Objavljeno u Nacionalu br. 593, 2007-03-27

Autor: Mladen Mordej Vučković

GALERIJA

Najbolji balet Milka Šparembleka opet u HNK

PJESME LJUBAVI I SMRTI' koreografa svjetskoga glasa u HNK Zagreb

MILKA HRIBAR-BARTOLOVIĆ I ILIR KERNI u baletnoj freski 'Pjesme ljubavi i smrti'MILKA HRIBAR-BARTOLOVIĆ I ILIR KERNI u baletnoj freski 'Pjesme ljubavi i smrti'O 60. obljetnici rada koreografa Milka Šparembleka ansambl Baleta Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu premijerno je obnovio njegovo najbolje djelo Pjesme ljubavi i smrti, u Zagrebu već prikazivano 1981. i 1991. Baletna freska u dva čina na glazbu Gustava Mahlera pokazala se kao trajna vrijednost, predstava koja je i danas jednako lijepa i zanimljiva. Promijenili su se plesači, novi su kostimi Dženise Pecotić, ali je Milko Šparemblek u višestrukoj ulozi dramaturga, koreografa, redatelja, scenografa i oblikovatelja svjetla nadahnuto prikazao ples smrti u kovitlacu života. Ljubav i smrt dotiču svakog čovjeka u srazu sa samim sobom. Šparemblek daje svoje viđenje niza likova u tom srazu, od vojnika, ratnika i putnika do djevojki na jezeru, mlade zaručnice i klauna koji nastoje živjeti unatoč kovitlacu smrti. Nadahnuli su ga Mahlerovi ciklusi pjesama Pjesme putujućeg djetića, Dječakov čudesan rog, Pjesma o zemlji i fragmenti iz Druge simfonije.

Milko Šparemblek imao je u prethodnim produkcijama na raspolaganju jače scenske ličnosti. Naime, njega kao koreografa ne zanimaju samo plesačke mogućnosti izvođača u uskom okviru baleta, već i njihov glumački habitus i scenska izražajnost. Stvaralačke težnje vodile su ga uvijek, s više ili manje uspjeha, prema sveobuhvatnosti forme plesnog kazališta. Na zagrebačkoj premijeri isticala se ljepota figure Dame u crvenom Milke Hribar-Bartolović, ali bez nosive snage tog lika, ženstvenost Gospođe u bijelom Ive Vitić, izražajnost Georgea Stanciua u ulogama Vojnika i Čovjeka, i uvijek pouzdanog Ilira Kernija kao Putnika. Pavla Mikolavčić bila je, unatoč tehničkoj spremnosti, blijedi Klaun. Do punog izražaja došla je mlada Petra Vargović u ulozi Zaručnice i u završnom duetu Pjesme o zemlji s partnerom Ovidiuom Muscaluom. Može se reći da je bljesnula izraženom osobnošću, upravo onime što Šparemblek traži u svojim predstavama, i čistoćom plesa.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika