30.10.2007. / 08:47

Autor: Katarina Zorić

PREDBLAGDANSKA KUPOVNA GROZNICA

Hrvati će za blagdane potrošiti milijarde kuna!

Prosječna obitelj u prosincu potroši 1600 kuna više u trgovinama nego tijekom ostalih mjeseci u godini, pokazuju podaci Hrvatskih nezavisnih sindikata

Pred nama je predblagdanska potrošačka groznica, a trgovine i hipermarketi uskoro će vrvjeti od potrošača koji će gotovo sumanuto kupovati više nego inače, želeći svoj blagdanski stol oplemeniti delicijama i kupiti prigodni dar za svoje najmilije. I dok će na takvu situaciju trgovci trljati rukama zbog povećanje prodaje, novčanici potrošača će se prazniti, a dopušteni minus na njihovom računu opasno će se približavati «crvenom».

Hrvati su prošle godine u prosincu potrošili između 11 i 11,5 milijardi kuna samo u trgovinama i veletrgovinama, a predsjednik Hrvatskih nezavisnih sindikata Krešimir Sever najavljuje da će se ove godine ta brojka popeti na više od 12 milijardi potrošenih kuna, piše Vjesnik.

Sever kaže da se svake godine potrošnja potkraj godine povećava za oko 1,1 milijardu kuna, ali u tu potrošnju nije ubrojeno i ono što se potroši na tržnicama, sajmovima, kupnjama preko telefona i sličnim, a to čini od 25 do 30 posto ukupne potrošnje. Jednim je dijelom taj postotak umanjen zbog velike pojave hipermarketa, ali još uvijek je znatan, pojašnjava Sever.

Iznio je podatak da je prosječna četveročlana obitelj prošle godine potrošila 1600 kuna više u prosincu nego tijekom ostalih mjeseci u godini, a ove će godine taj iznos još malo porasti. Poticaj tako velikoj potrošnji svakako su i božićnice i regresi koje će dobiti većina zaposlenih, a ove godine neoporezivi dio za darove djece povećan je s 400 na 600 kuna.
Treba napomenuti da dio poslodavaca darove za djecu isplaćuje u novcu, a ne kao naravni dar.
Dobar dio potrošnje namiri se gotovinom od božićnica, darova djece i sličnih izvora, ali veliki dio građana, upozorava Sever, zadužuje se u prosincu na nekoliko mjeseci, pa čak i pola godine.

Povećane potrošnje u predbožićno vrijeme itekako su svjesni i trgovci koji se za te dane dobro pripreme ponudom i akcijama. Primjerice, trgovački lanac Getro u dane uoči Božića bilježi porast prodaje i za 100 posto u odnosu na ostale mjesece u godini, a trgovine Pevec prodaju oko 50 posto više proizvoda u prosincu.

I iako je lijepo uživati u blagodatima koje Božić čine ljepšim, početak nove godine često zna biti naglo i bolno otriježnjenje kada nas dočekaju novi računi i ostale životne potrebe, a novca niotkuda.

Vezane vijesti

Ukidanje neograničenih prava iz kolektivnih ugovora

Ukidanje neograničenih prava iz kolektivnih ugovora

Vlada će na današnjoj sjednici usvajanjem Zakona o reprezentativnosti ukinuti spornu odredbu iz Zakona o radu koja propisuje kako se prava iz… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika