21.11.2007. / 12:02

Autor: Marko Biočina

TRANSPARENCY INTERNATIONAL

HDZ na medijsku kampanju troši milijun kuna dnevno

U ovaj proračun nisu uključeni troškovi reklamiranja u lokalnim medijima i van granica Hrvatske, troškovi produkcije i izrade oglasa, promo materijala, najma infrastrukture za predizborne skupove, te troškovi volontera.

Transparency International i GONG proveli su istraživanje o troškovima medijske promidžbe političkih stranaka u prva dva tjedna predizborne kampanje. Istraživanje koje je provela agencija Promocija plus pokazuje kako će većina stranaka potrošiti više novaca nego što su naveli u svojim inicijalnim izvješćima.

Taj se zaključak naročito odnosi na vladajući HDZ koji je najavio troškove u rasponu od 16 do 18 milijuna kuna, a u prva dva tjedna kampanje je u medijima potrošio 14 milijuna kuna. Suparnički SDP je od najavljenih 15,8 milijuna kuna, u prava dva tjedna potrošio 6 milijuna kuna. Sve ostale stranke potrošile su znatno manje iznose. Tako je koalicija HSS/HSLS/PGS utrošila 2.8, HNS 2,6, a HSP 2 milijuna kuna. Prema ovom istraživanju nijedna druga stranka nije potrošila više od milijun kuna u prvih 14 dana kampanje.

Istraživanje je provedeno tako da se pratio broj oglasa u medijima. Uključene su televizije i radio postaje s nacionalnim koncesijama, lokalne postaje OTV, Z1 i Radio 101, reklamni panoi diljem Hrvatske, tiskani mediji i internet portali. U izračunu su primjenjene cijene iz službenih cjenika spomenutih medijskih kuća.

Treba napomenuti da u ove iznose nije uračunat trošak reklamiranja u lokalnim medijima te van granica Hrvatske. Također, istraživanje ne obuhvaća troškove produkcije i izrade oglasa, promo materijala, najma infrastrukture za predizborne skupove, te troškove volontera koji prema GONG-u iznose od 10 do 15 eura dnevno po volonteru.

Suzana Jašić iz GONG-a napomenula je kako prema njihovim iskustvima medijsko oglašavanje pokriva 50 posto ukupnih troškova kampanje. Još jedan apekt koji nije uključen u istraživanje je i činjenica da je oglašavanje počelo znatno prije službenog početka kampanje, tako da je gotovo nemoguće izračunati ukupni trošak.

Daljnja analiza troškova stranaka pokazuje kako se najviše trošilo na televizijsko oglašavanje, čak 17 milijuna kuna. Reklamni panoi koštali su 5.4 milijuna kuna, promidžba u tiskanim medijima 5.1 milijuna kuna, radio oglasi 1.5 milijuna kuna, dok su na internet oglašavanje stranke potrošile zanemarivih 128 tisuća kuna.

Izjasnite svoj stav u utjecaju predizborne kampanje na odluke birača u anketi.

Vezane vijesti

Karamarko: vlast nije napravila ništa za narod

Karamarko: vlast nije napravila ništa za narod

Predsjednik HDZ-a Tomislav Karamarko rekao je danas kako aktualna vlast tijekom proteklih šest mjeseci nije napravila ništa korisno za ovaj narod,… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika