28.12.2007. / 12:00

Autor: Nina Tomljanović

TIMES i CNN

Deset najvažnijih znanstvenih otkrića u 2007.

Lista deset najvažnijih znanstvenih postignuća u 2007. godini sastavio je američki tjednik Times u suradnji s kablovskom televizijom CNN.

Rad japanskih i američkih znanstvenika o reprogramiranju stanica kože kako bi se ponašala poput embrijskih osnovnih stanica, našao se na vrhu liste najvažnijih znanstvenih postignuća ove godine. Navedeno postignuće pomoglo bi u liječenju mnogih, danas neizlječivih bolesti. Riječ je o tome da se koža odraslog čovjeka može pretvoriti u stanice kao što su embrijske. Glavna etička prednost je ta da niti jedan embrij ne mora biti uništen.

Drugo mjesto zauzela je prva genetska mapa jednog ljudskog bića koja je objavljena u rujnu.

Zatim slijedi uspjeh britanskih znanstvenika da proizvedu tkivo ljudskog srčanog zaliska, uz nadu da će uskoro uzgojiti cijeli zalizak.

Tri nove planete izvan Sunčevog sustava otkrivene su u astronomiji. Tako su Kinezi iskopali kostur dinosaura koji nalikuje na pticu, a u blizini sjeverne obale Islanda pronađena je školjka za koju se smatra da je najstarije živo biće na Zemlji.

Lubanja iz 1952. godine koja je otkrivena u južnoj Africi, analizirana je početkom godine te je analizom poduprla teoriju kako je moderni čovjek potekao iz subsaharske Afrike.

Tijekom 2007. godine snimljena je do sada najsjajnija eksplozija jedne zvijezde. Također u proteklih dvanaest mjeseci, na raznim mjestima na zemlji i u morima otkriveno je oko 700 novih vrsta živih bića.

Time i CNN su u najvažnija znanstvena postignuća ubrojili i pronalazak kriptonita u Srbiji, minerala istovjetnog sastava kao i izmišljeni mineral iz stripova o Supermenu. Inače pravi je mineral nazvan jadarit, po mjestu na kojem je pronađen.

Svjetski mediji uživo prate razvoj događaja oko uhićenja Mladića