30.08.2007. / 10:15

Autor: Dinko Boić

EKSKLUZIVNI INTERVJU

Tedeschi: "Novac od prodaje dionica uložit ćemo u akvizicije"

Hrvatsko je tržište malo i relativno izolirano, a likvidnost tržišta je još uvijek vrlo visoka. Naravno, pratimo situaciju na svjetskom tržištu kapitala, ali jednako tako znamo da ne postoji snažna veza našeg i američkog tržišta koje je trenutno problematično.

Emil Tedeschi je predsjednik uprave i većinski vlasnik Atlantic grupe, kompanije koja u posljednjih nekoliko godina bilježi nadprosječan rast. Uskoro će putem inicijalne javne ponude tržištu biti ponuđeno 31 posto dionica kompanije. Zašto se odlučio na takav potez, u što će uložiti dobiveni novac i koji su budući poslovni planovi Atlantic grupe Emil Tedeschi govori ekskluzivno za Nacional.hr.

NACIONAL: Odlučili ste se na prodaju 31 posto dionica Atlantic Grupe inicijalnom javnom ponudom. Zašto?
Atlantic Grupa je jedan od najdinamičnijih poslovnih sustava u Hrvatskoj. Osim snažne pozicije u distribucijskom poslovanju, s kojim je Atlantic Trade startao početkom devedesetih, do danas se Atlantic Grupa razvila u vodećeg proizvođača vitaminskih napitaka u regiji gdje je Cedevita lider u kategoriji, u vodećeg proizvođača dodataka prehrani i vitaminskih pripravaka s Dietpharmom, dok je u Europi Atlantic vodeći proizvođač sportske prehrane s prepoznatljivim brandom Multipower. Naši brandovi kozmetičkih proizvoda poput Rosala, Plidente ili Melema također drže vodeće tržišne pozicije. Takva poslovna dinamika zahtijeva uvijek nova ulaganja, a ponudu dionica kompanije na tržištu trenutno procjenjujemo najboljim načinom za stjecanje svježeg kapitala koji će se uložiti u daljnji razvoj Atlantic Grupe i nove akvizicije.

NACIONAL: U medijima se spominje mogućnost odgađanja IPO-a zbog pada vrijednosti dionica na Zagrebačkoj burzi. Je li to točno, odnosno kada će se dionice naći na IPO-u?
Hrvatsko je tržište malo i relativno izolirano, a likvidnost tržišta je još uvijek vrlo visoka. Naravno, pratimo situaciju na svjetskom tržištu kapitala, ali jednako tako znamo da ne postoji snažna veza našeg i američkog tržišta koje je trenutno problematično. Svjesni smo također da Europska centralna banka vodi računa o stabilnosti europskog tržišta kapitala, tako da se naši planovi o izlasku na burzu neće mijenjati.

NACIONAL: Gdje, kako i po kojoj cijeni građani mogu kupiti dionice Atlantic-a?
Atlantic Grupa je 31. srpnja predala Prospekt Hrvatskoj agenciji za nadzor financijskih usluga i očekujemo njihovo očitovanje u zakonskom roku od 60 dana. Nakon što prođe procedura na Hanfi bit će objavljen poziv ulagačima, a dionice će se moći upisati kod agenata izdanja (Zagrebačka banka d.d. i Raiffeisenbank Austria d.d.). Cijena dionica tek se treba definirati i također će biti objavljena u pozivu na upis.

NACIONAL: Ove godine povećali ste temeljni kapital, povećali ste dobit za 40 posto u prvom polugodištu, te ste preuzeli distribucijsku tvrtku u Makedoniji, Multivitu u Srbiji i Fidifarm/Dietpharm u Hrvatskoj. Kakvi su Vaši daljnji planovi u regiji?
Atlantic Grupa je vrlo aktivna u regiji, gdje smo prisutni sa širokim asortimanom naših proizvoda. Cedevita vitaminski napitak je opće mjesto u kućanstvima i sve je prisutnija u ugostiteljskom kanalu na čitavom području regije, jednako kao što je, primjerice, Plidenta uvijek među najprodavanijim zubnim pastama. Također, Atlantic Grupa je kupnjom makedonske distribucijske tvrtke Vičiški komerc u srpnju zaokružila regionalni distribucijski sustav, koji pokriva tržišta Slovenije, Hrvatske, BiH, Srbije i Makedonije, tako da danas međunarodnim principalima na svim ovim tržištima osigurava distribucijske usluge najvišeg standarda. Regija je naše prirodno tržište na kojem se proizvodi Atlantic Grupe tradicionalno prepoznaju kao kvalitetni i gdje imamo odličnu suradnju s poslovnim partnerima. Kupnja Multivite od srbijanskog Hemofarma otvorila je vrata i široj suradnji s ovim farmaceutskim koncernom u području bezreceptnih lijekova.

NACIONAL: Hoćete li se u budućnosti više orijentirati na proizvodnju ili na distribuciju?
Proizvodnja i distribucija kvalitetnih brandova robe široke potrošnje dvije su poluge poslovanja Atlantic Grupe koje se međusobno nadopunjavaju i zajedno čine Atlantic uspješnom kompanijom. Naša divizija Distribucija jednako fokusirano distribuira proizvode međunarodnih principala poput Wrigleya, Ferrera, Durexa ili Johnson&Johnsona kao i Atlanticove vlastite brandove, a svako proširenje proizvodnog portfelja prati širenje i razvoj distribucijskog poslovanja. Distribucija i proizvodnja su dio jedinstvene priče o Atlanticu i jednako smo fokusirani na obje djelatnosti.

NACIONAL: Mislite li širiti djelatnost Atlantic Grupe i na druge privredne sektore?
Atlantic Grupa planira svoj razvoj primarno unutar postojećih djelatnosti kompanije, dakle distribucije i proizvodnje visokokvalitetne robe široke potrošnje. To znači da imamo puno prostora za širenje asortimana proizvoda i usluga, i na tom razvoju kontinuirano radimo. U tom smislu je akvizicija Vičiški komerca u Makedoniji značila širenje regionalnog distribucijskog sustava, a akvizicija Multivite jačanje pozicije i nadopunjavanje asortimana vitaminskih napitaka. Veliki prostor za rast postoji u segmentu sportske prehrane u Europi, gdje je naš brand Multipower lider u kategoriji, i gdje također postoji značajan prostor za sinergije s proizvodima iz asortimana Cedevite, Neve ili Dietpharma.

NACIONAL: CEFT-a je stupila na snagu. Što očekujete od tog sporazuma?
Atlantic Grupa danas ima potpuno otvoreno tržište za svoje proizvode na području svih zemalja nove CEFT-e. Imamo vlastite kompanije u Sloveniji, Srbiji, BiH i Makedoniji i ne mogu reći da postoje neke skrivene prepreke. Ugovor o novoj CEFT-i za nas znači primarno potvrdu i dugoročnost za već ranije potpisane međudržavne sporazume, koji omogućuju apsolutnu konkurentnost i lidersku poziciju za čitav niz naših proizvoda. Rekao bih da je nova CEFTA jedan dodatni jamac da neće biti promjena kad je riječ o pozitivnim iskustvima slobodne trgovine na tom području. Gledajući šire u ovom kontekstu, sve zemlje regije, među kojima Hrvatska značajno prednjači, teže slobodnoj trgovini u Europskoj uniji, gdje Atlantic Grupa već ostvaruje oko 30 posto svojih ukupnih prihoda.

Vezane vijesti

"Omogućavate daljnju tajkunizaciju poduzeća"

"Omogućavate daljnju tajkunizaciju poduzeća"

Saborska oporba usprotivila se danas izmjenama Zakona o upravljanju državnom imovinom koje predlaže Vlada, ističući kako se sustav radničkog… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika