11.10.2007. / 19:11

Autor: Martina Čizmić

MEDIJI I IZBORI

Sabor će raspravljati o dva prijedloga za medijsko praćenje izbora

Oporba je zahtjevala ukidanje odredbi koje propisuju kako će uredništva triju nacionalnih televizija urediti emisije u kojima izborni kandidati predstavlju svoje programa i odredbi koja propisuje s kakvim sadržajem i u kojem vremenu se moraju emitirati prilozi s predizbornih skupova.

Oporbeni saborski klubovi i HDZ nisu se uspjeli usuglasiti oko promjene pravila po kojima elektronički mediji trebaju pratiti predizbornu kampanju.

Tako će Sabor raspravljati o dva prijedloga. Onom većine saborskih klubova koji je već u saborskoj proceduri i HDZ-ovom koji je podržao Odbor za Ustav i Poslovnik.

Oporba i HDZ nisu se uspjeli dogovoriti oko dvije točke. Oporba je zahtjevala ukidanje odredbi koje propisuju kako će uredništva triju nacionalnih televizija urediti emisije u kojima izborni kandidati predstavlju svoje programa i odredbi koja propisuje s kakvim sadržajem i u kojem vremenu se moraju emitirati prilozi s predizbornih skupova.

HDZ se tom zahtjevu usprotivio. Ističu da bi mijenjanje tih odredbi zahtjevalo i izmjene Zakona o izboru zastupnika u Hrvatski sabor. No, prihvatili su i u svoj zahtjev uvrstili oporbeni zahtjev da se u državne dužnosnike koji ne smiju sudjelovati na izbornoj promidžbi uključe i lokalni čelnici.

U ostalim točkama oporbeni i HDZ-ovi prijedlozi su isti. Prema njima mediji bi rezultate izbora mogli objaviti odmah nakon zatvaranja birališta u 19 sati, izvlačio bi se redoslijed po kojem bi se izborni kandidati predstavili u emisijama, te bi se na tom izvlačenju uz predstavnike stranaka, neovisnih lista i manjinskih predstavnika morali nalaziti i predstavnici Državnog izbornog povjerenstva i Etičkog povjerenstva te javni bilježnik. Predlaže se i ukidanje televizijskih emisija od 45 minuta u kojima su kandidati predstavljali svoje programe te uvođenje emisija koje bi na HTV-u trajale 10, a na komercijalnim televizijama po pet minuta. Sučeljavanja bi trajala 50 minuta na HRT-u, a 20 minuta na komercijalnim medijima. Emisije sa predizbornih skupova prije i nakon središnje informativne emisije morao bi emitirati samo HTV. Plaćene promidžbene emisije mogle bi trajati samo 10 minuta, a novinarima bi se zabranilo da tijekom predizborne kampanje sudjeluju u kampanji neke stranke.

Vezane vijesti

Cameron u četvrtak na saslušanju o etici u medijima

Cameron u četvrtak na saslušanju o etici u medijima

Britanskog premijera Davida Camerona u idući četvrtak će saslušati povjerenstvo koje istražuje povezanost medija i vlasti, nakon skandala zbog… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika