05.09.2007. / 16:22

Autor: Marijana Zrinjski

TRANSPARENCY INTERNATIONAL HRVATSKA

Pokrenuta kampanja "Imamo pravo znati"

Transparency International Hrvatska danas je pokrenuo kampanju pod nazivom "Imamo pravo znati" s ciljem senzibiliziranja javnosti o bitnim zakonima za suzbijanje korupcije u našoj zemlji.

Predstavljajući kampanju koja će se provoditi od 5. do 15. listopada, predsjednik TIH-a Zorislav Antun Petrović kazao je da se kampanja provodi zbog nedostatne informiranosti građana o Zakonu o pravu na pristupu informacijama i Zakonu o financiranju političkih stranaka. Kao primjer naveo je podatak da je Zakon o pristupu informacijama izglasan još u listopadu 2003., da bi u anketi TIH-a - održanoj početkom kolovoza - na upit postoje li u Hrvatskoj propisi koji osiguravaju pravo na pristup informacijama s "da" odgovorilo samo 29,6 posto ispitanika.

Proteklih godina, tvrdi, već se početkom svibnja znalo koliki su bili prihodi i rashodi svih parlamentarnih stranaka za prethodnu godinu. Ove godine, nakon što je stupio na snagu novi zakon, ostavljeno je na dobru volju strankama kada će objaviti svoje prihode i rashode.
"Već ta zastrašujuća brojka postaje još gora kad se uzme u obzir da čak 32,4 posto građana Hrvatske smatra da u ovoj zemlji ne postoje propisi koji omogućavaju pravo na pristup informacijama", upozorio je Petrović.

Vezano uz Zakon o financiranju političkih stranaka Petrović je kao ilustraciju naveo da su proteklih godina već početkom svibnja znali koliki su bili prihodi i rashodi svih parlamentarnih stranaka za prethodnu godinu. Ove godine, nakon što je stupio na snagu novi zakon, ostavljeno je na dobru volju strankama kada će objaviti svoje prihode i rashode, naveo je Petrović i ocijenio kako to nikako nije dobro "jer se smanjuje povjerenje građana u stranke, odnosno dovodi u pitanje njihov integritet".

Petrović je pozvao građane na potpisivanje peticije u svim većim hrvatskim gradovima. U sklopu akcije predviđeno je i obilježavanje Dana prava na pristup informacijama, 28. rujna u Zagrebu. Nakon završetka kampanje, peticija s potpisima predat će se svim relevantnim političkim strankama u Hrvatskoj.

TIH u samoj akciji želi prikupiti i sredstva za njeno održavanje, odnosno sredstva za praćenje rashoda stranka u predizbornoj kampanji. Donacije se, ističu, mogu uplatiti u svim poslovnicama Zagrebačke banke.

Vezane vijesti

Opet palo staklo sa zagrebačkog Hoto tornja, ozlijeđen zaštitar

Opet palo staklo sa zagrebačkog Hoto tornja, ozlijeđen zaštitar

Sa zgrade Hoto tornja (zgrada T-coma) u Savskoj ulici u Zagrebu pao je komad staklene stijene pri čemu je ozlijeđen zaštitar, doznaje se u… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika