Objavljeno u Nacionalu br. 583, 2007-01-16

Autor: Dean Sinovčić

INTERVJU

Jerry Bruckheimer - hollywoodski mecena hit filmova

Producent najskupljih i najprofitabilnijih filmova današnjice govori o uspjesima, novom filmu 'Deja Vu', napadima kritičara i podršci Georgeu Bushu

Prvi veliki hit koji je producirao bio je film 'Flashdance' iz 1983., koji je zaradio 204 milijuna dolara, a danas Bruckheimer na svakom filmu uzima fiksno 5 milijuna dolara i postotak od ukupne zaradePrvi veliki hit koji je producirao bio je film 'Flashdance' iz 1983., koji je zaradio 204 milijuna dolara, a danas Bruckheimer na svakom filmu uzima fiksno 5 milijuna dolara i postotak od ukupne zaradeJerry Bruckheimer (61) u ovom je trenutku najjači i najveći hollywoodski filmski i TV producent. On danas producira najskuplje i najprofitabilnije filmove, među njima su “Pirati s Kariba“, kao što su u 90-ima bili “Hrid“ i “Neprijatelj države“, a u 80-ima “Top Gun” i “Policajac s Beverly Hillsa“. Sve te filmove producirao je Bruckheimer, čiji se najnoviji film, triler “Deja Vu” s Denzelom Washingtonom, počeo prikazivati u hrvatskim kinima. Tim povodom razgovarali smo s njim u Hamburgu.

Prvi veliki hit koji je Bruckheimer producirao bio je “Flashdance” iz 1983., koji je zaradio 204 milijuna dolara u svjetskoj kinodistribuciji. U partnerstvu s dvije godine starijim Donom Simpsonom, Bruckheimer nastavio je raditi hit za hitom poput filmova “Policajac s Beverly Hillsa”, “Top Gun”, “Dani groma”, “Zločesti dečki”, “Grimizna plima” i “Opasne misli”. Nakon svih tih hitova, 1996., zbog goleme količine kokaina, Donu Simpsonu otkazalo je srce. Bruckheimer je nastavio raditi sam, i to s još većim uspjehom jer su “Con Air”, “Armaggedon” i “Pearl Harbor” zaradili stotine milijuna dolara. Prije šest godina Bruckheimer je počeo raditi i kao producent TV serija od kojih je najpopularnija “CSI”.

Iako su njegovi filmovi financijski nevjerojatno uspješni, kritika ga nimalo ne voli. Napadaju ga i zato što je desničar, podržava Busha, pišu o njemu kao o produženoj ruci Pentagona kada su u pitanju filmovi s ratnom tematikom. Bruckheimer je pokušao raditi i manje, umjetničke filmove, kao što je “Veronica Guerin”, koji je financijski propao, pa je shvatio da mu je bolje držati se onog što najbolje radi.

NACIONAL: Kako je došlo do ideje za ovaj film? Scenarist Bill Marsilii je početnik, a Terry Rossio iskusan scenarist.
- Vjerovali ili ne, njih dvojica su se susreli u chat roomu na internetu. Terry Rossio je preko interneta upoznao Marsiliija i doveo ga k meni, objašnjavajući mi kako Marsilii ima sjajnu ideju za film. Kada mi je Marsiliio ispričao priču koja se temelji na “déjà vu” iskustvu, rekao sam im da bi njih dvojica mogli zajednički razraditi tu priču. Marsilii je napisao prvu verziju, Rossio ju je prepravio. Nisam se brinuo za kvalitetu jer sam s Rossiom već surađivao na “Piratima s Kariba” i “Nacionalnom blagu” pa kad mi je donio konačnu verziju scenarija, u roku od 48 sati rekao sam mu kako snimamo film prema toj priči. Angažirali smo Tonyja Scotta koji je unio neke svoje ideje u scenarij, a zatim i Denzela Washingtona koji je također unio neke svoje ideje.

NACIONAL: “Deja Vu” je prvi film koji je sniman u New Orleansu nakon što ga je pogodio uragan Katrina. Jesu li zbog toga uvjeti snimanja bili otežani?
- Nisu, upravo suprotno. Stanovnici New Orleansa bili su oduševljeni snimanjem filma, ipak smo donijeli jako puno novca u njihov grad. Uragan Katrina pogodio je New Orleans u kolovozu 2005. a mi smo počeli snimati “Deja Vu” u veljači ove godine. Bilo je jako puno ljudi koji od kolovoza do veljače nisu imali zaposlenje, a mi smo ih zaposlili na snimanju. Sama činjenica da smo im platili za njihov rad, za njih je bila izrazito emocionalna tako da su nam svakodnevno iskazivali zahvalnost. Ujedno smo pokazali da veliki hollywoodski film još uvijek može biti snimljen u New Orleansu. Sve što su o New Orleansu prikazivali na TV-u bila je pustoš u kojoj se ništa ne može raditi. Mi smo dokazali da to nije istina. Sam grad funkcionira, oštećenja su primjetna, ali ona se saniraju. Tek kad odete na periferiju možete vidjeti koliko je uragan bio razoran. Bitno je da se u gradu sve polako vraća na staro.

NACIONAL: “Deja Vu” je dobio oprečne kritike kao i većina filmova koje ste producirali. Jeste li od onih koji jedva čekajuNicolas Cage glumio je u Bruckheimerovim filmovima 'Nacionalno blago' i 'Hrid'Nicolas Cage glumio je u Bruckheimerovim filmovima 'Nacionalno blago' i 'Hrid' da vide što filmski kritičari pišu o njihovim filmovima?
- Nisam. Naravno da svatko želi pročitati pozitivne kritike za svoje filmove i ja se u tome ne razlikujem od drugih. Međutim, filmovi koje ja radim očito se ne sviđaju filmskim kritičarima. Katkad se prestrašim da bi neki moj film oni mogli pohvaliti i tada pomislim, Bože, ako se to dogodi, nitko neće htjeti vidjeti moj film. Oni imaju svoj posao, ja imam svoj. Moj posao sastoji se u tome da što više zabavim ljude, a njihov je da ocjenjuju filmove i kritiziraju one koji im se ne sviđaju. Njihov ukus se često ne poklapa s mojim.

NACIONAL: Posebno su vas kritizirali zbog filma “Pearl Harbor“ za koji su napisali da je najveća bomba koja je ikada pala na Havaje. Film je stajao 180 milijuna dolara, u kinima diljem svijeta zaradio je 451 milijun dolara a, zanimljivo, samo od DVD-a 283 milijuna dolara.
- Bože, pa vi znate te brojke bolje od mene. Ja uopće ne pratim detaljno zaradu svojih filmova. Prvo, film nije stajao 180 milijuna dolara, stajao je manje od 150 milijuna. Znam da je bilo puno rasprava o tome koliko će film stajati i sjećam se da smo redatelja Michaela Baya natjerali da ne potroši na film više od 150 milijuna dolara. DVD, kako ste i sami rekli, iznimno je važan u današnje vrijeme, i sami ste naveli koliki profit donosi hollywoodskim studijima. Mislim da će pojava HD-a i Blue Raya potpuno revolucionirati filmove na DVD-u. Čekam da se donese konačna odluka o tome koji će od ta dva formata biti prihvaćen, ali oba su nevjerojatna. To vam kažem jer sam prisustvovao brojnim prezentacijama. U ovom trenutku Blue Ray je popularniji, ali je HD DVD u usponu.

NACIONAL: Vaš sljedeći veliki projekt je film “Pirati s Kariba 3”. Jeste li preživjeli Keitha Richardsa koji u njemu glumi?
- Keith Richards ima jako malu ulogu u tom filmu, ali se potpuno zaljubio u nju. On je svoj dio već snimio, na kraju snimanja odnio je kući stolac na kojem je sjedio, koji mu se jako svidio. Bilo je priča da smo s njime imali problema na snimanju, ali to uopće nije istina. Bio je vrlo discipliniran, nije kasnio na snimanje, rekao mi je da se sjajno proveo. Treći dio “Pirata s Kariba” neće biti i posljednji jer smo otkupili prava na knjigu prema kojoj ćemo snimati i četvrti dio. Snimanje će početi onog trenutka kada se napiše dobar scenarij.

NACIONAL: Zašto još uvijek producirate filmove ako ste zaradili golem novac i mogli biste se odmarati do kraja života?
- Jednostavno volim ovo što radim. Uživam putovati svijetom, raditi sa sjajnim redateljima i scenaristima, uživam razgovarati s vama novinarima o svom radu. Danas sam u Hamburgu, jučer sam bio u Londonu, potom letim za New York, ali putovanja me uopće ne zamaraju. Za mene je to predivan život i jako sam sretan zbog toga. Osim toga, volim zabavljati ljude. U Americi postoji fondacija “Poželi želju”, koja ispunjava želje mnogim ljudima. Jedan 14-godišnjak kojem su operirali tumor na mozgu, nakon čega je odlazio na kemoterapiju, poželio me upoznati. Bilo je to zbog zabave koju su mu moji filmovi pružali i uz koje je prolazio kroz najgore trenutke svog života. Bio sam sretan zbog činjenice da moji filmovi nekoga usrećuju.

NACIONAL: Poznato je da ste iznimno uspješni i kao producent desetak TV serija među kojima je najpoznatija “CSI”. Kako ste se osjećali kada ste prije šest godina ponudili tu seriju partnerskoj kompaniji “Walt Disney”, a oni su je odbili riječima da nisu zainteresirani?
- To nije bio jedan od dobrih dana u mom životu, ali, na sreću, našli smo TV kompaniju CBS koja je bila zainteresirana da radi na toj seriji zajedno sa mnom i time je bila poništena loša vijest vezana uz kompaniju “Walt Disney”.

S ekipom iz CSI-a  na čelu s glumcem Davidom Carusom prilikom dobivanja jedne od brojnih televizijskih nagradaS ekipom iz CSI-a na čelu s glumcem Davidom Carusom prilikom dobivanja jedne od brojnih televizijskih nagradaNACIONAL: Možete li objasniti svjetski uspjeh serije “CSI”?
- Ne, jer ne znam razloge. Trebali biste pitati publiku. Mislim da je tajna u tome što smo proizveli seriju kakva već jako dugo nije viđena na televiziji. Napravili smo to na pravi način, uz odlične glumce, odličan tim pisaca scenarija, cjelokupna ekipa autora serije je iznimno talentirana. Ne postoji način da se objasni uspjeh jer da postoji objašnjenje, onda bi svatko mogao napraviti hit seriju. Jedino se nadam da ću i dalje snimati uspješne TV serije. Radimo na gomili novih serija koje bi se trebale početi prikazivati sljedeće sezone, ali ne znamo koje od njih će se snimati a koje ne. Ne znam koja će biti uspješna, učim na svakoj pogrešci koju sam počinio, pokušavam ih ispraviti, pronaći bolje ideje. Razmišljamo i o seriji koja neće biti triler nego obiteljska komedija. No to još ne znači da ćemo je snimati.

NACIONAL: Prošlo je 10 godina otkako je umro vaš partner Don Simpson. Što vas je najviše oduševljavalo kod njega?
- Ja sam učio od njega. Na mene je prenio sve ono znanje koje mu je pomoglo da postane veliki producent. Mnogo toga je radio bolje od mene i mislim da bi, da je živ, i danas to radio bolje od mene. Ja radim na svoj način, ali možda bi on to radio još bolje.

NACIONAL: Što se, po vašem mišljenju, u tih 10 godina promijenilo u svijetu filma?
- Imamo sreću što možemo raditi još veće filmske projekte, pogledajte samo trilogiju “Gospodar prstenova”, prije 10 ili 20 godina nismo imali takve vizualne efekte uz pomoć kojih bi se mogli snimiti takvi filmovi. S tehničkim novitetima redateljima i scenaristima može se razbuktati mašta. Pogledajte serijal o Harryju Potteru, ni takvi filmovi nisu se mogli prije snimati. Zapravo, mogli su, ali bi bili preskupi. Promijenio se i marketinški pristup filmu, da ne govorim koliko se toga promijenilo izgradnjom multipleksa. Prije su postojala kina bez klima-uređaja koja su izgledala tužno, danas imamo multiplekse u sklopu šoping-centara, ljudi mogu provesti cijeli dan u takvim kompleksima. Ručaš, obaviš kupnju i pogledaš film. Što je okruženje bolje, to će filmska industrija bolje poslovati. To se događa i u Kini i u zemljama istočne Europe. Zato više ne obraćamo pozornost samo na uspjeh filma u američkim kinima, važan nam je i ostatak svijeta.

NACIONAL: Poznato je da ste glasovali za Georgea Busha. Podržavate li ga još uvijek?
- Da. U ovim trenucima on je pod opsadom, ali to je takav posao. Ne mogu vas ljudi uvijek podržavati.

NACIONAL: S obzirom na količinu posla, odmarate li se uopće?
- Imam farmu u Kentuckyju na koju odlazim sa suprugom i kćeri. Tamo se zabavljamo, a ja ujedno pročitam neke scenarije koje još nisam stigao pročitati.

TOP-LISTA

FILMOVA PREMA ZARADI U KINIMA

1-2. PRVI DIO "Pirata s Kariba" zaradio je 653 milijuna dolara a drugi dio 1,065 milijardi dolara i to su dva najuspješnija filma Jerryja Bruckheimera - 1,718 mlrd. $

3. 'ARMAGEDDON' iz 1998. s Bruceom Willisom i Benom Affleckom, astronautima koji spašavaju svijet - 555 mil. $

4. 'PEARL HARBOR' iz 2001. ponovo s Benom Affleckom u glavnoj ulozi - 451 mil. $

5. 'TOP GUN' je snimljen 1986. , ali je još uvijek jedan od najuspješnijih filmova prema zaradi - 354 mil. $

6. 'NACIONALNO BLAGO' s Nicolasom Cageom bio je iznenađujuće uspješan 2004. godine - 347 mil. $

7. 'HRID', akcijski film sa Seanom Conneryjem i Nicolasom Cageom iz 1996. godine - 336 mil. $

8-9. 'POLICAJAC IZ BEVERLY HILLSA' s Eddiejem Murphyjem zaradio je 317 a njegov drugi dio - 594 mil. $

10. 'ZLOČESTI DEČKI 2' s Willom Smithom bio je gledaniji od svog prvog dijela - 272 mil. $

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika