08.05.2007. / 16:34
OLIVIERO TOSCANI
Predavanje autora kontroverznih Benettonovih reklama
Radovi Oliviera Toscanija oduvijek su izazivali veliki medijski publicitet te su podijelili javnost u ocjeni načina prenošenja komunikacijske poruke. Dok su jedni šokantna vizualna rješenja smatrali neumjesnima i pretjeranima, drugi su mu glasno čestitali na direktnoj i učinkovitoj poruci koju je prenosio temama rasne jednakosti, religije, bolesti i rata u svojim radovima
Oliviero Toscani U sklopu seminara "40 godina fotografije i tržišnih komunikacija”, koji se 8. svibnja odvio u zagrebačkom hotelu Antunović, predavanje je održao svjetski poznati fotograf, kreativni autor kontroverznih Benettonovih reklamnih kampanja, komunikator, urednik i dizajner Oliviero Toscani. Predavanju su prisustvovali mnogi marketinški stručnjaci, a na projektu je sudjelovalo najveće hrvatsko poslovno veleučilište VERN.
Radovi Oliviera Toscanija oduvijek su izazivali veliki medijski publicitet te su podijelili javnost u ocjeni načina prenošenja komunikacijske poruke. Dok su jedni šokantna vizualna rješenja smatrali neumjesnima i pretjeranima, drugi su mu glasno čestitali na direktnoj i učinkovitoj poruci koju je prenosio temama rasne jednakosti, religije, bolesti i rata u svojim radovima.
"Da bi pojedinac bio kreativan, treba biti hrabar, treba riskirati. Nije moguće biti kreativan i u isto vrijeme siguran u ono što radiš", objasnio je Toscani koji je u periodu od 1982. do 2000. godine stvorio od robne marke United Colors of Benetton jednu od najpoznatijih robnih brandova uopće, a tvrtki je definirao prepoznatljiv identitet i učinkovitu komunikacijsku strategiju. Sa polaznicima je podijelio svoje bogato iskustvo naglasivši da sebe ne smatra ni dizajnerom niti marketinškim stručnjakom već samo fotografom, kojeg su na putovanjima oko svijeta fascinirali prije svega ljudi. Marketing pak smatra rasističkim i mediokritetnim iako se neki od njegovih radova smatraju najvažnijim i najšokantnijim marketinškim kampanjama.
Kao jednu od svojih najdražih kampanja izdvojio je akciju povodom Svjetskog dana AIDS-a 1993. u Parizu kada je u suradnji sa Benettonom i organizacijom ACT UP PARIS, na pariškom Place de la Concorde obukao obelisk u veliki ružičasti kondom. Iako je gigantski kondom prije intervencije policije samo 20 minuta bio na obelisku u samom središtu Pariza, ta je Toscanijeva fotografija obišla cijeli svijet.
Oliviero Toscani s Ninom Šmigmator, voditeljicom promocije NCL Media Grupe i Ivom Biondić, direktoricom NCL Media Grupe Toscani je osmislio Playlife, Benettonovu sportsku liniju te je inicirao i uređivao Colors, prvi svjetski globalni magazin, stvarajući od njega kultni magazin tiskan u osam izdanja i na sedam jezika. Osnovao je i upravljao Fabricom, međunarodnim centrom za istraživanje umjetnosti modernih komunikacija, a za svoje radove osvojio je brojne nagrade poput: 4 Zlatna lava na festivalu u Cannesu, Grand Prix Unesca, dvaput Grand Prix d'affichage te nekoliko Art Director Club nagrada.
Danas, nakon više od tri desetljeća inovacija u uredništvu, oglašavanju i tržišnim komunikacijama, filmu i televiziji, Toscani je usmjerio svoje kreativno i komunikacijsko iskustvo traženju novih izričaja za različite medije. Zajedno s La Regione Toscana osniva novi istraživački centar za moderne komunikacije po imenu La Sterpaia.
Osim predavanja na seminaru, Toscani je 7. svibnja prisustvovao promociji baccalaureusa Veleučilišta VERN.
Radovi Oliviera Toscanija oduvijek su izazivali veliki medijski publicitet te su podijelili javnost u ocjeni načina prenošenja komunikacijske poruke. Dok su jedni šokantna vizualna rješenja smatrali neumjesnima i pretjeranima, drugi su mu glasno čestitali na direktnoj i učinkovitoj poruci koju je prenosio temama rasne jednakosti, religije, bolesti i rata u svojim radovima.
"Da bi pojedinac bio kreativan, treba biti hrabar, treba riskirati. Nije moguće biti kreativan i u isto vrijeme siguran u ono što radiš", objasnio je Toscani koji je u periodu od 1982. do 2000. godine stvorio od robne marke United Colors of Benetton jednu od najpoznatijih robnih brandova uopće, a tvrtki je definirao prepoznatljiv identitet i učinkovitu komunikacijsku strategiju. Sa polaznicima je podijelio svoje bogato iskustvo naglasivši da sebe ne smatra ni dizajnerom niti marketinškim stručnjakom već samo fotografom, kojeg su na putovanjima oko svijeta fascinirali prije svega ljudi. Marketing pak smatra rasističkim i mediokritetnim iako se neki od njegovih radova smatraju najvažnijim i najšokantnijim marketinškim kampanjama.
Kao jednu od svojih najdražih kampanja izdvojio je akciju povodom Svjetskog dana AIDS-a 1993. u Parizu kada je u suradnji sa Benettonom i organizacijom ACT UP PARIS, na pariškom Place de la Concorde obukao obelisk u veliki ružičasti kondom. Iako je gigantski kondom prije intervencije policije samo 20 minuta bio na obelisku u samom središtu Pariza, ta je Toscanijeva fotografija obišla cijeli svijet.
Oliviero Toscani s Ninom Šmigmator, voditeljicom promocije NCL Media Grupe i Ivom Biondić, direktoricom NCL Media Grupe Toscani je osmislio Playlife, Benettonovu sportsku liniju te je inicirao i uređivao Colors, prvi svjetski globalni magazin, stvarajući od njega kultni magazin tiskan u osam izdanja i na sedam jezika. Osnovao je i upravljao Fabricom, međunarodnim centrom za istraživanje umjetnosti modernih komunikacija, a za svoje radove osvojio je brojne nagrade poput: 4 Zlatna lava na festivalu u Cannesu, Grand Prix Unesca, dvaput Grand Prix d'affichage te nekoliko Art Director Club nagrada.
Danas, nakon više od tri desetljeća inovacija u uredništvu, oglašavanju i tržišnim komunikacijama, filmu i televiziji, Toscani je usmjerio svoje kreativno i komunikacijsko iskustvo traženju novih izričaja za različite medije. Zajedno s La Regione Toscana osniva novi istraživački centar za moderne komunikacije po imenu La Sterpaia.
Osim predavanja na seminaru, Toscani je 7. svibnja prisustvovao promociji baccalaureusa Veleučilišta VERN.
Fotogalerija
Vezane vijesti
Katalinić: Hrvatskoj treba boksačka liga
Borna Katalinić deveterostruki je prvak države u amaterskom boksu. Osim što je osvajao međunarodne turnire, bio je treći na Prvenstvu Europske unije… Više
- 10 godina Top stipendije: NCL i partneri potpisali ugovor
- Hrvatski znanstvenik dobio 75 tisuća dolara da nađe lijek za Parkinsonovu bolest
- Do 31. kolovoza otvoren natječaj Zaklade Ivana Hodak za dodjelu stipendija siromašnim studentima
Komentari
Ovaj članak nema komentara.
Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.
Najnovije
-
05.07.2012. / 10:38
Hrvatski gospodarstvenici u pohodu na rusko tržište
-
29.06.2012. / 16:26
Šokantna i provokativna modna predstava
-
29.06.2012. / 16:20
'Nakon pravomoćne presude moći ćemo razgovarati o Čačiću'
-
29.06.2012. / 16:09
Uživajte u sekundu dužem vikendu