29.05.2007. / 10:59

Autor: Marko Biočina

PROMET

Otvorena autocesta Zagreb-Macelj

Radi se o najskupljoj autocesti u Hrvatskoj, ukupna vrijednost građevinskih radova iznosi oko 280 milijuna eura

Danas je u cijelosti u promet puštena Autocesta Zagreb-Macelj duga 60 kilometara. Radi se o najskupljoj autocesti u Hrvatskoj, ukupna vrijednost građevinskih radova iznosi oko 280 milijuna eura, a dio je Pyhrnskog koridora, glavnog prometnog pravca između zapadne i jugoistočne Europe.

Gradnju ove autoceste pratile su brojne kontroverze. Projekt je bio zamišljen kao javno-privatno partnerstvo između Vlade RH i kompanija Walter Bau AG i Strabag udjelima u koncesijskom društvu osnovanom u ožujku prošle godine. Vlada će u društvu zadržati manjinski udio (do 49 posto), a njemačkim partnerima pripadalo je 51 posto udjela u društvu i 28-godišnja koncesija. Komplikacije su nastale kada je Walter Bau otišao u stečaj, a njegov udio preuzeo Strabag.

Građevinski radovi na posljednjoj, najkompliciranijoj dionici autoceste, između Krapine i Macelja na kojoj je izgrađeno čak šest tunela i devet vijadukata završeni su već sredinom travnja. Nedavno se u medijima pojavila informacija kako je Strabag radnicima Cesta Varaždin dužan čak 14,5 milijuna eura, te kako je otvaranje autoceste zbog tog duga ugroženo.

Druga kontroverza vezana za izgradnju ove autoceste bilo je nezadovoljstvo lokalnog stanovništva. Naime, završetkom projekta, odnosno četiri planirana čvora ( Zaprešić, Začretje, Krapina i Zabok), na toj se relaciji uveo i zatvoreni sustav naplate cestarine, tako da se Zagorci više neće moći besplatno voziti od Zaboka do Začretja i do Krapine. Zato je lokalno stanovništvo tražilo ili besplatnu cestarinu ili gradnju nove usporedne ceste bez naplate.

Vezane vijesti

Gradi se tunel ispod teritorija BiH?

Gradi se tunel ispod teritorija BiH?

Danas se u Zagrebu sastaju ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Hrvatske, Siniša Hajdaš Dončić i njegov bosanskohercegovački kolega Damir… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika