09.11.2007. / 17:26

Autor: Martina Čizmić

BORBA NA TRŽIŠTU FOTOAPARATA

Kvaliteta važnija od profita

Istanbul je nedavno bio domaćin hrvatskim fotografima i novinarima koji su mogli testirati novi Olympusov fotoaparat E-3 namijenjen profesionalnoj upotrebi. Riječ je o drugom digitalnom profesionalnom fotoaparatu Olympusa, koji je iako je riječ o pred-produkcijskom primjerku (što znači da fotoaparat još nije u prodaji) ocijenjen odličnim po tehničkim karakteristikama i dizajnu od strane većine okupljenih profesionalnih fotografa.

Ova dugo pripremana prezentacija predstavnicima Olympusa bila je izuzetno važna jer je u posljednjih nekoliko godina u svijetu došlo do zasićenja tržišta kompaktnih digitalnih fotoaparata, a time i do rušenja cijena te smanjivanja profita u tom segmentu poslovanja te su, na neki način, bili primorani razvijati nove proizvode.

Michael Handa, izvršni direktor za Olympus, odjel tehničke robe široke potrošnje u Europi, o novoj strategiji tvrtke rekao je: "U svijetu i Europi imamo iste ciljeve - želimo biti na čvrstom trećem mjestu u proizvodnji profesionalnih fotoaparata. Naša najveća težnja je biti ozbiljna fotografska tvrtka sa profesionalnim proizvodima i trenutno nam je kvaliteta naših uređaja puno važnija od profita. Tržište svuda u svijetu, pa tako i u Hrvatskoj, raste te smo zato prije tri godine lansirali prvi digitalni Olympusov profesionalni fotoaparat. Naši najveći konkurenti u tom segmentu su Canon i Nikon koji se proizvodnjom profesionalnih fotoaparata bave već dugi niz godina. Moramo utrošiti puno tehnologije i financijskih sredstava kako bismo ih dostigli. Olympus je sada u investicijskoj fazi što si možemo priuštiti jer na tržištu digitalnih fotoaparata stojimo iznimno dobro. Ipak, mi smo predvodnici proizvodnji kompaktnih fotoaparata malene težine."

Olympus je prvi u svijetu proizveo redakcijski fotoaparat, ali je i prije dvadesetak godina, naizgled iznenada, prestao proizvoditi profesionalne fotoaparate. U fotografskim krugovima još i danas kruže razne priče o tome kako je došlo do toga, a prave razloge objasnila je Ksenija Genc - Novak, šefica za Olympus u Hrvatskoj i Adriatic regiji: "Tada je Olympus također bio u investicijskoj fazi, moglo bi se čak i reći povijesnoj. Naime, tada se u tajnosti radilo na razvijanju digitalne fotografije koja do tada nije postojala i sva su sredstva bila usmjerena k tome cilju. Iz tog razloga prestali smo proizvoditi profesionalne fotoaparate i to je bio pun pogodak."

Olympus je na hrvatsko tržište prije 15 godina sa digitalnim fotoaparatima došao ranije nego druge tvrtke i time stekao brojne prednosti, o čemu je Michael Handa rekao: "Izuzetno smo zadovoljni poslovanjem u Hrvatskoj i regiji u kojoj vlada veliki interes za naše proizvode. Smatram da nam na hrvatskom tržištu dolaze još bolja vremena. Tamo smo broj jedan u kompaktnim digitalnim fotoaparatima te se nadam da ćemo biti barem čvrsti broj tri u profesionalnim uređajima dok planiramo da udio na istom globalnom tržištu bude 10 posto za Olympus".

Vezane vijesti

Postanite polaznik fotoseminara Fotosofia 7

Postanite polaznik fotoseminara Fotosofia 7

Otvoren je natječaj za 15 seminarista sedmog izdanja Fotosofije, besplatnog sedmodnevnog fotoseminara pod stručnim vodstvom Damira Hoyke. Fotosofia 7… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika