31.10.2007. / 08:00

Autor: Martina Čizmić

UDRUGA ZA ZAŠTITU POTROŠAČA

Najgori svjetski proizvodi i proizvođači

Consumers International upozorava da bi te multinacionalne kompanije sa svjetskim brandovima trebale biti odgovorne i poštene prema potrošačima.

Consumers International, svjetsko je udruženje je više od 220 udruga za zaštitu potrošača iz cijelog svijeta, proglasila je najgore proizvode u ovoj godini. Ističu da su ovim nagradama htjeli istaknuti kako velike kompanije iskorištavaju povjerenje potrošača. Kriteriji za finalni odabir bili su veličina kompanije, količina prodaje i marketinga, utjecaj na potrošače i mogućnost da se kompanija promijeni.

Prvu nagradu dodijelili su japanskoj tvrtki "Takeda Pharmaceuticals" za tablete za spavanje "Rozerem". Tvrtka je u SAD-u tablete reklamirala u televizijski oglasima u kojima su koristili slike djece, školske ploče i autobusa kako bi ih prodali. Oglas je bio namjenjen roditeljima, ali nije sadržavao upozorenje za djecu.

"Ovaj slučaj pokazuje koliko su daleko spremne ići određene kompanije kako bi prodali proizvod. Izravno oglašavanje može poticati na nekontrolirano korištenje lijekova, a loši zakoni pomažu ne odgovornom ponašanju kompanija", poručuju iz Consumers International.

Još jedan oglas dobio je nagradu za najgori proizvod. Coca-Cola je dobila nagradu za "suludo" oglašavanje njihove vode u boci "Dasani". Otkriveno je da se ta voda puni iz vodovoda, a ne nekog podzemnog izvora.

Kellogg's, jedan od najpoznatijih proizvođača žitarica, dobio je nagradu za lošu hranu jer u svojim oglasima koristi likove poznatih crtanih junaka kako bi prodao žitarice koje su pune soli i šećera. "Kellogg's je samo jedan od mnogih međunarodnih kompanija koji zarađuju svoj novac prodajom proizvoda koji sadrže visoke količine soli i šećera", poručuju iz udruge. Pod prijetnjom kazne Kellogg's je pristao promijeniti neke svoje oglase.

Proizvođač igračaka Mattel također je dobio nagradu zbog povlačenja više od 19 milijuna igračaka diljem svijeta. Igračke su proizvedene u Kini, a otkriveno je da sadrže boje koje su bogate živom. Prošlog se mjeseca Mattel ispričao Kini. Rekli su da su igračke većinom povućene zbog greške u dizajnu, a ne zbog mjesta gdje su napravljene.

U Consumers Internationalu upozoravaju kako je to klasičan primjer izbjegavanja odgovornosti i prenošenja pozornosti na druge stvari.

Vezane vijesti

'Luka Ritz je simbol borbe protiv nasilja'

'Luka Ritz je simbol borbe protiv nasilja'

Učenice osnovne i srednje škole Ivona Farkaš i Klara Đurkin dobitnice su ovogodišnje nagrade Luka Ritz za promicanje tolerancije i škole bez nasilja,… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika