08.02.2008. / 08:31

Autor: Katarina Zorić, Igor Ćutuk

HAVARIJA NA JADRANU

Nizozemci počeli gašenje unutrašnjosti turskog broda

Prvi od jedanaestorice nizozemskih specijalaca jutros oko 9 sati uspio se ukrcati na gorući turski brod, tijekom dana pridružit će mu se preostala desetorica, a ispomoć će pružati istarski vatrogasci

Nizozemski gasitelji specijalizirani za gašenje požara na brodovima počeli su se jutros ukrcavati na turski teretni brod Und Adriyatik koji tegljači drže na sigurnoj udaljenosti od istarske obale. Zbog jake bure i pretople oplate broda gasitelji su neuspješno pokušavali pristupiti na brod od jučer prijepodne. Kako polijevanje broda vodenim topovima dosad nije zaustavilo požar u utrobi broda, sve nade polažu se u nizozemske specijalce koji bi vatru trebali zaustaviti izravno.

Prvi se gasitelj na brod ukrcao oko 9 sati, a tijekom dana pridružit će mu se preostalih deset kolega. Ispomoć na brodu trebali bi biti i istarski vatrogasci. Stanje na brodu od sinoć je nepromijenjeno, a iz pramca broda i dalje se podiže bijeli dim dok u njegovu trupu tinjaju ostaci požara.

Iako su Nizozemci jučer tražili da se brod s otvorenog mora dovuče uz samu obalu kako bi lakše ugasili požar, takav su zahtjev, doznaje HRT, jednoglasno odbile sve općine i gradovi na zapadnoj Istarskoj obali. Tek kad se požar u potpunosti ugasi, brod se smije približiti nekoj od dviju obala, talijanskoj ili hrvatskoj.

Posade brodova talijanskih regionalnih agencija za zaštitu okoliša nalaze se na moru i prate možebitno zagađenje mora i obala. Giorgio Mattassi, ravnatelj odjela za vode regionalne agencije za zaštitu okoliša Furlanije Julijske krajine, izvijestio je da plovilo njegove agencije uzima uzorke mora u sjevernom Jadranu na području u blizini gorućeg turskog broda te proučava raspršivanje i padanje u more toksičnih supstanci koje je je oslobodio požar na brodu.

"Moram reći da područjem u kojem se sada nalazi brod prolaze snažne struje a valovi su visine 30 do 40 centimetara. To znači da postoji odlična izmjena vode te stoga i odlično raspršivanje. Mogućnost da dođe do ekološke katastrofe je vrlo mala", rekao je Mattassi za agenciju ANSA.

Na brodu Und Adriyatic, dužine 193 metra, koji je plovio iz Istanbula za Trst, nalazilo se 200 kamiona te 9 tona opasnog tereta, od čega dvije tone opasnih krutih tvari - šibica i pet-šest tona maziva za kamione. Havarija se dogodila na granici hrvatskoga teritorijalnog mora i Zaštićenog ekološko-ribolovnog pojasa. Pomoć su spremne pružiti i Slovenija i Italija.

Brod će biti odtegljen u tršćansku luku?Vlasnik broda izjavio je za HTV da će brod najvjerojatnije tijekom dana biti odtegljen u tršćansku luku. "Hoće li to biti Trst ili neka druga luka, sad nije presudno važno za nas. U ovome je trenutku najvažnije ugasiti požar i odvesti brod na sigurno područje, a onda ćemo dalje odlučivati", izjavio je kapetan Bay Jlgin, generalni direktor kompanije UND RO-Ro Istanbul.

Mogućnost tegljenja upravo u tršćansku luku potvrdili su i čelnici talijanske regionalne agencije za zaštitu okoliša iz Udina. Oni isključuju mogućnost ekološke katastrofe. "Brod je relativno nov, njegov je trup čvrst pa ne očekujemo puknuće broda ili njegovo potonuće, što bi izazvalo ekološku katastrofu", rekao je dr. Girogio Mattassi, ravnatelj odjela za vode ARPA-e.

Informaciju o tegljenju broda u tršćansku luku u našem državnom stožeru za krizne situacije nisu potvrdili, ali ni opovrgnuli.

Vezane vijesti

Kud je plovio ovaj brod?

Kud je plovio ovaj brod?

Hrvatska policija za sada nema sigurne potvrde da je slovenski vojni brod danas bio u hrvatskim teritorijalnim vodama u Savudrijskoj vali, a o čemu… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika