21.11.2007. / 08:07

Autor: Katarina Zorić

KOMENTAR PREDIZBORNE KAMPANJE

"Kampanja je dosadna, a političarima trebaju govorne vježbe"

Gotovo sve političke stranke, ističe Tanta, provodile su personaliziranu kampanju koja je svojstvena predsjedničkim, a ne parlamentarnim izborima

"Predizborna kampanja je dosadna i već viđena, a gotovo sve naše političare treba poslati na govorne vježbe jer ne znaju artikulirano iznijeti svoje stavove i razmišljanja“, rekao je Ivan Tanta, voditelj specijalističkog diplomskog stručnog studija Upravljanje poslovnim komunikacijama veleučilišta Vern, komentirajući za Nacional.hr dosadašnji tijek izborne utrke.

Predizborna kampanja ulazi u završnicu, a preostala četiri dana stranke će pokušati iskoristi za pridobivanje još kojega boda i simpatija javnosti. Međutim, kako navodi Tanta, više se ništa značajno ne može dogoditi jer, kaže, što god da političari sada naprave neće utjecati na odluke birača.

A proteklih dana političari su svašta rekli i napravili s ciljem da osvoje birače. Jesu li u tome uspjeli, doznat će se u nedjelju navečer kada budu objavljeni prvi neslužbeni rezultati. Ocjena da je većina stranaka u predizbornu kampanju ušla nemaštovito, odavno je poznata, a naš sugovornik Ivan Tanta otišao je i korak dalje ustvrdivši da su kampanje neoriginalne te da su zapravo kopija kampanja političkih stranaka iz zapadnih zemalja.

"U ovoj predizbornoj kampanji svi govore u prazno zato što nemaju što za reći. Uglavnom se spominju nebitne stvari, a ljude zanima kako će oni koji dođu na vlast riješiti dug od 30 milijardi eura, a da pritom ne naruše njihov životni standard, odnosno da im rate kredita ostanu kao dosada i da mogu otplatiti automobil i stan. Tu retoriku nitko ne spominje. Svi samo govore – ja sam, ja sam! Kao kumice na placu koje se nadmeću čiji je kelj bolji, a i jedna i druga ima kelj s Cipra.", kaže Tanta.

Veliku ulogu u kampanji, smatra Tanta, odigrale su marketinške agencije koje od određene stranke stvaraju pobjednika ili gubitnika.

"Imamo situaciju da marketinške agencije kroje kampanju, a stranke su im to prepustile jer u svojim redovima nemaju stručnih ljudi koji bi se time mogli baviti. Na pragu sam postavljanja teorije prema kojoj stranke ciljeve kampanje određuju samo u onom smislu jesu li lijevi, desni ili centar, a sve ostalo određuju marketinške agencije o kojima ovisi hoće li predizborna kampanja biti uspješna ili ne. Primjerice, promidžbeni spot HDZ-a u kojoj Sanader hoda s nasmiješenim građanima loše je napravljen. Oni koji su malo bolje gledali mogli su primijetiti da Sanader u tom spotu šepa, iako to u stvarnom životu nije slučaj. Vjerojatno je tako ispalo zbog kuta snimanja ili nekih drugih okolnosti, ali to se nije smjelo dogoditi. Njihov slogan Idemo dalje uz šepanje ima potpuno drugo značenje.", kaže Tanta navodeći da takva kampanja i može proći u zemlji gdje je samo 7 posto visokoobrazovanih ljudi pa većina i ne obraća pažnju na takve stvari.

Gotovo sve stranke, ističe Tanta, provodile su personaliziranu kampanju koja je svojstvena predsjedničkim, a ne parlamentarnim izborima.

„Čini se da je razmišljanje kako pojedinac treba iznijeti stranku jer stranka ne može iznijeti samu sebe", pojašnjava Tanta koji smatra i da većina političara zanemaruje činjenicu da je osobni imidž jedna od najvažnijih karakteristika političara. Navodi i da hrvatskoj politici hitno trebaju nova lica.

„Milanovića se navodi kao novo lice, ali i on ima više od 40 godina. Nama trebaju novi ljudi sa svježim idejama, ljudi koji imaju 30 i nešto godina.“


„Željka Antunović imat će najbolji rezultat“

Predizbornu kampanju SDP-a Tanta je ocijenio neinventivnom i neprepoznatljivom, a smatra da će na izborima najviše profitirati Željka Antunović jer se, za razliku od nekih ostalih članova stranke, najmanje pojavljuje u medijima, ali najviše radi na terenu i zato će, kaže Tanta, polučiti odličan rezultat u svojoj izbornoj jedinici.

Spotovi i plakati SDP-a prilično su nejasni. Čovjek na prvi pogled teško može shvatiti što se krije iza poruke na plakatu Odlučimo u Hrvatskoj, a televizijski spot u kojemu je lik Milana Bandića samo djelomično prikazan najbolje opisuje aforizam Prvo ste čovjek u sjeni, onda ste čovjek sa sjenom, a potom ste sjena od čovjeka. Pitanje je tko ga je i zbog čega tako stavio, ali čini mi se da to nije slučajno.“

"Sanaderov prst u zraku predstavlja batinu"

HDZ ima dobru kampanju, ali preagresivnu, kaže Tanta ukazujući na preveliki broj reklama kojima birače sada već i zamaraju pa se može dogoditi kontraefekt.

"Sanader ima dobru retoriku, ali nema dobar govor tijela. Njegov prst u zraku predstavlja batinu što u konačnici i ne mora završiti loše jer se nekako stječe dojam da ovaj narod voli one koji im znaju priprijetiti, dakle vole tate. S obzirom na to da već 4 godine obnaša vlast, Sanader raspolaže mnogim podacima s kojima, na ovaj ili onaj način, može žonglirati.

Smrt oca Ive Sanadera, smatra Tanta, dobro će se odraziti na HDZ jer, kako kaže, Hrvati su narod koji voli suosjećati i patiti s drugima.

"Podsjećam da je SDP dobio na snazi kada je umro Ivica Račan. Naši ljudi jednostavno gaje simpatije prema onima koji pate, a to bi se moglo dogoditi i u ovom slučaju".

Komentirajući predizborne plakate HDZ-a Tanta je ustvrdio da je to već viđeni materijal.

Vesna Pusić i Photoshop

"Osim što je dosadna, HNS-ova kampanja obiluje i čudnovatim spotovima koji su potpuno nejasni i da bi čovjek shvatio zašto Vesna Pusić na kraju kaže hvala, mora pažljivo i pomno pogledati cijelu reklamu" ocjenjuje Tanta.

Vesni Pusić zamjera korištenje Photoshopa na plakatima, a Radimiru Čačiću bahatost.

"Očito je da je Čačić samouvjeren što je dobro, ali nije dobra njegova bahatost. Nedostaje mu onaj socijalni faktor, ali mu se mora priznati da se fizički za izbore dobro pripremio."

"Đapića hitno poslati na govorne vježbe"


"Na spomen HSP-a pada mi na pamet samo jedna riječ – zirodent. Slogan Ostvari svoj san loše je osmišljen jer ljudi imaju različite snove. Na njihovoj se kampanji dobro može primijeniti uzrečica Koliko para, toliko muzike." komentira Tanta.

Analizirajući nastup prvog čovjeka HSP-a Ante Đapića, Tanta je ustvrdio da on još uvijek nije uspio artikulirati svoj izraz.

"Đapića hitno treba poslati na govorne vježbe jer se čovjek ne zna razumljivo izražavati. Ruži Tomašić skidam kapu jer je napravila veliki posao na Korčuli i vidi se da žena zna svoj posao. Ako dobije glas na Korčuli, dobit će ga zato što je bila konkretna."

"Iza Đurđe Adlešić ostaje velika količina neshvaćenih podataka"

Pozitivne komentare nije dobila ni predizborna kampanja koalicije HSS-HSLS koju je Tanta također ocijenio dosadnom, a njihove spotove usporedio je s horor filmovima kojima plaše naciju.

"HSS-ov Josip Friščić također ima problema s izražavanjem. U glavi se bori s idejama koje ne zna iznijeti, a kada nešto kaža onda to mora još dodatno pojasniti kako bi ljudi shvatili što je htio reći. Iako se čini da njegova koalicijska partnerica Đurđa Adlešić ima bolju retoriku, činjenica je i da nakon njenih govora ostaje velika količina neshvaćenih podataka."

"Vesni Škare Ožbolt savjetujem manje agresivnosti"

U komentiranju predizborne kampanje DC-a Tanta se posebno se osvrnuo na javne nastupe Vesne Škare Ožbolt koje je ocijenio preagresivnima.

"Vesni bih savjetovao manje agresivnosti, ali i manje korištenja Photoshopa. Nema ništa od toga što izgleda mlađe i na taj način, zapravo, pokazuje svoju taštinu, ali i upitnu vjerodostojnost. Čovjek treba biti prirodan"

"Kampanja je prostačko nabacivanje uvreda"Predizbornu kampanju za Nacional.hr prokomentirao je i Davor Bruketa iz agencija Bruketa i Žinić koji smatra da je i ova kampanja obilježena „prostačkim nabacivanjem uvreda“.

„Zbog toga ću glasovati za stranku umirovljenika jer mi se čini da su jedina svježa roba u
političkom supermarketu. Oni jedini ne pričaju poluistine i neistine, ne vade činjenice iz konteksta, ne tretiraju nas kao poluidiote koji su četiri godine hibernirali u spremištu za glasače. Ne vjerujem da političari ne žele da njihovi birači bolje žive. Vjerojatno su svrbeći svoje (ako je vjerovati plakatima) lijepe glave shvatili da se u nekim zemljama koje nisu bogate naftom i plinom dobro živi. I slučajno u tim zemljama se poštuju ljudska prava, vjerske i seksualne slobode, nitko ne glorificia marionetske zločinačke režime ili operetne diktatore, a ako nešto ukradeš - ideš u zatvor. U tim zemljama čak i katolici vjeruju da u sekularnim školama treći sat ne može biti vjeronauk, a "povijesne" teme nisu vrednije od života njenih građana. I slučajno u takvim zemljama nastaju kreativne, originalne ideje koje generiraju društveni i gospodarski razvoj."

Ali u političkom supermarketu kao i na svakom slobodnom tržištu vrijede pravila ponude i potražnje. Mi smo publika željna krvi, kruha i igara. Rad, tolerancija i znanje još uvijek nisu tražena roba. Mi smo ti koji kupujemo lažne intervjue u kojima "slučajni prolaznici" tvrde da je kandidat zgodan (???), vjerujemo stranim državnicima vise nego svom tanjuru, a poznata kandidatkinja na predizbornim plakatima lažno predstavlja stanje svoje epiderme.", zaključio je Bruketa.

Vezane vijesti

Njemačka odlučuje o grčkoj budućnosti

Njemačka odlučuje o grčkoj budućnosti

Svijet je u ponedjeljak odahnuo nakon što su na izborima u Grčkoj dan ranije pobijedili pristaše štednje, no tisak upozorava da je svjetsko… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika