Objavljeno u Nacionalu br. 583, 2007-01-16

Autor: Tanja Simić

VRHUNSKA MARKA U ZAGREBU

Giorgio Armani - napokon u Zagrebu

HRVAT SASCHA MACHIEDO, PROJECT MANAGER slavne talijanske modne kuće, zaslužan je što će Giorgio Armani u centru Zagreba otvoriti prodavaonicu linije Emporio Armani

Giorgo Armani Talijanski modni dizajner s nećakinjom Robertom  Armani koja se u tvrtki brine o VIP osobamaGiorgo Armani Talijanski modni dizajner s nećakinjom Robertom Armani koja se u tvrtki brine o VIP osobamaOsoba zaslužna za otvaranje prvog dućana Emporio Armani u Hrvatskoj, ali i prvog na potezu između Münchena i Atene, 37-godišnji je Hrvat rođen u Njemačkoj Sascha Machiedo. Zahvaljujući povjerenju koje u njega ima vodstvo talijanske modne kuće Armani, s kojom kao project manager surađuje posljednjih šest godina, Giorgio Armani je pristao u Zagrebu otvoriti prodavaonicu u suradnji sa zagrebačkim trgovačkim društvom Lantea. Emporio Armani jedna je od modnih linija kuće Armani, koja je nešto pristupačnija od klasične linije Giorgio Armani, ali je šireg raspona te obuhvaća i ekskluzivne i klasične i sportske kreacije. Lokacija budućeg dućana, o kojoj se mnogo nagađalo, bit će bivša Lanteina prodavaonica Svijet mode u Petrićevoj ulici u neposrednoj blizini glavnog zagrebačkog trga. Otvorenje je najavljeno za sredinu ožujka, građevinski radovi na gotovo 400 četvornih metara prodajnog prostora počeli su prije desetak dana, a Lantea uz pomoć Sasche Machieda već ove godine planira u Zagrebu otvoriti još dva ekskluzivna dućana modnih marki o čemu Machiedo “još ne može govoriti”.

Armanijeva će prodavaonica, priča Machiedo, biti specifična ne samo za hrvatske nego i za europske pojmove: “Radit će se o zaista ekskluzivnom dućanu kakvih nema ni u Europi, jer će obuhvaćati i ponudu tzv. privatnog show rooma. To znači da će pojedinci, koji daju do znanja da namjeravaju ići preko određenog iznosa, moći tražiti da budu sami u dućanu kako bi isprobavali odjeću ili će pak moći kod kuće upriličiti malu modnu reviju na kojoj će Armanijeve modele nositi ili oni sami ili angažirani manekeni. Poanta je da je kupac centar svega te da mu se posebno educirano osoblje u potpunosti posveti. Takvih show roomova nema u europskim dućanima, to je moguće jedino ako se posjeti baš modna kuća određenog kreatora kao što je Armanijeva u Milanu.”

Iako su Grupi Armani od Hrvatske trenutačno mnogo zanimljivija tržišta Rusije i Azije, gdje neprestano raste broj milijardera, Sascha Machiedo imao je uvjerljive argumente zbog čega bi ta modna kuća trebala svoje tržište proširiti na Hrvatsku iako to nisu planirali.


“Prezentirali smo Grupi Armani analizu našeg tržišta, malo sam Armaniju reklamirao Hrvatsku, doveli smo njegova čovjeka u Zagreb da vidi grad, potencijalne lokacije i klijentelu. On se oduševio, kako atmosferom, tako i načinom na koji su ljudi ovdje odjeveni. Uvidio je da je Hrvatska tržište za visoku modu, što dokazuje i veliki broj Hrvata koji odlaze u Milano u kupnju. S obzirom na to da će zagrebačka prodavaonica Emporio Armani biti jedina u ovom dijelu Europe, računaju i na kupce iz svih susjednih zemalja kojima je Zagreb bliži od Milana ili Atene. Osim toga, već je sada mnogo ljudi pitalo mogu li vidjeti kolekciju prije službenog otvaranja dućana, da im je drugi ne pograbe.” Ideja da se u Zagrebu pokuša otvoriti takav dućan došla je iz zagrebačke tvrtke Lantea, tekstilnog lanca koji od 2006. u Hrvatskoj ima oko 170 prodajnih mjesta i u čijoj su ponudi svjetske robne marke poput Sisleyja, Benettona, Manga i Adidasa. Direktor Društva Lantea Miki Huljić kontaktirao je sa Saschom Machiedom, kojeg poznaje s Jelse na Hvaru od kuda Machiedo potječe.

“Kako bi podigao razinu ponude u Zagrebu, a znajući da radim za Armanija, Miki me pitao mogu li ga povezati s Grupom Armani. Planirao sam ga samo upoznati s Armanijem jer imam drugih poslova, ali sam po želji obiju strana mnogo dublje ušao u čitavu priču. Radi toga je Lantea u Zagrebu osnovala i tvrtku Premium Signum, Lanteinu tvrtku kćer kojoj sam ja direktor, koja bi nastavila u Zagreb dovoditi vrhunske modne kuće. Već kontaktiram s ljudima zaduženima za dva vrhunska branda u Armanijevu rangu o otvaranju njihovih butika u Zagrebu”, rekao je Machiedo.

Na pojedinim projektima Grupe Armani Sascha Machiedo radi od 2000. godine. Najveći projekt koji je radio za tu modnuSascha Machideo sa zagrebačkim suradnicama Andreom Barac, Kristinom Bošnjak, Marijanom Žajom i Anom PoliteoSascha Machideo sa zagrebačkim suradnicama Andreom Barac, Kristinom Bošnjak, Marijanom Žajom i Anom Politeo kuću je izložba “Armani Retrospective”, koja je od 2000. do danas postavljena u New Yorku, Bilbau, Berlinu, Londonu, Rimu, Šangaju i Tokiju. Na prvoj takvoj izložbi postavljenoj u newyorškom Muzeju Guggenheim radio je kao zaposlenik muzeja, nakon čega je za Grupu Armani nastavio raditi i na svim ostalim izložbama. Biti project manager takve manifestacije, priča, znači voditi računa praktički o svemu: “Ja sam odgovoran za to da projekt koji je osmislio Armanijev tim arhitekata bude precizno izveden i bez ikakvih kašnjenja. Oni ga idejno osmisle i odaberu lokaciju, konzultiraju se sa mnom o izvedivosti i proračunu, a ja garantiram da će sve biti spremno na dan otvorenja. To podrazumijeva kompletnu adaptaciju prostora koji se često nalaze unutar povijesnih zgrada pod zaštitom, u kojima se ne smije ništa mijenjati. Znači mora se napraviti prostor u prostoru, novi zidovi i stropovi, sve mora lebdjeti, sve se mora dogoditi a da nitko ne vidi kako. Samo otvorenje izložbe traje nekoliko dana, za što treba organizirati pripremu i dostavu hrane i pića te smještaj i prijevoz gostiju u limuzinama. Cjelokupne pripreme za takav događaj uglavnom potraju nekoliko mjeseci.”

Za Armanija kaže da je karizmatičan te da tvrtku vodi “kao pater familias”. Ništa ga, priča, ne može mimoići i sve odluke “idu preko njega”. Radi od osam ujutro do devet navečer, ali svakodnevno trenira i ima više energije od mnogih puno mlađih kolega. Nosi isključivo kreacije s vlastitim potpisom, što vrijedi i za njegove zaposlenike. Koncept zagrebačkog dućana, koji su osmislili Armanijevi arhitekti, realiziran je još samo u Londonu, gdje je takav dućan otvoren prije dva mjeseca. Armanijevi butici su, priča Machiedo, u svijetu uglavnom isti, ali se svakih nekoliko godina mijenja njihov dizajn. Tako će dućani Emporio Armani najnovijeg dizajna za početak postojati samo u Londonu i Zagrebu. No zbog dinamike svog posla, koji podrazumijeva neprestana putovanja, Machiedo neće čitavo vrijeme provoditi u Zagrebu. Oslanja se na svoje suradnike i tvrtku Lantea koji će obavljati svakodnevno poslove, dok će on istodobno nadgledati i druge projekte poput kulturnog centra koji će se ove godine graditi na jednom od novih umjetnih otoka u Abu Dhabiju.

Trenutačno radi i na posljednjoj, dosad najvećoj izložbi “Armani Retrospective”, koja će 19. veljače biti otvorena u Milanu. Tvrtke ga, kaže, najčešće angažiraju na temelju usmenih preporuka, a često mu se događa da ga za rada na jednom projektu već pitaju bi li radio na drugom - nerijetko na sasvim drugom kraju svijeta. Tražen je, veli, jer kao inženjer strojarstva koji je diplomirao industrijski dizajn i magistrirao ekonomiju “pokriva široko područje”, a govori i šest jezika zbog čega može raditi bilo gdje u svijetu. Nije mu strano ni uzeti čekić u ruke, “jer je to najbolji način za motiviranje radnika”, što je, priča, u cijelom svijetu jednako problematično kao kod nas.

Rođen je u Frankfurtu gdje je živio do prije četiri-pet godina a danas je, veli, toliko često na putu da više nema stalno prebivalište. Privatno i poslovno je već dugo vezan za Zagreb, gdje je radio na mnogim projektima vezanim za organizaciju raznih manifestacija. U Frankfurtu se dugo bavio organizacijom “cjelokupnog života” VIP osoba koje bi poslovno boravile u Njemačkoj ili bile na turneji po toj zemlji.

Sascha Machideo inženjer je strojarstva koji je diplomirao industrijski dizajn te magistrirao ekonomiju, zbog čega se bavi različitim poslovimaSascha Machideo inženjer je strojarstva koji je diplomirao industrijski dizajn te magistrirao ekonomiju, zbog čega se bavi različitim poslovimaTo je, kaže, podrazumijevalo gotovo sve: od prijevoza, privatnih vozača i zaštitara, do ekskluzivnih izleta, izlazaka i “svakojakih zahtjeva”. Najčešće bi mu klijent bio jedna osoba, poput poslovnih ljudi, pjevača ili sportaša, a nerijetko je bila riječ i o glazbenim sastavima. Tako su mu, među ostalim, klijenti bili Boris Becker, Sylvester Stallone, Sting i grupa Metallica, ali smatra da o njihovim šarolikim zahtjevima za boravka u Njemačkoj nije korektno govoriti.

“To je bio težak posao, jer gostima moraš biti na raspolaganju 24 sata na dan i malo me umorio. Klijenti u tom poslu su najčešće vrlo zahtjevni i ekstravagantni i njihovim raznim željama teško je udovoljavati. Draži mi je posao vezan istodobno za tehniku i umjetnost.”

Sascha Machiedo svakog ljeta tri mjeseca provede na Hvaru, od kuda mu je otac. Njegova obitelj, priča, tamo živi već 400 godina, a on trenutačno obnavlja obiteljsku kuću u sklopu koje se nalazi i obrambena kula iz 16. stoljeća.

Šest godina u Grupi Armani

Sascha Machiedo na projektima Grupe Armani radi od 2000. godine, a najveći od njih je izložba “Armani Retrospective” koja se svako toliko postavlja u nekoj svjetskoj metropoli. Na tim projektima Machiedo radi kao project manager, što znači da je odgovoran za cjelokupnu realizaciju projekta, uključujući i organizaciju ekskluzivnih evenata vezanih za otvorenje izložbi. Razne manifestacije organizirao je i u Zagrebu u kojem često boravi, a u rodnom Frankfurtu se dugo bavio tzv. VIP supportom, odnosno kompletnom organizacijom svakodnevnice poslovnih ljudi, pjevača i sportaša u posjetu ili na turneji po Njemačkoj.

Neprestana putovanja svijetom

Zahvaljujući angažmanima na projektima diljem svijeta Sascha Machiedo je gotovo neprestano na putu. Niti zagrebački dućan Emporio Armani neće ga zadržati dulje na jednome mjestu jer uskoro počinje izgradnja kulturnog centra na jednom od novih umjetnih otoka u Abu Dhabiju, ali se zato svakog ljeta tri mjeseca odmara u obiteljskoj kući u Jelsi na Hvaru od kuda mu je otac.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika