24.07.2007. / 12:06

Autor: Eduard Šoštarić

EKSKLUZIVNO

Helikopter H-253 do danas nije pregledan

Ministar obrane Berislav Rončević izjavio je u ponedjeljak kako preliminarno izvješće o istrazi srušenog helikoptera pokazuje da uzrok pada nije bio tehnički kvar. Međutim, na temelju čega se to moglo utvrditi nije objasnio.

Nacional doznaje kako se od trenutka kad je Mi-8 iz kruga vukovarske vojarne prebačen u Zrakoplovni tehnički zavod Velika Gorica, radi istrage uzroka njegova pada, na njemu do kraja prošlog tjedna nije ništa radilo, osim što su se cijeli tjedan slušale magnetofonske vrpce zadnjih pola sata leta, što je zapravo trebao biti posao od jednog dana.

Cijeli prošli tjedan do jučer Povjerenstvo se bavilo zagrađivanjem prostora oko helikoptera i navlačenja stalaže kako bi odvojila dio hangara gdje se nalazi olupina od Mi-8 od drugog dijela u kojem bi se eventualno popravljao Canadair u slučaju potrebe. Ono što je vjerojatno napravljeno je slušanje magnetofonske vrpce i zapisa parametara rada nekih vitalnih dijelova helikoptera tzv. SARP što je apsolutno nedostatno da se otkloni tehnički kvar kao uzrok pada čak i ako su svi parametri bili u granicama normale. Demontaža, pregled i fotografiranje dijelova pogotovo motora, poluga i sajle, te transmisije uopće nije obavljeno. Tek su jučer zaposlenici ZTZ-a izvukli dio hidrauličkog sklopa kojeg su testirali da utvrde je li bilo curenja ulja. To je prvi put da se započelo sa konkretnim rasklapanjem helikoptera.

Zanimljivo, nitko od članova Povjerenstva nije bio prisutan ili zainteresiran da to vidi. Ministar Rončević na ovaj se način nedopustivo upustio u komentiranje istrage i tako zapravo učinio pritisak na Povjerenstvo i prije nego što se helikopter počeo rastavljati. Ne samo da je svojim tvrdnjama usmjerio istragu već je optužio pilota Garića da je svojom greškom izazvao smrt troje osoba i osmero ozlijedio. Ako nije tehnički kvar, kako tvrdi Rončević, onda ništa drugo nije nego pilotska greška.

Srušeni helikopter je od trenutka njegova dolaska iz Vukovara iz dana u dan poprimao oblik zgužvanog papira i postojala je opasnost da se njegova konstrukcija potpuno uruši zbog težine motora, pa je hitnom intervencijom zaposlenika ZTZ-a i podmetanjem drvenih potpornih stupova to ipak spriječeno. U povjerenstvu koje ispituje okolnosti tragedije u Vukovaru pri čemu je poginulo troje, a ranjeno osam osoba uopće nema glavnog civilnog stručnjaka za helikopterske nesreće i inspektora Ministarstva prometa Srđana Čopa. U Povjerenstvu je glavni civilni inspektor Dinko Vodanović koji nema nikakve veze s helikopterskim nesrećama, jedan od članova Povjerenstva je izvjesni Kordelj vezan isključivo uz MIG-21, bivši pilot helikoptera Žunac je već imao udes kod Lukova Šugarja za vrijeme Domovinskog rata.

U povjerenstvu nema niti jedne osobe iz ZTZ-a koji je ovlašten servisirati helikoptere Mi-8 i čiji stručnjaci jedini u potpunosti mogu otkriti pogreške na sklopovima helikoptera. Srušeni helikopter H-253 koji je inače služio za prijevoz predsjednika Vlade, ministara i najviših dužnosnika prevezen je prije desetak dana u ZTZ u Velikoj Gorici gdje se početkom prošlog tjedna trebalo krenuti u temeljitu dinamičku fazu istrage, rastavljanje svih dijelova te pregled i analizu oštećenja.

U Zrakoplovnom zavodu vlada opsadno stanje, česti su obilasci i dolasci pripadnika Vojne policije, hangar u kojem je smješten helikopter potpuno je izoliran, članovi povjerenstva koji istražuju nesreću već su se naoružali prijenosnim računalima i videoprojektorom i tek se ovog tjedna počeo pregrađivati hangar kako bi se u drugi dio hangara mogao dovesti Canadair u slučaju potrebe za popravkom.

Vezane vijesti

Finci pokreću policijsku istragu: Pod sumnjom poslovi Patrie u Hrvatskoj

Finci pokreću policijsku istragu: Pod sumnjom poslovi Patrie u Hrvatskoj

Finska policija uskoro bi mogla krenuti s istragom koja bi proučavala moguće podmićivanje hrvatskih dužnosnika od strane finske tvrtke Patria, koja… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika