Objavljeno u Nacionalu br. 614, 2007-08-21

Autor: Plamenko Cvitić

KARIJERA I NOVAC

Xclaim - hrvatski inovatori u internetskom oglašavanju

JAN JILEK I MARTIN BIRAČ razvili su sustav oglašavanja na internetu koji se u kratkom vremenu pokazao učinkovitijim od Google AdSensea

JAN JILEK I MARTIN BIRAČ vlasnici su tvrtke X.P.JAN JILEK I MARTIN BIRAČ vlasnici su tvrtke X.P.Dvojica Zagrepčana, 29-godišnji Jan Jilek i 21-godišnji Martin Birač, proteklih su dana ostvarili značajan uspjeh u internetskom oglašavanju. Njihov sustav kontekstualnog oglašavanja u tri je mjeseca posve zaživio u hrvatskom internetskom prostoru, pa je tako njihove oglase u kratkom vremenu vidjelo više od milijun različitih korisnika, čime se njihov sustav pokazao kao vrlo učinkovit, čak i u odnosu na mnogo veće i poznatije oglašivačke mreže poput Google AdSensea. O uspješnosti projekta svjedoči i činjenica da su dvojica Zagrepčana već uspjeli privući pozornost velikih hrvatskih oglašivača, poput Croatia osiguranja, Tele2 ili Fime. Direktor strategije zajedničke tvrtke X.P. Jan Jilek objasnio je kako sustav funkcionira: “Xclaim je sustav koji skenira naše partnerske stranice, one koje su ušle u našu mrežu postavivši određeni kompjuterski kod na svoje stranice. Xclaim pretražuje riječi, a s druge strane oglašivači zakupljuju određene riječi, i kad sustav vidi da je određena riječ zakupljena, on je pronalazi na svim stranicama u mreži i na nju servira oglas tako da tu riječ podcrta kao zeleni link, i kada korisnik mišem dođe na taj link, iznad te riječi otvara se oglas koji mi naplaćujemo po različitim modelima, od plaćanja po kliku do plaćanja po prikazu. Prednost ovakvog oglašavanja, osim u nenametljivosti, leži i u kontekstualnosti - ako, primjerice, korisnik pregledava stranice na kojima se spominje skijanje, moći će vidjeti oglas turističke agencije koja nudi aranžmane za skijanje. Ako se na stranicama spominju dionice ili novac, vidjet će oglas investicijskog fonda ili banke. Oglašivači mogu po prvi put vezati brandove i proizvode uz riječi koje su njima bitne.”

Osim pronalaženja zainteresiranih oglašivača, za uspjeh projekta važna je i partnerska mreža u koju se na jednostavan način može uključiti svatko tko ima svoje web stranice, od velikih kompanija ili medija pa sve do individualnih blogera. Naime, dovoljno je registrirati se na Xclaimovu stranicu, u svoj programski kod ubaciti Xclaimov kod i potom zarađivati od svakog oglasa koji se prikaže na stranici. Čim partner prikupi više od 500 kuna klikova i prikaza, zarada mu se isplaćuje.
O tome direktor Xclaimove tvrtke Martin Birač kaže: “Puno medija je ušlo u projekt. Negdje su to vidjeli, svidjelo im se, vide u tome potencijal i zadovoljni su. Recimo, Tele2 je zakupio već nekoliko kampanja zaredom i vidi da mu je to vrlo isplativo, a i može se mjeriti. Kod drugih marketinških sredstava to je katkad sasvim nemoguće, recimo kod jumbo-plakata, za koje je teško utvrditi tko ih je vidio i tko su ti ljudi. Među 50 hrvatskih najportala i blogova nalazimo se u sredini, a naša mreža svakodnevno se povećava. Tako raste i broj oglašivača.”

Johan Granlund, direktor telekomunikacijske tvrtke Tele2 koja je u svoje kampanje uključila i oglašavanje putem XclaimaJohan Granlund, direktor telekomunikacijske tvrtke Tele2 koja je u svoje kampanje uključila i oglašavanje putem XclaimaCjelokupni koncept Xclaim nije jedinstven u svijetu, ali je prvi takve vrste u Hrvatskoj, a za njegovu primjenu Xclaimovi su informatičari mjesecima radili na softverskom rješenju. “Konkurent nam je američka tvrtka Vibrant media, koja je jedna od 500 najbrže rastućih tvrtki u Americi, ali na njihovim stranicama nema mnogo informacija o tome kako oni posluju, vjerojatno zbog straha od konkurencije. Mi smo zato morali sami izmisliti naplatu i način rada, a u nekim stvarima smo i bolji od njih, pa tako namjeravamo u sljedećem razdoblju plasirati svoj proizvod na tržišta susjednih zemalja poput Slovenije i Srbije. Trenutačno u suradnji sa stručnjacima s Filozofskog fakulteta koji se bave semantikom te s timom ljudi s matematičkog odjela PMF-a koji rade na algoritmima pokušavamo nadograditi softverski paket kako bi funkcionirao na bilo kojem jeziku”, kazao je Jan Jilek te dodao da pregovaraju s nekim političkim strankama koje žele koristiti Xclaim oglašavanje tijekom predstojeće predizborne kampanje.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika