12.11.2007. / 16:20

Autor: Katarina Zorić

ODNOS LIJEČNIKA I PACIJENATA

Liječnici bi trebali biti topliji u komunikaciji

Ministarstvo zdravstva u svom naputku liječnicima sugerira više ljubaznosti, osmjeha i suosjećanja

Ministarstvo zdravstva i socijalne skrbi u sve bolnice uputilo je letke u kojima se od liječnika traži više ljubaznosti u ophođenju s pacijentima, ali i više osmjeha. Pod sloganom “Naša ljubaznost početak je svakog liječenja” liječnicima se nudi 20 savjeta za dobru komunikaciju s bolesnikom, poput pozdravljanja pacijenta njegovim imenom, gledanja sugovornika u oči, omogućavanja privatnosti razgovora, kimanja glavom i postavljanja pitanja, pokazivanja podrške, razumijevanja i suosjećanja.

Uz to, medicinskom se osoblju sugerira i da kod davanja upute koriste izraze koje bolesnik lako može razumjeti što, u praksi, obično nije slučaj.

S obzirom na to da se čak 80 posto primjedbi upućenih na dežurni telefon MZSS-a, takozvani Bijeli telefon, odnosi na neljubazno i hladno ophođenja liječnika s pacijentima, nije čudno što je resorno ministarstvo nastavilo provoditi kampanju za poboljšanje komunikacije u zdravstvenim ustanovama.

Unatoč činjenici da i liječnička etika propisuje ljubaznost na radnome mjestu, u bolnicama nitko nije kažnjen zbog bezobraznog ponašanja. Liječnici se opravdavaju da za osmjehe i ljubaznost jednostavno nemaju vremena.

Vezane vijesti

Ministar Ostojić: Uvest ćemo reda u kombinirani rad liječnika

Ministar Ostojić: Uvest ćemo reda u kombinirani rad liječnika

Ministar zdravlja Rajko Ostojić danas je izjavio da je u zadnjih osam godina radio tko hoće i kako hoće, odgovarajući na novinarsko pitanje o… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika