Objavljeno u Nacionalu br. 636, 2008-01-21

Autor: Miljenka Čogelja

OFENZIVA ŠEFA NOVE TV

'Imamo projekte koji će pomesti konkurenciju'

SINIŠA SVILAN, direktor programa komercijalne televizije Nove TV, najavljuje ulazak svoje televizijske kuće u borbu za prvo mjesto po gledanosti

Siniša Svilan kaže da je Nova TV od 1. siječnja ove godine u ravnopravnoj borbi s ostalim dvjema nacionalnim televizijskim kućamaSiniša Svilan kaže da je Nova TV od 1. siječnja ove godine u ravnopravnoj borbi s ostalim dvjema nacionalnim televizijskim kućamaU posljednjih godinu dana komercijalnoj televizijskoj postaji Novoj TV stalno raste gledanost. Novogodišnji program te televizije bio je najgledaniji, a njihove emisije, poput humoristične serije “Lud, zbunjen, normalan”, showa “Red Carpet” te “Istrage”, redovito su među prvih pet najgledanijih emisija, u konkurenciji programa svih televizija, tvrde u upravi Nove TV. Osim toga gledanost raste i njihovoj središnjoj informativnoj emisiji Dnevniku. Zbog toga smo razgovarali s direktorom programa Nove TV, nekadašnjim HTV-ovim urednikom i novinarom, Sinišom Svilanom.

Svilan je s HTV-a na Novu TV prešao prije tri godine na poziv tadašnjeg direktora Nove TV Branka Čakarmiša. Kako kaže, s HTV-a je otišao jer je na HTV-u napravio sve što se moglo pa mu je trebao novi izazov. Novinarsku karijeru započeo je relativno kasno, kao 30-godišnjak, na Radiju 101, nakon završetka studija novinarstva na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu. Nakon Stojedinice zaposlio se kao novinar u emisiji “Dobro jutro, Hrvatska”. Od tamo je, na poziv Denisa Latina, prešao u talk-show “Latinica”, gdje je najprije bio novinar, a potom i scenarist. Nakon “Latinice” postao je urednik i voditelj HTV-ove emisije o estradi “Glamour Café”.

NACIONAL: Svojedobno ste izjavili da ste sretni jedino kad vam ujutro stigne SMS s izvještajem u kojem piše kako je gledanost Nove TV narasla te da ste sretan čovjek svakog dana osim petkom. Je li još uvijek tako?
- U posljednja dva i pol tjedna sretan sam svaki dan. Malo je reći da sam sretan, letim. Od 1. siječnja Nova TV bori se za prvo mjesto u gledanosti. Osobito nam je narasla gledanost u udarnim terminima od 20 do 24 sata, a oni su na komercijalnoj televiziji najvažniji jer su tada oglasne sekunde najskuplje. Od kada sam na Novoj TV, imamo konstantan rast gledanosti od oko 20 posto iz godine u godinu. Taj je porast u ova dva tjedna u odnosu na prošlu godinu još veći. Primjerice, 16. siječnja u udarnom terminu, među pet najgledanijih emisija svih televizija bile su tri emisije Nove TV - serija “Lud, zbunjen, normalan”, show “Večernja škola” i Dnevnik Nove TV, s time da je “Lud, zbunjen, normalan” bila najgledanija emisija od svih, čak i od HTV-ova Dnevnika. Zbog svega toga sam ushićen.

VODITELJI I UREDNICI Dnevnika Nove TV, Mirjana Hrga i Saša Kopljar, s francuskim redateljem Lucom Bessonom i djelatnicima informativnog programaVODITELJI I UREDNICI Dnevnika Nove TV, Mirjana Hrga i Saša Kopljar, s francuskim redateljem Lucom Bessonom i djelatnicima informativnog programaNACIONAL: Nakon objavljivanja RTL-ovih rezultata gledanosti u 2007., po kojima oni imaju najveći udio u gledanosti, Nova TV i HRT su se pobunili. S HRT-a su čak izjavili da RTL manipulira podacima o gledanosti. Kako komentirate tu situaciju?
- Ne znam za tu informaciju. Nije točno da smo se pobunili, a ne bih komentirao što rade druge televizije.

NACIONAL: Smatrate li da Dnevnik Nove TV može po gledanosti dostići HTV-ov Dnevnik koji je redovito najgledanija emisija na domaćim televizijama?
- Ne bih komentirao rad konkurentskih televizija. Mi imamo najbolji Dnevnik. Govorim to kao čovjek koji je već dvadeset godina u novinarstvu. To da je najbolji uskoro će pokazati i rezultati gledanosti.


NACIONAL: Koje su emisije Nove TV, po vašem sudu, bile najuspješnije, a koje su podbacile?
- One koje se prikazuju svakako su uspjele, a one koje su bile loše nisu više na programu. Emisija “Nad lipom” i “Red Carpet”, koji je definitivno najjača emisija tog tipa, svakako su najbolje. “Red Carpet” je prošli tjedan od trideset najgledanijih emisija na svim televizijama bio četvrti ili peti. “Naša mala klinika” definitivno je serija pred kojom bih se mogao pokloniti. Kad smo je prije tri godine počeli prikazivati, ona je imala gledanost kao tada najjače televizijske emisije i nama je bila svjetlo na kraju tunela. Značila je poruku - ako “Naša mala klinika” ima takvu gledanost, svi možemo doći do tih rezultata.

'NAŠA MALA KLINIKA je serija pred kojom bih se mogao pokloniti', kaže Svilan, komentirajući njezinu gledanost'NAŠA MALA KLINIKA je serija pred kojom bih se mogao pokloniti', kaže Svilan, komentirajući njezinu gledanostNACIONAL: Koji su, po vama, razlozi tako velike gledanosti Nove TV?
- Ne postoji jedan argument. To su ulaganja energije, znanja i talenta koja traju posljednje tri, četiri godine, a da u početku u brojkama nismo vidjeli nikakve rezultate. Onda se u jednom trenutku situacija počela okretati u našu korist. Program je vrlo sličan onome od prije tri godine. Ali sam sadržaj ne bi značio mnogo da nije bilo marketinga, promocije, truda i rada svih djelatnika. Radeći na televiziji naučio sam da je televizija timski rad.

NACIONAL: Kako su se tako dobri rezultati gledanosti odrazili na rezultate poslovanja Nove TV?
- To su stvari koje mogu komentirati samo vlasnici Nove TV, a zapravo se sve može vidjeti na burzi. Poslovanje CME-a je toliko transparentno da se sve može vidjeti na internetu.

NACIONAL: Prema tim rezultatima, Nova TV već godinama posluje s gubicima. Prema poslovnim planovima, kada ćete prijeći u plus?
- To također mogu komentirati samo vlasnici Nove TV. Nije u opisu mog posla da komentiram poslovanje televizije.

NACIONAL: Što očekujete od reality-showa Farma koji ste nedavno najavili u medijima?
- Možete reći da sam bahat i prepotentan, ali ništa od toga neće biti točno. Gotovo dvadeset godina radim na televiziji i na temelju toga iskustva realno mogu reći da će reality-show Farma po gledanosti pomesti sve ostale emisije.

NACIONAL: Na čemu temeljite takvo razmišljanje?
- Na tome što je taj show u svom svjetonazoru vrlo kreativan i pozitivan. Riječ je o 14 ljudi koji se nađu na farmi koja je u početku neuhodana, na njoj se ništa ne događa, a oni moraju učiniti sve da ona zaživi. Moraju biti domišljati, spretni. Ta emisija propagira svjetonazor koji bi trebala propagirati javna televizija, a to je ekologija, zdrav život, kreativnost. Sve javne osobe koje se nađu u tom showu upravo će se zbog toga promovirati na pozitivan način. Već sada, dva mjeseca prije početka prikazivanja, od 14 kandidata koji nam trebaju imamo već 13 potpisanih ugovora. Kad smo počeli pozivati poznate osobe koje bi trebale biti kandidati, bio sam pomalo skeptičan oko toga tko će se odazvati. No bilo je zaista lako. Na kraju će ih biti toliko da ćemo među njima opet morati raditi selekciju.

'SHOW 'VEČERNJA ŠKOLA' jedna je od pet najgledanijih emisija svih televizija u udarnom terminu', kaže Svilan'SHOW 'VEČERNJA ŠKOLA' jedna je od pet najgledanijih emisija svih televizija u udarnom terminu', kaže SvilanNACIONAL: Možete li najaviti još nekog kandidata osim onih koje ste već najavili u medijima?
- Već smo najavili Davorina Bogovića, Dvinu Meler i Aleksandru Grdić. Više od toga ne smijem otkriti. U ovoj kući se sve zna. Postoji cijeli odjel koji se brine o tome, kad oni odobre, izlazimo u javnost s ostalim imenima. Postoje pravila promocije koja se moraju poštovati i koja su sjajna.

NACIONAL: Koliko je Farma produkcijski zahtjevan show? Koliko će takav projekt stajati Novu TV?
- O financijama ne mogu govoriti, ali mogu reći da je to produkcijski naš najzahtjevniji format. Emisija će se prikazivati pet dana u tjednu, na njoj će raditi više od 150 ljudi. Da bismo imali panoramske snimke toga kako se farma razvija, četiri puta tjedno po sat vremena ćemo unajmljivati helikopter. Koliko god se čini skupim i neobičnim, unajmljivanje helikoptera nije financijski najzahtjevnija stavka. Mnogo je skuplja sva tehnologija koja će se koristiti. U studijskoj emisiji, koja će ići uživo, imat ćemo 12 kamera, a emisija će se snimati u studiju od 1000 kvadrata.

NACIONAL: Planirate li još neku novu emisiju za 2008.?
- Osim Farme, započet ćemo produkciju novoga glazbenoga kviza. Riječ je o modernoj emisiji koja će sjajno izgledati. Uz voditelje, u njoj će se pojavljivati natjecatelji koji će pjevati, pogađati pjesme i na temelju toga koliko će biti uspješni dobivat će novac. Bit će to nešto između showa i kviza.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika