Objavljeno u Nacionalu br. 602, 2007-05-29

Autor: Željko Rogošić

EKSKLUZIVNO IZ LONDONA

Londonski trijumf imotske votke

Dmitri Železnjak, ruski biznismen s boravištem u Splitu, uspješno je na najvećem Svjetskom sajmu vina i žestokih pića predstavio svoju luksuznu votku Akvinta koju proizvodi u Imotskom

Dmitri Železnjak u Londonu je potpisao prve ugovore o distribuciji Akvinte na englesko tržište; na slici s hrvatskim manekenkama koje su uljepšavale hrvatski štand Dmitri Železnjak u Londonu je potpisao prve ugovore o distribuciji Akvinte na englesko tržište; na slici s hrvatskim manekenkama koje su uljepšavale hrvatski štand Fotografije sa Svjetskog sajma vina pogledajte u fotogaleriji.



Prva hrvatska luksuzna votka Akvinta s velikim je uspjehom sudjelovala na najvećem Svjetskom sajmu vina i jakih alkoholnih pića koji je prije nekoliko dana završio u Londonu. Dmitri Železnjak, ruski poslovni čovjek i direktor Adriatic Distillersa, koji se prije godinu dana odvažio krenuti u proizvodnju votke u pogonima umiruće vinarije Imota, nije krio oduševljenje i zadovoljstvo atraktivnim i dobro osmišljenim nastupom na Sajmu, ali i prvim potpisanim ugovorima o distribuciji hrvatske votke na englesko tržište. Akvinta je dobila veliko priznanje, već time jer je bila jedini odabrani hrvatski proizvod na velikom i značajnom svjetskom događaju. Ali, ugovori za englesko tržište i izrazito veliki interes Amerikanaca - koji se satima nisu dali otjerati s hrvatskog štanda, što zbog votke, što zbog dvanaest hrvatskih nevjerojatno zgodnih, atraktivnih i komunikativnih manekenki - bili su ugodno iznenađenje, čak i za mirnog Železnjaka i njegov tim.

“London International Wine and Spirits Fair” smatra se jednim od nezaobilaznih svjetskih poslovnih susreta uvoznika, trgovaca, proizvođača i agenata vinom i jakim alkoholnim pićima. James Murray, direktor Sajma na kojem je nastupilo 1350 izlagača iz cijelog svijeta, posebno je došao čestitati Hrvatskoj i Železnjaku, pohvaliti visoku kvalitetu votke, vrhunski dizajn boce, autora britanskog dvojca Lewis i Moberly, i izvanredno atraktivno osmišljeni štand hrvatskog izlagača. Sve je tu bilo u znaku promocije Akvinte i “turističke prezentacije Hrvatske, kao svjetske destinacije broj jedan u ovom trenutku”, naglasio je Železnjak. Ipak, na štandu su dominirale poznate hrvatske ljepotice Iva Jerković, Fani Stipković, Petra Maroje, Jelena Glišić, Doris Vrećko, Mia Šlogar, Ivana Hranjec, Antea Kodžoman, Korana Gvozdić, Tina Katanić, Tajana Pečeničić i Miss Slovenije 2006. godine, Iris Mulej. Međutim, svu vještinu i akrobatiku u pripravljanju votka koktela pokazali su ponajbolji hrvatski barmeni Vjenceslav Madić Kiš, Ivan Katić i Marijan Lipanović.


Na Sajmu je svoje votke plasiralo 20-ak svjetski poznatih proizvođača, potom veći broj proizvođača tekile - čak su i Meksikanci ostali zatečeni - zatim su predstavljene novosti najboljih svjetskih proizvođača konjaka te na koncu oceani vina. Svi najbolji svjetski vinari sa svih kontinenata požurili su u London predstaviti nove serije. Iako su se Francuzi, Talijani, Portugalci i Grci trudili zadržati primat, sasvim je jasno da će nova superkvalitetna vina stizati iz Južne Amerike, posebno Čilea, Australije i Južne Afrike. Alex Turner, glasoviti ekspert za votku, izdvojio je pet najboljih votki i odmah kazao kako je hrvatska votka u London došla kao egzotična votka iz zemlje u kojoj se ne proizvodi. “Akvinta je odlične kvalitete i sada znam zašto je tako dobra. Njezin uspjeh na predstavljanju u Londonu ne treba čuditi”, tvrdi Turner. I dok je hrvatski štand uvijek bio prepun zainteresiranih distributera, agenata ili gostiju Sajma, štand Ruske vodke 999, možda i znakovito, zjapio je uglavnom prazan.

JAMES MURRAY, direktor Sajma na kojem je nastupilo 1350 izlagača, na štandu votke AkvintaJAMES MURRAY, direktor Sajma na kojem je nastupilo 1350 izlagača, na štandu votke AkvintaPrva hrvatska luksuzna votka Akvinta proizvodi se u novom i odlično opremljenom pogonu tvrtke Adriatic Distillers u sklopu tvornice Imota, u Prološcu Donjem, pokraj Imotskog. “Akvinta je malo hrvatsko čudo i čudo Imotske krajine. Uspjeh duguje tradiciji i tehnologiji proizvodnje votke. Jamčim kako koristimo najbolja rješenja na svijetu: talijansku, njemačku i američku tehnologiju, čistu hrvatsku vodu, čisti alkohol destiliran iz najkvalitetnije pšenice, jadranski zrak, britanski dizajn i jedinstvenu metodu peterostruke filtracije”, istakao je Dmitri Železnjak. Akvinta se filtrira kroz pet prirodnih elemenata: ugljen, mramor, srebro, zlato i platinu, čime se dobiva najviši stupanj čistoće i posebni okus ekskluzivnosti ove votke. U to su se mogli uvjeriti svi engleski i hrvatski gosti na večeri koju je Železnjak priredio u prestižnom i skupom japanskom restoranu Sumosan, na Albemarle Streetu u Mayfairu, u strogom središtu Londona.

“Zapravo, London je promijenio sve naše marketinške planove koje smo mjesecima radili i završili prije godinu dana. Akvintu smo namjeravali plasirati u svaki hrvatski restoran i bar, potom je uputiti na tržište Srbije, BiH, Makedonije, Slovenije, nakon čega bi na red došao istok Europe, Češka i Slovačka te Austrija i Njemačka. Tek nakon tri godine planirali smo u Englesku, ali sada sve moramo promijeniti”, iskreno kazuje Železnjak. “U svakoj smo hrvatskoj trgovini, restoranu i kafiću. Odlično se prodajemo u BiH, na području Republike Srpske. I onda smo došli u Englesku. Vrhunske engleske distributerske tvrtke došle su na ovaj Sajam i kazale nam: ‘Ne gubite vrijeme. Imate odličan proizvod i ne čekajte tri godine. Vama treba englesko tržište odmah sada.’

I potpisali smo fenomenalan ugovor za englesko tržište. Došli su nam Amerikanci i tražili distribuciji za SAD-e. Stigli su na štand u 11 ujutro i otišli u 5 popodne. Svakog dana odrađujemo po četrdeset sastanaka. Za marketinški nastup na američkom tržištu moramo se dobro pripremiti i dosta potrošiti. Potom slijede ogromna tržišta Indije i Kine.” Kolike su šanse Akvinte na ruskom tržištu? “Zanimljivo je to pitanje”, kaže Železnjak. “U Rusiji je jako puno proizvođača votki. U Moskvi svaki vrhunski restoran, hotel ili punkt koji ima ime, preuzima neku votku i zaštićuje je kao svoju domaću, kao svoj specijalni proizvod. Kako bi votka stigla u neki moskovski klub, treba platiti 250.000 eura. Ne znam je li rusko tržište zanimljivo za nas? Ovo nije ruska votka, ovo je hrvatski proizvod po međunarodnom ukusu”, ističe on. Vrhunski dizajnerski dvojac Lewis i Moberly skrojio je izvanrednu bocu za Akvintu za koji je osvojio brojne nagrade, čak i u Los Angelesu. Rubin crveni čep je malo umjetničko djelo, naglašeno V u logu Akvinta izrađeno je od pravog zlata, a taj se znak stoljećima koristio kao simbol destilacije, i rimski broj 5, što podsjeća na pet prirodnih elemenata kroz koje alkohol prolazi tijekom filtracije. “Dizajneri su napravili 172 varijacije ove boce, Pavel Rybakov je odbio 168 varijanti. Ja sam pogledao samo zadnje četiri”, smijao se Železnjak.

PROIZVOĐAČI IZ JUŽNOAFRIČKE REPUBLIKE prezentirali su nova superluksuzna vinaPROIZVOĐAČI IZ JUŽNOAFRIČKE REPUBLIKE prezentirali su nova superluksuzna vina“Poruka koju preko Akvinte iz Londona šaljemo europskoj javnosti jest da Hrvatska nije samo more, obala, sunce. Hrvatska ima i luksuznu proizvodnju. Za nas je Akvinta način života, lijepe cure, moda, dobri automobili. Ovdje su najljepše hrvatske cure i najbolje hrvatsko alkoholno piće - dva sjajna hrvatska proizvoda”, misli Dmitri Železnjak. Akvinta, ukoliko se marketinški do kraja dobro producira, može postati mjera europskog užitka, ali je kampanja zabrane cigareta i pušenja sve više uhvatila maha. Zabrana pušenja na javnim mjestima za nekoliko dana stupa na snagu i u Engleskoj. No, Železnjak nije nimalo zabrinut: “Za nekoliko godina preostat će samo Akvinta i seks”, siguran je Rus koji se u Hrvatskoj najbolje osjeća.

Mogućnost proizvodnje u Prološcu je 6000 boca na sat. “U tri dana napravimo more votke, stoga je marketing najvažnija stvar. Imamo najbolju sirovinu, najbolju opremu, najbolji dizajn za bocu”, predstavio je Železnjak u Londonu po prvi put poklon-paket Akvinte u velikoj kocki leda - dar za Božić. Prvi poklon-paketi iz Londona za koji dan odlaze po cijeloj Europi.

U Adriatic Distillersu trenutačno radi 25 radnika Imote i Železnjakovi menadžeri. Do kraja godine na proizvodnji votke bit će zaposleno 100 ljudi. Međutim, Železnjak namjerava kupiti cijelu tvornicu Imota, bivšu vinariju. “Čekam treći natječaj za Imotu. Imamo interes napraviti ozbiljnu vinariju. Možda za godinu dana ovdje na Sajmu ne bude samo votka, nego i bijelo vino Kujundžuša, ali neka nova Kujundžuša. Ako kupim Imotu, to će biti najambiciozniji projekt moga života. Proizvodit ćemo novo vrhunsko vino. Treba mijenjati sortu grožđa, opremu i mentalitet ljudi. Danas u Hrvatskoj puno ljudi misli kako Kujundžuša nije dobro vino.”

Na Sajmu u Londonu na svakom je koraku bilo odličnih i vrhunskih vina. Na portugalskom štandu Antonio Correia i čuveni vinar s Madeire Francisco Albuquerque, predstavili su vrhunska crna vina Tusousao i Portage. Na australskom štandu dominirala su Departoli vina - posebice Noir Pyke iz Serra, kraljevske doline sjeverno od Melbournea u državi Victoria. Francuzi su ovaj put forsirali vina iz Alzasa. Makedonski Tikveš ponudio je specijalnu seriju: Vranec, Cabernet Sauvignon i Merlot, sva barik, i uskoro na hrvatskom tržištu. Ipak, ukus mnogih osvojila su latinoamerička vina. Brazilska vina gđe Rosane Wagner s Cordilheira de Sant’Ane, crveni Merlot i bijeli Gewürztraminer neobične arome i egzotičnog ukusa ruža, argentinska Cuyum mapu i Alta Tierra te Avec, Syrah i Aura koje je ljubomorno čuvala Maria Morquio iz argentinske Menoze. Ipak, uvjerio nas je Gustavo Rodriguez, car svih latinoameričkih vina u Londonu je bio čileanski Cabernet Sauvignon, Altazor, serije Undurraga, crno vino visoke kvalitete koje se proizvodi u dolini blizu Santiaga. James Murray je sa Železnjakom dugo razlagao uspješnu strategiju hrvatskog nastupa na Sajmu. “Ukus i kvaliteta Akvinte očigledno su prepoznati među 25.000 ovdje prisutnih proizvoda i to je fantastično. Probao sam hrvatsku votku - to je moj izbor dana”, oduševljeno je rekao Murray.

Vezane vijesti

Ruski ministar financija apelirao: Tko puši i pije votku pomaže državi

Ruski ministar financija apelirao: Tko puši i pije votku pomaže državi

Tko pije votku i puši cigarete, taj pomaže rješavanju socijalnih problema u državi, ocijenio je u srijedu ministar financija Aleksej Kudrin govoreći… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika