12.11.2007. / 08:48

Autor: Martina Čizmić

EKOLOGIJA

Vozila sa hibridnim pogonom još uvijek preskupa

Hibridna dostavna vozila mogu uštedjeti od 20 do 35 posto goriva u gradu. No, hibridna vozila ne mogu prevesti jednaku količinu tereta kao obična što povećava troškove prijevoza po toni tereta.

U posljednje vrijeme sve više vozača prihvaća automobile na hibridni pogon. Takav pogon odličan je kod gradskih autobusa, kamiona čistoće i dostavnih vozila jer troši manje energije i uzrokuje manje zagađenja od motora s klasičnim izgaranjem. To se posebice odnosi na vožnju u gradu gdje se više vremena provede u koloni nego u vožnji.

No, vlasnici dostavnih vozila i dalje smatraju da je nova tehnologija preskupa. Kupci osobnih automobila mogu odlučiti kakav će automobil kupiti i na temelju emocija ili vlastitih stavova. Vlasnici dostavnih vozila pak žele znati koliko će im se takvo vozilo isplatiti, koliko će goriva trošiti, hoće li se često kvariti te koliko tereta mogu njime prevesti.

Hibridna dostavna vozila mogu uštedjeti od 20 do 35 posto goriva u gradu. No, hibridna vozila ne mogu prevesti jednaku količinu tereta kao obična što povećava troškove prijevoza po toni tereta. Tvrtka FedEx ima najveći vozni park hibridnih vozila na svijetu. Njihovih 95 vozila koristi se za dostavljanje pošiljki i paketa. Nabavku hibridnih vozila najavile su i druge dotavljačke tvtke poput Dutch mail i TNT, a to će znatno pridonijeti širenju tržišta hibridnim dostavnim vozilima.

Toyota je u proteklih 10 godina prodala više od milijun hibridnih benzinsko-elektrinčnih vozila. To je dovelo do smanjenja emisiji ugljičnog dioksida za približno 3,5 milijuna tona u usporedbi sa vozilima na klasični pogon. Stefano Chmielewski iz Renault Trucksa smatra kako bi sve države trebale poduprijeti prodaju hibridnih vozila smanjenjem poreza i drugim poticajima. "Ne bude li inicijative od strane izvršne vlasti, prijevozničke tvrtke teško će se odlučiti kupiti veći broj dostavnih vozila na hibridni pogon, osim nekoliko u svrhu marketinga", rekao je na Europskom sajmu transportnih vozila.

"Želimo li da se doista smanji udio CO2 potrebno je uvesti hibridna vozila prvenstveno u prijevozništvo", smatra Chmielewski.

Vezane vijesti

Države rade premalo na problemu globalnog zagrijavanja

Države rade premalo na problemu globalnog zagrijavanja

Emisija stakleničkih plinova do 2020. godine mogla bi porasti na devet milijarda tona iznad razine potrebne za ograničenje globalnog zagrijavanja,… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika