Objavljeno u Nacionalu br. 600, 2007-05-15

Autor: Ivo Pukanić

JEDANAEST GODINA POSLIJE

18 izdanja NCL Media grupe

Na temeljima tjednika Nacional, čiji je ovo jubilrni 600. broj u 11 godina stvorena je jedna od rijetkih financijski neovisnih medijskih kuća u Hrvatskoj s 18 novinskih izdanja i uspješnim web portalom

Djelatnici NCL Media Grupe na čelu s predsjednikom uprave Ivom Pukanićem i glavnom urednicom Nacionala Sinom Karli ispred poslovne zgrade u Vlaškoj 40Djelatnici NCL Media Grupe na čelu s predsjednikom uprave Ivom Pukanićem i glavnom urednicom Nacionala Sinom Karli ispred poslovne zgrade u Vlaškoj 40Ni jedna osoba koja nije radila u novinama ne zna što znači 600 tjedana zaredom izdavati news magazin kao što je Nacional. Najradije bih se smijao kad mi prijatelji kažu kako je najbolje da se vidimo u utorak - jer sam, kako kažu, tada opušteniji i slobodniji nakon što je izišao Nacional. A tek tada predstoji znojenje, jer pred vama je novi broj, novih 120-130 praznih stranica, koje treba ispuniti relevantnim, ekskluzivnim i analitičkim tekstom, sadržajem koji prodaje magazin. Od prvoga broja, koji je izišao 23. studenoga 1995., od osnivača u Nacionalu radimo još Sina Karli, glavna urednica, Maroje Mihovilović, Srećko Jurdana, Ida Šagovac, Tonko Vulić i ja. S još nekim kolegama skupili smo tada novac i uložili ga u proizvod koji je danas među najjačim hrvatskim robnim markama, ili, kako se to danas voli reći - brandovima. U njemu su ostali ljudi koji su vjerovali u to što rade i koji ni jednoga trenutka nisu mislili uskogrudno. Oni koji su vjerovali, danas, nakon 600 brojeva, mogu biti ponosni na ono što su izgradili.

Danas je Nacional jedan od glavnih opinion makera u Hrvatskoj, prema istraživanjima najrelevatnijih agencija čitaju ga najobrazovaniji, najmoćniji i najutjecajniji ljudi u Hrvatskoj. Nacional ima stabilnu čitalačku publiku i tjedno se prodaje u prosjeku između 32.000 i 40.000 primjeraka. Prema istim istraživanjima, jedan primjerak Nacionala čita osam ljudi, što znači da Nacional čita više od četvrt milijuna ljudi koji su na položajima i koji kroje mišljenje i donose odluke u svojim sredinama. Upravo zbog tako ciljane publike Nacional je danas jedna od njaboljih merketinških platformi za oglašavanje i promociju drugih proizvoda.

Nacional ima i veliku društvenu i političku ulogu. Već se dugo zna da malo koja politička opcija ili pojedinac može uspjeti na političkoj sceni bez Nacionalove podrške. U političkom smislu Nacional je uvijek podržavao sve ideje koje su se zasnivale na slobodi izražavanja mišljenja i medija, antifašizmu, pripadnosti europskom kulturnom i političkom krugu. Isti je slučaj i s društveno-kulturnom scenom, na kojoj se borimo za potpunu slobodu izričaja, kao i apsolutno poštovanje svih ljudskih prava.

Uz Nacional, NCL Media Grupa, kao i njena tvrtka kći NCL Novosti, izdaju i Extru, uspješan magazin namijenjen urbanim ženama, zatim Gameplay, vodeći magazin za kulturu gaminga. Tu su i vodeći časopis za zdravlje Zdrav život i periodično izdanje N Style, koje izdajemo kao dodatke Nacionalu. Od 1. lipnja NCL Media Grupa kreće s novim magazinom Super Košarka, specijaliziranim izdanjem vrhunske kvalitete, koje će biti namijenjeno svima koji vole taj sport.

Prije dva tjedna lansiran je i Požega News, dvanaesto izdanje obitelji News, najtiražnijih besplatnih novina ne samo u Hrvatskoj nego i u cijeloj jugoistočnoj Europi, koje se danas tiskaju u nakladi od 690.000 primjeraka i jedini su tiskani medij koji se svojom marketinškom snagom može nositi sa svim trima televizijama zajedno. Prema izvještajima agencija, svaki News u nacionalnoj distribuciji čita više od 2 milijuna ljudi. U pripremi je još nekoliko izdanja, tako da se do kraja godine očekuje završna brojka od 800.000 primjeraka, čime bi News ušao de facto u svaki dom u Hrvatskoj.

NCL Media Grupa postigla je golem uspjeh i svojim web portalom www.nacional.hr, koji je prije dva tjedna dosegnuo rekord od preko 2 milijuna ulaza u jednom danu, što ga svrstava uz bok vodećih portala u Hrvatskoj. Prema konačnom izvještaju, NCL Media Grupa prošlu je godinu završila s 58 milijuna kuna prometa, a NCL Novosti s 28 milijuna kuna prometa, te uz ostvarenu dobit od nekoliko milijuna kuna, što je svrstava među rijetke medijske kuće u Hrvatskoj koje posluju s dobiti.

Naslov glavnog intervjua u Nacionalu broj 78 najbolje opisuje stanje u Hrvatskoj prije deset godinaNaslov glavnog intervjua u Nacionalu broj 78 najbolje opisuje stanje u Hrvatskoj prije deset godinaNakon 600 brojeva Nacionala svi koji stvaraju u našoj grupaciji mogu biti ponosni što je upravo danas, na dan izlaska ovog jubilarnog broja, gotova obnova i dogradnja naše poslovne zgrade u kojoj su sve redakcije i službe. Na površini od 2000 četvornih metara, u samom srcu Zagreba, izrasla je tehnički najsofisticiranija novinska redakcija u regiji, s najmodernijim softverom i hardverom. Cijela zgrada, nakon rekonstrukcije koja je trajala dvije godine, potpuno je prilagođena izazovima s kojima će se suvremeni mediji suočiti u idućih dvadeset godina. Cjelokupna gradnja, koja je stajala nekoliko milijuna kuna, finacirana je vlastitim novcem, bez ijedne kune kreditnog zaduženja, što rječito svjedoči o financijskoj stabilnosti tvrtke. Tomu je itekako pridonio i naši partner, VCP, investicijski fond iz Beča, vlasnik 25 posto dionica, koji je preko Gabriela Dielachera, svojim poznavanjem menadžmenta i suvremenog poslovanja, mnogo pomogao u uspostavljanju najviših standarda poslovanja u NCL Media Grupi. Ono što dosad nismo ispravili, ispravit ćemo u sljedećem razdoblju. Kako bismo to postigli, angažirali smo jednu od najvećih revizorskih kuća na svijetu, američki KPMG, koji je prvi put napravio reviziju cjelokupnog poslovanja i ukazao nam na propuste i greške, čije će nam ispravljanje pomoći da sljedeće godine postignemo još veći rast poslovanja i veću dobit. A samim tim oisgurat ćemo i ono što je za novine najvažnije - financijsku neovisnost, bez koje nema ni slobodnog i neovisnog novinarstva. Na kraju, zahvaljujem svima onima koji su imali dovoljno hrabrosti i vizije da pomognu u ostvarenju moga sna - stvaranja snažnih i poštenih novina, koje će nadživjeti svoje osnivače i postati jedan od nezaobilaznih stupova nove Hrvatske, njene demokracije i slobodnih medija. Nadam se da ni ubuduće nećemo razočarati vas, naše vjerne čitatelje, kojima smo jedinima ova redakcija i ja odgovorni.

NACIONAL – DESETLJEĆE UNATRAG

Naslov glavnog intervjua u Nacionalu broj 78 najbolje opisuje stanje u Hrvatskoj prije deset godinaNaslov glavnog intervjua u Nacionalu broj 78 najbolje opisuje stanje u Hrvatskoj prije deset godina“Stipe Mesić - državni neprijatelj broj 1“, glasio je naslov glavnog intervjua objavljenog u Nacionalu 14. svibnja 1997. Upravo taj naslov iz 78. Nacionala najbolje opisuje situaciju u Hrvatskoj prije točno deset godina.
Mesića su državotvorni mediji napadali zbog svjedočenja u Haagu, dobivao je pisane i telefonske prijetnje, a kako se požalio, na ulici mu je neznanac dobacio “kurvo“. Sadašnji hrvatski predsjednik u Nacionalu je optužio Tuđmana za pokušaje podjele Bosne, a prvi put je izravno upozorio da iza napada na njega stoji Ivić Pašalić. “Žele me politički ubiti“, zaključio je tadašnji disident Stipe Mesić.
Nekoliko dana prije Damir Prišlin Krbavski zabranio je objavljivanje knjige Srećka Jurdane “Stupovi društva“. Bila je to prva sudska zabrana neke knjige u Hrvatskoj, a povod je bila tužba Željka Olujića, kojem se nije svidjelo kako ga je opisao Jurdana. Za to vrijeme Fikret Abdić, unatoč optužbama za ratne zločine, mirno je šetao Zagrebom, kao što su snimili reporteri Nacionala. Bilo je tu i medicinskih vijesti o pogoršanom zdravstvenom stanju Gojka Šuška, kao i da Franjo Tuđman pije multivitaminski preparat Santogen za jačanje organizma.
U svibnju 1997. Nacional je objavio veliki tekst o još jednom važnom otkriću - internetu. Tada još malo poznatim otkrićem služilo se samo 12.000 Hrvata, a nadziralo ga je dvadeset službenika i tri kompjutora u HPT-ovoj centrali u Draškovićevoj. “Uskoro će internet biti popularniji od televizije, radija i telefona“, proročanski je najavio Žarko Sutlar, voditelj HPT Interneta. Danas internetu redovito pristupa milijun i pol Hrvata starijih od 15 godina.

12 IZDANJA NAJTIRAŽNJIH NOVINA U REGIJI

NCL novosti, tvrtka kći NCL Media Grupe, izdaje News, najtiražnije novine u jugoistočnoj Europi, koje se tiskaju u rekordnih 690 tisuća primjeraka. News ima 12 izdanja i pokriva sve regije i veće gradove u Hrvatskoj - Zagreb, Osijek, Varaždin, Rijeku, Zadar, Split, Dubrovnik, Slavonski Brod, Požegu, Veliku Goricu, Međimurje i Istru. Zagreb News izlazi u tjednom ritmu a ostala izdanja su dvotjednici. Dvije godine od pokretanja prvih besplatnih novina u Hrvatskoj, koje se distribuiraju izravno u domove čitatelja, News je postao jedini tiskani medij koji se svojom marketinškom snagom može nositi s trima televizijskim kućama s nacionalnom frekvencijom. Istraživanja su pokazala da svaki broj Newsa u nacionalnoj distribuciji čita više od dva milijuna ljudi. Požega News, najmlađe izdanje iz obitelji News, lansiran je prije dva tjedna a u pripremi je još nekoliko izdanja. Kad ona budu realizirana, News će se tiskati u čak 800 tisuća primjeraka.

EXTRA - USPJEŠAN MAGAZIN ZA ŽENE

Ženski magazin Extra drugo je novinsko izdanje proizašlo iz NCL Media grupe. Magazin je u početku izlazio kao dodatak Nacionalu, a prije tri godine počeo se samostalno distribuirati. Extru kupuju i čitaju mlađe, urbane ženske osobe, koje žele biti u doticaju s najnovijim trendovima u modi, kozmetici, karijeri ili kuhinji, biti obaviještene o zbivanjima u svijetu poznatih i slavnih, ali imaju sluha i za ljudske sudbine koje nas okružuju.

Vezane vijesti

Nacional na kioscima već danas

Nacional na kioscima već danas

Zbog Praznika rada, 1. svibnja, Nacional možete kupiti na kioscima diljem Hrvatske već danas. U novom broju donosi: Intervju: Stjepan Mesić- Bivši… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika