24.10.2007. / 11:00

Autor: Katarina Zorić

ZDRAVA PREHRANA

Za zdravu hranu potrošači su spremni platiti više

Na najvećem svjetskom sajmu prehrane Anuga u Kölnu naglasak je stavljen na zdrave namirnice koje pomažu da se čovjek osjeća bolje.

Ljudi sve veću važnost pridaju zdravoj hrani - takozvanom wellfoodu- koja pomaže da se čovjek dobro osjeća, utvrdili su to stručnjaci za istraživanje tržišta. Upravo je tome posvećena najveća pažnja na netom završenom najvećem svjetskom sajmu prehrane Anuga u Kölnu gdje se predstavilo oko 6600 izlagača iz 95 zemalja svijeta. Današnji trend prehrane obuhvaća dvije krajnosti – s jedne strane trend je brza hrana koja ne zahtjeva dugu pripremu, a s druge strane zdrava hrana.

Međutim, zdrave namirnice obično su skuplje pa se postavlja pitanje mogu li si takvu hranu

priuštiti i oni s manjim prihodima. Direktorica Savezne udruge njemačke prehrambene industrije Sabine Eichner-Lisboa tvrdi da mogu jer, kako kaže, «zdrava prehrana nije nužno pitanje kupovne moći. I kućanstva koja raspolažu s manjim prihodima imaju dobre mogućnosti da se opskrbe ispravnim proizvodima, ako to hoće.»

Prodaja hrane za koju proizvođači jamče zdravstvene prednosti ovisi o povjerenju potrošača.

«Wellfood proizvodi mogu se prodati samo ako potrošač ima povjerenja u te proizvode. To znači, on treba savjetovanje, informaciju i mora biti siguran, što je zanimljiv rezultat studije, da se potrošač mora moći osloniti na rezultate testova, navode sadržaja i oznake kvalitete. To bi proizvođače trebalo osnažiti u nastojanjima da potrošače bolje informiraju.» tvrdi Eichner-Lisboa.

Paleta proizvoda koji obećavaju dobar opći osjećaj kod ljudi obuhvaća mnoštvo artikala - od čajeva protiv stresa do jogurta koji smanjuje masnoću u krvi ili umanjuje osjećaj gladi. Procjenjuje se da bi se promet takvim prizvodima u iduće četiri godine trebao udvostručiti.

Međutim, najnovija studija Društva za istraživanje konzuma GfK iz Nürnberga pokazuje da je kombinacija zdravlja i općeg dobrog osjećanja i dalje stvar onih ljudi s većim prihodima. Ali, opći trend jasno ide prema kvalitetnijoj hrani.

Drugi trend koji se jasno mogao vidjeti na Anugi je globalizacija tržišta. Svaka hrana koja se može naći bilo gdje na svijetu, može se dobiti i na drugom kraju zemlje. Ključ je duboko zamrzavanje svježih proizvoda. I tu postoje razlike pa se neki proizvođači mogu pohvaliti kvalitetnom i zdravom smrznutom hranom, dok dio proizvođača još uvijek mora poraditi na unapređenju takve vrste hrane.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika