24.10.2007. / 08:00

Autor: Nina Tomljanović

NOVI MEDIJI

Internet postao nova arena političke borbe

Vrijednost interneta kao medija te njegove prednosti, ali i nedostatke, prepoznali su i brojni političari, pa tako danas gotovo većina njih ima svoju web stranicu

U samo deset godina internet je prešao put od akademske računalne mreže za razmjenu informacija do globalnog komunikacijskog medija kojim se, prema posljednjim podacima Internet Word Stats-a danas služi 1,244,449,601 ljudi diljem svijeta. Iako u Hrvatskoj tradicionalni mediji još nisu osobito ugroženi ''novima'', količina i vrste novih medija iz dana u dan sve se više povećava. Od novih medija sve zanimljiviji je blog, koji danas samo u Hrvatskoj redovito piše više stotina ljudi, što ukazuje na činjenicu da se blogosfera u Hrvatskoj iznimno razvila.

Da blogovi imaju veliki utjecaj na javno mnijenje, potvrdio je i osnivač najpoznatijeg političkog bloga u Hrvatskoj koji se predstavlja pod pseudonimom Mrak: ''Očito je da blogovi uvelike utječu na javno mnijenje, jer mnoge teme o kojima se pričalo u javnosti bile su pokrenute upravo s bloga ili su se kroz tu neku Internet zajednicu lansirale u meanstream medije.''

Primjerice, nastavlja Mrak, bila je tu afera Sunčani Hvar, koja je izbila početkom ove godine i u kojoj se, nakon tajnog ugovora između Vlade RH i Orco grupe, a koji je objavio cnn.blog.hr, jasno vidi da Sunčani Hvar nije nikakvo javno-privatno partnerstvo nego najobičnija prodaja Orco grupi. Tu je i afera Brodosplit, koja se također razbuktala tek kad se na blogu počelo o tome pisati. Možda je najbolji primjer najnovija afera Vrbani III koja se po novinama obrađivala u svibnju, a tek kad se internetska zajednica počela time baviti u rujnu, cijela priča doslovce je eksplodirala.

Vrijednost interneta kao medija te njegove prednosti, ali i nedostatke, prepoznali su i brojni političari, pa tako danas većina njih ima svoju web stranicu. Prepoznali su koliko je bitna i estetika web stranice, pa se, kaže Mrak, postignuća pojedinih stranaka najčešće ističu prezentacijom "novoga weba" koji su izgradili baš za potrebe predizborne kampanje i praktički sve u Saboru zastupljene stranke predstavile su novitete na tom polju. Kroz uobičajene internetske stranice, blogove i Youtube kanale ili čak kroz šale, političari ostvaruju interakciju s biračima, koja je kod interneta kao medija najprepoznatljivija.

Koliko god s jedne strane taj pristup političara može imati pozitivan učinak, s druge pak strane on može i negativno utjecati. Najbolji primjer nagativnih posljedica koje je ''donio’’ internet pokazuje svima poznati serijal što ga je prije godinu dana lansirao anonimni student Filozofskog fakulteta. Riječ je o svima poznatoj videouratku ''Kiro Prosviro'', koji je ministra policije Ivicu Kirina ismijao u tolikim razmjerima da je čak prema IRI-jevu istraživanju smješten na treće mjesto najnegativnijih ministara u sadašnjoj hrvatskoj vladi.

Nakon tog incidenta svima je postalo jasno, ističe Mrak, da je internet moćan i potencijalno opasan medijski alat koji je gotovo nemoguće kontrolirati.

Jasnu predodžbu da je u zadnjih nekoliko godina uporaba novih medija znatno porasla pokazuju i sljedeći podaci:

  • najpopularniji blog direktorij Tehnorati sadrži 102,4 milijuna blogova, a preko 175 000 novih blogova dodano je svaki dan
  • najpoznatiji video portal Youtube je u samo 600 dana zaradio 1,65 milijuna dolara
  • putem Youtubea je dnevno viđeno 150 milijuna video klipova te je prenijeto preko 65 000 novih video uradaka svakih 24 sata
  • popularna internet stranica za socijalno umrežavanje MySpace povećala je svoju bazu korisnika za 72 posto u posljednjih godinu dana

Vezane vijesti

Što se dogodi na internetu u jednoj minuti?

Što se dogodi na internetu u jednoj minuti?

Intel je zbrojio i analizirao globalni internetski promet. Dobiveni rezultati daju sliku rasta interneta i dinamike korištenja određenih usluga.… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika