17.04.2007. / 12:04

Autor: Ana Kirin

ZNANOST

Čimpanze su evoluirale više nego ljudi

Znanstvenci sa sveučilišta u Michiganu genetskom su usporedbom između ljudi i čimpanza utvrdili da je čimpanza imala više pozitivnih genskih mutacija otkako su se ta dva primata razdvojila od svog zajedničkog pretka prije 6,5 milijuna godina.

U istraživanju su napravljene usporedbe 14.000 gena ljudi i čimpanza. Otkriveno je da su čimpanze, prema Darwinovu zakonu o prirodnoj selekciji i evoluciji, više evoluirale nego ljudi.

Jedan od autora studije, Jianzhi Zhang sa sveučilišta u Michiganu istaknuo je da je taj zaključak proturječan dosad najprihvaćenijoj teoriji po kojoj su ljudi, koji imaju veći mozak i veće mentalne sposobnosti, bili posebno povlašteni u procesu prirodne selekcije.

Američki znanstvenici otkrili su također da se proces pozitivne selekcije pojavio na različitim genima kod čimpanza i ljudi. Geni s pozitivnom varijacijom djeluju na različite biološke procese kod čimpanza i ljudi. Veliki broj tih gena kod ljudi povezan je s nasljednim bolestima, metabolizmom i prijenosom molekula kroz stanične membrane.

Čimpanza je životinja najsličnija čovjeku, s kojim dijeli čak 99 posto istih gena, a smatra se da potječu od zajedničkog pretka.

Europa ne vjeruje Grcima