Objavljeno u Nacionalu br. 630, 2007-12-10

Autor: Jana Haluza

GALERIJA

Futuristička 'Carmen' u zagrebačkom HNK

DUBRAVKA ŠEPAROVIĆ-MUŠOVIĆ uDUBRAVKA ŠEPAROVIĆ-MUŠOVIĆ uPhilipp Himmelmann, njemački operni režiser, u HNK Zagreb postavio je Bizetovu Carmen u futurističkom ruhu. Iz partiture je izbacio sve što zadržava radnju i sveo Carmen na formu filma - jednodijelnu dvosatnu komornu glazbeno-scensku predstavu. Zbor je pritom nezainteresirani promatrač, a redatelj se najviše bavio solistima - no efektni su se detalji na velikoj sceni izgubili pa je opera bez velike geste djelovala poput koncertne izvedbe. Monokromnoj crno-bijelo-sivoj vizualizaciji priče bez mjesta i vremena, sa svemirskom arenom u scenografiji Ive Knezovića i kostimima prema posljednjoj modi Petre Bongard, dinamiku pruža kontrastno svjetlo dizajnera Gérarda Clevena i obilni slap soli koji sipi na sredini pozornice i simbolizira otkucavanje Carmencitina životnoga sata.

U prvom planu nisu ljubav i strast, nego smrt i brutalnost, a opsesije ove moderne mračne i pesimistične junakinje uvjerljivo je izrazila mezzosopranistica Dubravka Šeparović-Mušović svojim moćnim glasom. Uz nju su na premijeri nastupili dramski tenor iz Francuske Jean-Pierre Furlan, solidni bariton Siniša Hapač, nedojmljiva rumunjska sopranistica Nicoleta Ardelean (u ulozi Micaële koju u drugoj podjeli tumači mnogo bolja Tamara Franetović-Felbinger), izražajan bas Berislav Puškarić te sjajan kvartet krijumčara: Marija Kuhar Šoša, Helena Lucić, Alen Ruško i Domagoj Dorotić (Remendado). Logičan je glazbeni tijek izvedbi uz orkestar osigurao spretni austrijski maestro Johannes Wildner uz asistenciju mladog zborovođe Ivana Josipa Skendera.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika