Objavljeno u Nacionalu br. 588, 2007-02-20

Autor: Plamenko Cvitić

EKSKLUZIVNO: GLOBALNI ŠEF T-MOBILEA

'Hrvati koriste mobitele više od Nijemaca'

Hamid Akhavan, novi glavni izvršni direktor njemačkog T-Mobile Internationala, za Nacional otkriva zašto u svojim javnim istupima često spominje Hrvatsku

Hamid Akhavan, novoimenovani šef T-mobile Internationala, na prošlotjednom kongresu 3GSM u Barceloni predstavio se svjetskim medijimaHamid Akhavan, novoimenovani šef T-mobile Internationala, na prošlotjednom kongresu 3GSM u Barceloni predstavio se svjetskim medijimaNa prošlotjednom kongresu 3GSM u Barceloni, najvećem svjetskom sajmu mobilnih telekomunikacija, jedno od posjećenijih događanja kojem su prisustvovali brojni novinari, ali i konkurenti poput Borisa Nemšića iz Telekoma Austria, bila je konferencija za medije Hamida Akhavana, novog čelnog čovjeka T-Mobile Internationala. Otkako je prije dva mjeseca imenovan na novu funkciju, 46-godišnji Akhavan predmet je zanimanja brojnih njemačkih, ali i svjetskih medija, jer je njegovo imenovanje bilo iznenađenje za mnoge, pa se u medijima često spominje ta neočekivana kadrovska odluka njegovih šefova u Deutsche Telekomu, a samog Akhavana novinari opisuju kao “Iranca s američkom putovnicom koji je na čelu njemačke tvrtke, a da i ne zna govoriti njemački”. Da Hamid Akhavan odudara od stereotipne slike menadžera u telekomunikacijama pokazao je i osobno, kad se krajem prošlog tjedna, dan prije održavanja svoje konferencije za medije, pojavio u velikom šatoru T-Mobilea. Skromno je prilazio novinarima iz cijelog svijeta, pozdravljao ih i upoznavao, a u razgovoru je priznao da je trač o njegovu nepoznavanju njemačkog jezika zasad posve točan. “Obećao sam svojim kolegama da ću naučiti njemački jezik”, priznao je skupini novinara. Budući da je u T-Mobileu od 2001., Akhavan slovi kao odličan poznavatelj tehnologije, ali i stanja na telekomunikacijskom tržištu, a neke je iznenadila i činjenica da u svojim obraćanjima često spominje upravo - Hrvatsku. Osim rezultata poslovanja hrvatske podružnice T-Mobilea, u ekskluzivnom razgovoru za Nacional Hamid Akhavan otkrio je da osim poslovnog interesa s Hrvatskom ima još jednu poveznicu - prije nekoliko godina u Opatiji je za svoju suprugu i dvoje djece kupio kuću za odmor.


Kongres 3GSM koji se već dvije godine održava u Barceloni ove je godine imao više od 60.000 posjetitelja; bilo je 1300 izlagača i 2250 novinara iz cijelog svijetaKongres 3GSM koji se već dvije godine održava u Barceloni ove je godine imao više od 60.000 posjetitelja; bilo je 1300 izlagača i 2250 novinara iz cijelog svijetaNACIONAL: Prije dva mjeseca postali ste šef T-Mobilea za cijeli svijet, a prije toga ste bili član uprave i šef T-Mobileova Odjela za tehnologije. Što se promijenilo između vašeg prethodnog i sadašnjeg položaja?
- Prije sam spavao tri sata dulje. Malo se šalim, ali u osnovi i prije sam radio po 16, 17 sati na dan. Promijenio se jedino fokus, odnosno moj okvir odgovornosti. Prije sam trošio mnogo više vremena na funkcije usmjerene korisnicima, a sada 60 posto svojeg vremena trošim na prodaju i korisničku podršku jer su to područja u kojima danas možemo napraviti veliku razliku između konkurencije i nas. Što se tiče razina tehnologija i drugih aspekata, naša je kompanija na globalnoj razini vrlo jaka, a sad samo trebamo još jače poraditi na prodaji i uslugama, jer je naš cilj biti tvrtka koja se od drugih razlikuje po kvaliteti mnogobrojnih usluga.

NACIONAL: Proteklih dana u nekoliko ste navrata isticali Hrvatsku kao dobar primjer u vašoj grupaciji. Budući da na svijetu imate 100 milijuna korisnika, neke je začudilo što kao primjer navodite baš Hrvatsku.
- T-Mobile Croatia zauzima vrlo važno mjesto u našoj grupi. Premda je Hrvatska relativno mala zemlja, vrlo sam ponosan na uspjehe naše hrvatske podružnice jer je ona postala lider po kvaliteti i inovacijama. Zauzima dvije trećine hrvatskog tržišta i kontinuirano na tržište donosi nove proizvode i usluge koji se istodobno pojavljuju na velikim tržištima poput Njemačke ili Velike Britanije. U zemlji s 4 milijuna stanovnika mi imamo izvrsnu pokrivenost i mnoge usluge koje su razvijene i koje su pronašle svoje mjesto među hrvatskim korisnicima. U ispitivanjima zadovoljstva korisnika našim uslugama Hrvati su ih ocijenili iznimno dobrima, među najboljima u Europi. Uostalom, Hrvati koriste mobilne uređaje u mnogo većoj mjeri od Nijemaca i drugih europskih zemalja. Zato nam je Hrvatska toliko važna.

NACIONAL: Koje su razlike između hrvatskih i europskih korisnika?
U BARCELONI su predstavljeni brojni noviteti u mobilnoj komunikaciji, poput uređaja BlackBerry 8800 (na slici), koji će uskoro preplaviti tržišteU BARCELONI su predstavljeni brojni noviteti u mobilnoj komunikaciji, poput uređaja BlackBerry 8800 (na slici), koji će uskoro preplaviti tržište - Hrvati žele i vole komunicirati i spremni su to platiti, pogotovo ako se uzme u obzir koliko odvajaju za mobilne troškove u usporedbi s prosječnim hrvatskim primanjima. Ako to usporedimo s njemačkim tržištem ili bilo kojim drugim europskim, lako ćemo doći do zaključka da je udio komunikacija u Hrvatskoj iznimno velik, čak mnogo veći nego u drugim zemljama. Zbog toga Hrvati zapravo dobivaju i bolje usluge, pa ih onda i više koriste. Tako u Hrvatskoj postoje gotovo sve usluge koje naša mreža daje, a u Hrvatskoj se katkad lansiraju i prije drugih, poput “push to talk” ili “picture messaginga”. Pogotovo me raduje što su hrvatski korisnici očito željni inovacija i jako ih dobro prihvaćaju, na nekim tržištima to ide mnogo sporije. Primjerice, u Njemačkoj ili Velikoj Britaniji korisnici puno sporije prihvaćaju nove tehnologije.

NACIONAL: Kako to komentirate?
- Možda je to plod kulture i običaja, ali zapravo ne znam. Možda bih ja to trebao pitati vas.

NACIONAL: Na druženju s novinarima pred nekolicinom stranih kolega istaknuli ste da su priključne točke za mobilni internet u Hrvatskoj, “hot spotovi”, najkorištenije.
DRUŽENJE S NOVINARIMA Predsjednik uprave T-Mobile Internationala Hamid Akhavan u društvu Maje Weber, glasnogovornice hrvatske podružnice T-MobileaDRUŽENJE S NOVINARIMA Predsjednik uprave T-Mobile Internationala Hamid Akhavan u društvu Maje Weber, glasnogovornice hrvatske podružnice T-Mobilea - U Hrvatskoj pogotovo imamo jako dobru situaciju s roamingom, zbog brojnih turista koji dolaze u vašu zemlju. Neki od naših “hot spotova” u Hrvatskoj su najviše korišteni na cijelom svijetu. Mi imamo 19.000 “hot spotova” po cijelom svijetu, od Seattlea do Makedonije, ali nekoliko njih na hrvatskoj obali i na otocima, pogotovo u marinama gdje ljeti doplovljavaju brojne jahte, među najkorištenijima su na svijetu. Posebno su posljednjih godina mnogi jahtaši uvidjeli prednosti wi-fi mreža: godinama su koristili vrlo skupu satelitsku telefoniju, a sad mogu za deset puta manje novca telefonirati i surfati mnogo brže.

NACIONAL: Osim poslovnih rezultata hrvatskog T-Mobilea, čini se da za Hrvatsku imate simpatija i zbog nekih drugih razloga.
- Prije nekoliko godina sam prvi put posjetio Hrvatsku i, naravno, otišao sam ljetovati u Dubrovnik. Potom sam otišao u Bol na Braču i u jednom trenutku sam shvatio da mi se ovdje uistinu sve jako sviđa. Ubrzo sam zaključio da želim u Hrvatskoj kupiti kuću za odmor ljeti, imam dvoje djece i htio sam da to bude nešto na moru. Nakon duljeg razmišljanja zaključio sam da želim kuću negdje gdje ću, nakon slijetanja u Zagrebu, moći doći automobilom u roku od dva sata. Zbog toga su mi otpali prvotni planovi o kući na nekom otoku, jer vam na putovanje do tamo obično treba pola dana. Tako sam na kraju odabrao predivno mjesto - Opatiju. Kad god uhvatim malo slobodnog vremena, dođem u Opatiju i uživam.

NACIONAL: U medijima vas često opisuju kao osobu s vrlo zanimljivom biografijom, jer ste kao Iranac došli na čelo jedne europske kompanije.
SAJAM U BARCELONI organizira GSM Association, svjetsko udruženje kojeg su članovi 180 najvećih mobilnih proizvođača i više od 700 telekom operatoraSAJAM U BARCELONI organizira GSM Association, svjetsko udruženje kojeg su članovi 180 najvećih mobilnih proizvođača i više od 700 telekom operatora - Da, to je istina. Rođen sam u Iranu, ali sam bio jako mali kad su roditelji odlučili otići u Sjedinjene Države. Nikad više nisam bio u Iranu, ali često poželim otići onamo i vidjeti odakle su mi korijeni. U Americi sam studirao na kalifornijskom Institutu za tehnologiju, a uz to sam i magistrirao na Institutu za tehnologiju u Massachusettsu. Dugo godina sam radio u telekomunikacijskim tvrtkama u Sjedinjenim Državama, a od rujna 2001. sam u T-Mobileu.

NACIONAL: Mnogi ističu da uopće ne izgledate i ne djelujete kao tipičan njemački menadžer.
- Ja to i nisam. Možda baš u tome leži tajna mog uspjeha.

Vezane vijesti

Petsto kuna kazne za pisanje poruka u hodu

Petsto kuna kazne za pisanje poruka u hodu

Vlasti u gradiću Fort Leeju u američkoj saveznoj državi New Jerseyju odlučile su kažnjavati pisanje SMS poruka u hodu, javlja Sky News. Odluka je… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika