04.10.2007. / 09:50

Autor: Nina Tomljanović

ZUBATA NEMAN

Pronađeni ostaci dinosaura koji je imao oko 800 zubi

Na području Rocky Mountains američki su istraživači otkrili ostatke dosad nepoznate vrste dinosaura koji je imao stotine zubi.

Dinosaur se naziva Gyprosaurus monumentensis, bio je biljojed i sa svojih tristotinjak zubi mogao je sažvakati svaku vrstu biljaka. Uz zube koje je koristio, unutar čeljusne kosti je imao dodatnih 500 zubi koji su bili u nekoj vrsti "pričuve", objavio je paleontolog Terry Gates iz prirodoslovnog muzeja Sveučilišta Utah.

Do sada je pronađena samo lubanja tog dinosaura, a znanstvenici su ga opisali kao "kljunastog dinosaura". Smatra se da je bio dugačak oko deset metara. Stručnjaci procjenjuju da je Gyprosaurus živio prije otprilike 75 milijuna godina. Na istom području već je ranije pronađeno desetak različitih vrsta dinosaura.

Potječe iz nacionalnog parka "Grand Staircase-Escalante National Monument" u južnom Utahu koje obiluje prirodnim ljepotama.