Objavljeno u Nacionalu br. 606, 2007-06-26

Autor: Dean Šoša

VIDEO

Tko je ubio Supermana

'HOLLYWOODLAND' je solidna kriminalistička drama o slučaju dvojbenog samoubojstva televizijskog glumca Georgea Reevesa

BEN AFFLECK, izvrstan izbor za ulogu ReevesaBEN AFFLECK, izvrstan izbor za ulogu ReevesaKriminalistička drama “Hollywoodland“, prikazana u službenom programu prošlogodišnjeg Venecijanskog filmskog festivala, bavi se jednim od najzanimljivijih holivudskih misterija - tajnovitim samoubojstvom “televizijskog Supermana“ Georgea Reevesa. Nesretni Reeves oduzeo si je život 16. lipnja 1959. u krajnje sumnjivim okolnostima, upucavši se na katu kuće na Beverly Hillsu, koju mu je kupila dugogodišnja ljubavnica Toni Mannix, supruga zloglasnog MGM-ova glavonje Eddieja Mannixa. Reevesova zaručnica Leonore Lemmon za to je vrijeme s ekipom tulumarila u prizemlju, alarmiravši policiju tek otprilike 45 minuta nakon što se nesretnik ubio. Policija je uviđaj obavila krajnje traljavo, baš kao i obdukciju, pa do dana današnjeg ostaje nejasno je li zapravo Supermana ipak netko ukokao, maskirajući u tih 45 minuta ubojstvo u nesretni slučaj?

Zainteresiranih za Reevesovu selidbu na drugi svijet bilo je podosta, od nestašne Lemmonice, preko ostavljene i opsesivno ljubomorne Toni, pa sve do njezina supruga Eddieja, posrednika između Hollywooda i mafije kojeg mnogi sumnjiče za likvidaciju njegove prve supruge a nerijetki povezuju s još jednim, četvrt stoljeća starijim mutnim samoubojstvom scenarista i redatelja Paula Berna, drugoga supruga legendarne plavuše Jean Harlow. Smrt George Reevesa nudila je odličan materijal za tvrdokuhani noir krimić o povezanosti Hollywooda i kriminalnog miljea, a njegov život još bolju građu za dramu o izgubljenim iluzijama melankoličnog glumca koji se nije mogao pomiriti s propalom kino karijerom i činjenicom da novac zarađuje tumačeći tada još uvijek trivijalnog televizijskog junaka. Dodamo li svemu navedenom i metafilmski potencijal slučaja Supermana koji se ubio i uništio iluzije bezbrojnim mladim obožavateljima, jasno je kako je Reevesova priča prvorazredna, jedna od onih prema kojima je naizgled nemoguće snimiti nezanimljiv film.

“Hollywoodland“, kino prvijenac uglednog televizijskog redatelja Allena Coultera koji je zanat ispekao režirajući “Seks i grad“ i “Obitelj Soprano“, nije nezanimljiv, ali nije ni prvorazredan film. Riječ je o dobrom ostvarenju koje se dotiče svih neznačenih potencijala priče, ali ni jedan ne uspijeva profilirati u zaokruženu cjelinu, osim tragedije o Reevesovu glumačkom usudu, za što je zaslužniji uskrsnuli Ben Affleck negoli Coulter, korektni izvođač problematičnog scenarija Paula Bernbauma. Paul Bernbaum pristupio je građi o Reevesu onako kako veliki i još uvijek nedovoljno ugledni pisac James Ellroy pristupa građi svojih antologijskih kriminalističkih i gangsterskih romana, miješajući stvarne likove i događaje s fiktivnima. Istinitoj priči o Reevesu, koja se vraća desetljeće unatrag od samoubojstva i odvija vremenski skokovito, Bernbaum je tako dodao fiktivnu i kronološki poredanu fabularnu liniju o privatnom detektivu Louisu Simou (Adrien Brody), marginalcu uvjerenom da je samoubojstvo zapravo ubojstvo, koji Reevesov slučaj shvaća kao priliku iskupljenja pred samim sobom i otuđenim sinom, izbezumljenim smrću popularnog Supermana. Osnovni je problem “Hollywoodlanda“ to što je fiktivna priča inferiorna stvarnoj, s kojom se pritom nimalo ne prožima. Blago modernistički način na koji su dvije priče isprepletene zasigurno se svidio selektorima Venecijanskog filmskog festivala, tradicionalno sumnjičavim prema vrhunskim žanrovskim filmovima i klasičnoj naraciji, no “Hollywoodland“ od takve naracije nema nikakve koristi. Jednostavno, nepotrebna priča o “tvrdokuhanom“ detektivu kojeg glumi blijedi Adrien Brody, na DVD-u najbolje funkcionira kao idealna pauza za odlazak do frižidera ili WC-a, dok se na ekranu ne pojavi George Reeves, odnosno Ben Affleck.

Za razliku od posve neprikladnog Brodyja, Affleck je odličan izbor za ulogu nesretnog Reevesa. Njegova karijera, doduše, nije propala kao Reevesova, no nakon gomile upitnih visokobudžetnih projekata kojima je Hollywood Afflecka sumanuto želio promovirati u akcijsku zvijezdu, i propale veze s Jennifer Lopez, Affleck se nesumnjivo našao na prekretnici. Virtuozno igajući nesigurnog i umornog kolegu, Affleck nas podsjeća da je ne tako davno, prije “Pearl Harbora“, “Armageddona“ i J. Lo, u “Loveći Amy“ i “Dobrom Willu Huntingu“, bio darovit i sasvim simpatičan mladi glumac.

Promotren u kontekstu novijih filmova slične tematike, pristojni “Hollywoodland“ ipak je malčice slabiji od “Najveće holivudske tajne“/“The Cat’s Meow“, Bogdanovicheva prikaza još tajnovitije smrti producenta i redatelja Thomasa Incea i Schraderova “Oka kamere“/“Auto Focus“, biografije ubijenog glumca Boba Cranea (“Oko kamere“/“Auto Focus“), no superioran dvama drugim recentnim holivudskim zagledavanjima u slično razdoblje - razočaravajućem Egoyanovu krimiću “Dobro čuvene laži“ i kriminalnoj De Palminoj ekranizaciji Ellroyeve “Crne Dalije“.

DOMAĆINMnogi koje je korejski majstor Joon-ho Bong osvojio remek-djelom “Sjećanje na umorstvo“ nisu bili baš najoduševljeniji njegovim trećim filmom, fantastičnim akcijskim trilerom “Domaćin“. “Domaćin“ uistinu ne doseže razinu “Sjećanja...“, no začudna Bongova kombinacija najrazličitijih žanrova, stilova i motivacija imponira virtuoznom režijom, bizarnim humorom i raskošnom vizualnom kulturom i toliko prodrmava ustaljena očekivanja goleme većine gledatelja da je itekako vrijedi preporučiti svim pravim filmofilima. Suptilno izražen politički podtekst “Sjećanja na umorstvo“, o državi koja je pravi ubojica, naizgled nije baš najsretnije izvučen u prednji plan “Domaćina“, no kako od svih žanrova film ipak najviše naginje besramnoj komediji, čak i taj Bongov potez djeluje šarmantno.
Gwoemul, južnokorej. fant. akc. komedija, 2006. R: Joon-ho Bong GL: Kang-ho Song, Hie-bong Byeon, Hae-il Park, Du-na Bae
FILM: 4
DVD: 2

KRVAVI DIJAMANTContinental Film
Holivudski zanatlija Edward Zwick (“Rat za slavu“, “Opsadno stanje“, “Posljednji samuraj“) specijalizirao se za visokobudžetne spektakle politički korektnog podteksta, obilježene začudno visokim stupnjem razumijevanja drugih kultura. Zasad posljednji takav pustolovna je akcijska drama “Krvavi dijamant“, situirana usred građanskog rata u Sijera Leoneu, u kojoj Zwick nastoji usporedo poručiti dvije stvari - kako Zapad uništava Afriku a Leonarno DiCaprio ima karizmu za glumljenje junaka većih od života. Drugo je, naravno, nemoguća misija, no prikaz afričkih užasa dovoljno je uvjerljiv i potresan da Zwicku vrijedi oprostiti DiCaprija, površni ljubavni podzaplet i pretjeranu duljinu, osobito nakon što nas na kraju filma počasti Michaelom Sheenom, briljantnim Frearsovim Tonyjem Blairom.
“Blood Diamond“; am.pustol.akc.drama; 2006.
R: Edward Zwick GL: Leonardo DiCaprio, Djimon Hounsou, Jennifer Connelly, Arnold Vosloo
FILM: 3
DVD: 3


CELESTINSKO PROROČANSTVOBLITZ
Za razliku od Brownova “Da Vincijeva koda“, koji je brzo dočekao raskošnu filmsku inačicu, u režiji hitmakera Rona Howarda, s Tomom Hanksom i Audrey Tautou u glavnim ulogama, podjednako slavno “Celestinsko proročanstvo“ Jamesa Redfielda preneseno je na film zakašnjelo i u vrlo skromnim uvjetima, pa je njegovu filmsku adaptaciju režirao televizijski rutiner Armand Mastroianni a glavnog tragača za smislom života igra jedva poznati Matthew Settle. To je otprilike jedina razlika između ekranizacije Brownove teorije zavjere i filmske inačice popularnog Redfieldova new age romana, koje obje pate od svega od čega filmovi uopće mogu patiti, dugujući maleni šarm jedino elementarnoj ljudskoj potrebi za odgonetavanjem zagonetki.

The Celestine Prophecy, am. pust. film, 2006. R: Armand Mastroianni GL: Matthew Settle, Thomas Kretschmann, Sarah Wayne Callies, Annabeth Gish
FILM: 2
DVD: 2

Vezane vijesti

Demi Moore više nije gđa. Kutcher na Twitteru

Demi Moore više nije gđa. Kutcher na Twitteru

Američka glumica Demi Moore, koja je službeno u studenom objavila da se rastaje od Ashtona Kutchera nakon tri godine braka, odlučila je da njezino… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika