23.11.2007. / 11:28

Autor: Katarina Zorić

PREDIZBORNA KAMPANJA

Tko se može reklamirati na HRT-u?

Na HRT-u navode da o emitiranju spotova odlučuju isključivo po jasnim i transparentnim pravilima, a ne po političkom ili kojem drugom ključu

Hrvatska radiotelevizija jučer je priopćila kako ne cenzurira promidžbene spotove u predizbornoj kampanji, međutim, s tim se tvrdnjama ne bi složili oni kojima je uoči predstojećih izbora javna televizija odbila emitirati naručene spotove.

Jedan od onih koji nije uspio ostvariti suradnju s HRT-om je bloger mrak, poznatiji kao osoba koja stoji iza internetske stranice politika.com. On je, naime, zatražio emitiranje spota 19. studenoga odmah nakon Dnevnika javne televizije, ali javnost spot nije imala prilike vidjeti.

Kako doznaje Nacional.hr, spot za blogera naručila je agencija Young&Rubicam kojoj je HRT odobrio termin emitiranja. Nakon što su na HRT-u pregledali spot zatražili su ime naručitelja koje im je agencija i poslala. Međutim, nekoliko sati prije emitiranja dobili su obavijest da će o emitiranju spota odlučiti etičko povjerenstvo. Nedugo nakon toga agenciji je kratko javljeno da spot neće biti emitiran jer je u pitanju politička promidžba, a pismeno obrazloženje razloga takve odluke, unatoč zahtjevu agencije, nije uslijedilo do danas.

Na naš upit o razlozima odbijanja emitiranja spornoga spota, glasnogovornik HRT-a Janos Röemer odgovorio je da je problem bio u tome što je spot naručen za nepoznatoga naručitelja.

"Vjerujem da je jasno da bi emitiranjem reklamnog sadržaja za koji se ne zna čiji je
- HRT preuzeo od tajanstvenog vlasnika svu zakonsku odgovornost za taj sadržaj i da
zato emitiranje reklame čiji je vlasnik "nepoznat" nikako nije moguće.", pojasnio je Röemer, iako u agenciji Young&Rubicam odlučno tvrde da su poslali ime, adresu, matični broj i žiro račun naručitelja što su potkrijepili i e-mailom poslanom HRT-u.

Röemer kaže da je bilo zatraženo emitiranje u sklopu promidžbe za izbore, a kod takvog emitiranja, ističe glasnogovornik HRT-a, sadržaj mora biti sukladan s "Programskim pravilima HRT-a za praćenje izbora za zastupnike u Hrvatski sabor".

U agenciji Young&Rubicam navode pak da su zatražili emitiranje, ne samo u sklopu promidžbe za izbore, već i u komercijalnom terminu. Međutim, etičko povjerenstvo HRT-a spot je ocijenilo političkim pa samim time nije mogao biti emitiran u komercijalnom bloku reklama. S druge strane spot nije mogao biti emitiran ni u sklopu promidžbe za izbore jer iza njega nije stajala politička stranka. I upravo u tome, čini se, leži glavni problem jer prema "Programskim pravilima HRT-a za praćenje izbora za zastupnike u Hrvatski sabor" narudžbe se zaprimaju samo od "političkih stranaka, ovlaštenika, nezavisnih kandidata i kandidata nacionalnih manjina koji sudjeluju u izborima izravno, bez posrednika, odnosno putem pravnih ili fizičkih osoba koje za to ovlaste."

Drugim riječima, svi oni koji žele, primjerice, pozvati građane da izađu na izbore, a nisu politička stranka ili nezavisni kandidati, ne mogu emitirati spot na HRT-u.

Bloger mrak ne vidi ništa sporno u svome spotu, ali vidi problem u političkom oglašavanju.

"Očito je da se politička poruka ne smije slati kroz komercijalni spot, a kroz politički to također ne mogu učiniti jer nisam politička stranka, tako da smo otvorili pandorinu kutiju političkog oglašavanja interesnih skupina. Sam spot je dizajniran da pobudi reakciju i da bude provokativan upravo zato da bi se o njemu pričalo, no u spotu nema niti montiranih rečenica, i nije ništa izvučeno iz konteksta nego je u pitanju jednostavna poruka ljudima da biraju. Kroz dvije trećine spota se vidi link na pollitika.com tako da se zna tko je naručitelj spota." ističe mrak.

Na HRT-u navode da o emitiranju spotova odlučuju isključivo po jasnim i transparentnim pravilima, a ne po političkom ili kojem drugom ključu.

Naglašavaju da promidžbene poruke u vezi s izborima moraju biti u skladu s HRT-ovim Programskim pravilima za praćenje izbora. Spotovi koji ne odgovaraju pravilima odbijaju se emitirati, a to je, kažu, redovita pojava i van izborne kampanje.

Vezane vijesti

HRT je već godinama u krizi

HRT je već godinama u krizi

HRT se već godinama nalazi u upravljačkoj, financijskoj i programskoj krizi te stoga treba mijenjati važeći zakon kako bi se raspodijelile ovlasti… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika