, Jastrebarskom i Đurđevcu. Ulaskom na hrvatsko tržište Lidl je proširio svoju zastupljenost u Europi gdje se počeo širiti 1989. a danas je s oko 7 tisuća trgovina prisutan u 22 zemlje. Lidl Hrvatska zaposlio je 600 ljudi, a do kraja 2006. otvorit će još dva prodajna mjesta u Osijeku i Đakovu. Tako će se ukupan broj zaposlenih povećati na oko 700 osoba. U sljedećoj godini Lidl želi nastaviti s ekspanzijom na hrvatskom tržištu pa će tako otvoriti svoje prve trgovine u Dalmaciji, Istri i Kvarneru.


Kako je Lidl niskim cijenama u svojim prodajnim centrima značajno ugrozio konkurenciju u Europi, teško je očekivati da će se domaći trgovački lanci uspjeti oduprijeti tom velikom igraču s kojim će morati niskim cijenama ući u rat za kupce. Trgovački lanac Aldi, koji je i najveći konkurent Lidlu u Njemačkoj po niskim cijenama, također je najavio ulazak na hrvatsko tržište tako da se može očekivati će se njihova borba na hrvatskom tržištu loše odraziti na poslovanje domaćih trgovaca. Lidl u svojim trgovinama uglavnom nudi vlastite robne marke koje su znatno jeftinije, od 20 do 50 posto, u odnosu na poznatije brandove koje također nudi u svojim trgovinama. Lidl je sastavni dio Schwarz grupe sa sjedištem u Neckarsulmu u Njemačkoj i među 10 je najvećih maloprodajnih lanaca s prehrambenim proizvodima u Njemačkoj. Grupacija Schwarz zauzima treće mjesto po financijskom prometu u Njemačkoj a njezin dio je i Kaufland. Koncept “dobra kvaliteta, niska cijena” pokazao se uspješnim za rast tvrtke tako da dnevno u Lidlu kupuje oko 7 milijuna kupaca. Lidl Hrvatska odnedavno je i glavni sponzor zajedničke kandidature Hrvatske i Mađarske za organizaciju Europskog prvenstva u nogometu 2012. te jedan od velikih sponzora hrvatske nogometne reprezentacije. A.P.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika