Objavljeno u Nacionalu br. 639, 2008-02-12

Autor: Marko Biočina

PRVA DAMA HEINEKENA U KARLOVCU

'Postat ćemo najjača pivovara u RH'

MONIQUE PETERS, predsjednica uprave Karlovačke pivovare, otkriva dugoročne poslovne planove te se osvrće na prošlogodišnji tragični događaj, kada je u blizini pivovare poginuo Zdravko Martinović

16 GODINA U HEINEKENU - Monique Peters iza sebe ima šesnaestogodišnju karijeru u Heinekenu, vodeæoj svjetskoj pivarskoj grupaciji, koja je vlasnik Karlovaèke pivovare16 GODINA U HEINEKENU - Monique Peters iza sebe ima šesnaestogodišnju karijeru u Heinekenu, vodeæoj svjetskoj pivarskoj grupaciji, koja je vlasnik Karlovaèke pivovare“Ako me danas, s vremenskim odmakom od gotovo 12 mjeseci, pitate da li bih neke stvari učinila drukčije, moj odgovor je da sigurno bih. To se pogotovo odnosi na izražavanje žaljenja obitelji Martinović i lokalnoj zajednici zbog nesretnog događaja.

Tada smo bili pod velikim pritiskom zbog istrage koja se provodila”, rekla je Monique Peters, predsjednica uprave Karlovačke pivovare, kad se prisjetila tragičnog događaja od prije godinu dana kad je pokraj potoka Grabica u blizini pivovare preminuo Karlovčanin Zdravko Martinović. Ta 43-godišnja Nizozemka u Karlovac je došla iz Nove Kaledonije, tropskog otočja u Tihom oceanu na pola puta između Australije i Fidžija, gdje je bila predsjednica Upravnog odbora jedne Heinekenove pivovare. Upravo su česte selidbe jedno od glavnih obilježja njezine šesnaestogodišnje karijere u Heinekenu. Nakon što je u Amsterdamu nekoliko godina vodila Heinekenov Odjel međunarodnog marketinga, preselila se u Veliku Britaniju, gdje je rukovodila cjelokupnim poslovanjem Heinekena u toj zemlji. Uslijedio je još jedan premještaj, na poziciju direktorice za poslovni razvoj regije srednje i istočne Europe, a onda odlazak u Novu Kaledoniju. Unatoč dobrim poslovnim rezultatima koje postiže Karlovačka pivovara, njezin mandat na čelu kompanije do sada obilježio je incident od prije godinu dana, kada je poginuo Zdravko Martinović koji je u blizini šetao psa. Tada su mnogi, među kojima je i ondašnji predsjednik Sabora Vladimir Šeks, Karlovačku pivovaru na čelu s Monique Peters optužili za pokušaj zataškavanja cijelog slučaja.

NACIONAL: Kako danas gledate na tragične događaje od prije godinu dana, kada je poginuo Zdravko Martinović?
- Smatram da je smrt Zdravka Martinovića tragičan događaj, posebno za obitelj. Suosjećam s njima. Isto tako, iz perspektive ove kompanije, smatram da je naš “crisis management” u cijelom slučaju bio adekvatan, od naše interne istrage koju smo proveli do suradnje s mjerodavnim institucijama.

NACIONAL: Zašto su vas onda optuživali da pokušavate zataškati dokaze?
- Takve tvrdnje jednostavno nisu istinite. Od trenutka kada su nas obavijestili o incidentu Karlovačka pivovara je bila potpuno otvorena i surađivala je s policijom i ostalim nadležnim službama kako bi se utvrdilo što se uistinu dogodilo. Sve informacije koje smo imali u tom trenutku odmah smo prenijeli medijima. Nažalost, do danas nismo uspjeli utvrditi što se točno dogodilo toga dana. Surađujemo i nastavit ćemo surađivati s mjerodavnim institucijama kako bismo što prije došli do istine. To je vrlo važno zbog obitelji nastradalog Martinovića, ali i zbog Karlovačke pivovare i njezinih radnika.


NACIONAL: Kako ste osobno doživjeli medijske napise u kojima vas se proglašavalo bezosjećajnom osobom koja mari jedino za profit?
- Iskreno, bila sam neugodno iznenađena takvom percepcijom javnosti jer ja nisam takva i to nisu vrijednosti za koje se zalažem. Ljudi koji me poznaju znaju da nisam takva. Vjerujem da ću svojim djelima promijeniti sliku koja se u javnosti stvorila o meni.

NACIONAL: Kako planirate pomoći obitelji poginulog Zdravka Martinovića?
- U ovom trenutku ne mogu konkretno govoriti o tome s obzirom na to da suđenje još uvijek traje, no od početka smo željeli pomoći obitelji.

NACIONAL: Što je Karlovačka pivovara poduzela kako bi osigurala da se takav incident ne ponovi?
- Mi smo odgovorna kompanija i to je sigurno jedan od naših prioriteta. Stalno radimo na poboljšanju svog proizvoda, proizvodnih postrojenja i procedura. Kao dodatak tome dovršili smo gradnju elektrane te smo uveli program kojim se regulira gospodarenje deterdžentima koje upotrebljavamo u proizvodnji. Ove godine planiramo izgraditi postrojenje za pročišćavanje otpadnih voda koje uključuje potpunu obnovu kanalizacijskog sustava. Gradnja će početi čim dobijemo sve potrebne dozvole. Riječ je o velikim projektima i značajnim financijskim ulaganjima, ali ako sve bude u redu, radovi bi trebali biti gotovi početkom 2009. godine.

NACIONAL: Ipak, mnogi smatraju kako se slična stvar ne bi mogla dogoditi u nekoj od Heinekenovih zapadnoeuropskih pivovara.
- Naš način poslovanja i standardi kojih se držimo isti su kao u bilo kojoj drugoj Heinekenovoj pivovari u svijetu. Od 2004. kada je Heineken preuzeo Karlovačku pivovaru do danas ulažemo u aktivnosti za zaštitu okoliša, poput izgradnje pročistača za otpadne vode. To je oduvijek bio naš prioritet. Mislim da o tome najbolje svjedoči činjenica da će čak 30 posto sredstava koja ćemo investirati u sljedećoj godini otići na programe koji se odnose na zaštitu okoliša.

INVESTICIJE - 'Ove ćemo godine u infrastrukturu i proizvodnju uložiti 15 milijuna eura', kaže Monique PetersINVESTICIJE - 'Ove ćemo godine u infrastrukturu i proizvodnju uložiti 15 milijuna eura', kaže Monique PetersNACIONAL: Koliko je ta afera naškodila poslovanju pivovare?
- Zadovoljna sam prošlogodišnjim poslovnim rezultatima. Trenutačno držimo oko 21 posto tržišnog udjela. Smatram da je to dosta dobra brojka s obzirom na okolnosti. Tržišne analize koje provodimo pokazuju da je naš brand “Karlovačko pivo” vrlo jak među potrošačima. S optimizmom gledam na budućnost. Naše ovogodišnje aktivnosti bit će usmjerene na daljnje jačanje postojećeg tržišnog udjela. Uvjerena sam da ćemo uspjeti u tome.

NACIONAL: Kako ste uspjeli održati opskrbu dok je proizvodnja bila zabranjena?
- Dali smo sve od sebe da zadovoljimo potražnju na tržištu. Zbog zaustavljanja proizvodnje, kratko vrijeme naša su skladišta bila prazna i nismo mogli isporučivati pivo. Zbog toga nam je ključna bila pomoć koju smo dobili od kolega iz Heinekenove pivovare u Austriji. Općenito, u tom razdoblju smo imali podršku iz samog vrha Heineken Grupe. Pružali su nam tehničku potporu, savjete i na kraju omogućili da proizvodimo pivo u Austriji. Zahvaljujući pivu koje su nam oni isporučili uspjeli smo donekle zadovoljiti potražnju i prebroditi to teško razdoblje. Kontinuitet u opskrbi bio je vrlo važan za nas, ali vjerujem i za naše potrošače.

NACIONAL: Kakvi su danas odnosi Karlovačke pivovare i lokalne zajednice?
- Karlovačka pivovara dobro surađuje s lokalnim vlastima, suradnja iz dana u dan postaje sve bolje. Ove godine ćemo u infrastrukturu i proširenje proizvodnje uložiti oko 15 milijuna eura i normalno je da nam je stalo da taj investicijski ciklus počne što prije. Tu donekle ovisimo o lokalnoj administraciji te zato stalno pokušavamo postići što veći stupanj razumijevanja s njima. Smatram da se nemamo razloga žaliti. Normalno je da bismo mi uvijek htjeli da stvari teku brže, ali isto je u svim državama gdje sam radila. S obzirom na to da smo jedna od najvećih tvrtki u Karlovcu, iznimno nam je važno da gajimo čvrste veze s lokalnom zajednicom. Zato je naša politika da kontinuirano sponzoriramo kulturne i sportske manifestacije. Također, želimo zajednički razvijati još bolju suradnju. Karlovačka pivovara je dio grada i želimo da pridonese njegovu boljitku, ne samo kroz gospodarsku ulogu koju ima, nego i kroz kulturnu povezanost sa zajednicom. Dobar primjer je naš projekt “Dan otvorenih vrata”, koji se održava tijekom Karlovačkih dana piva, kada svi koji žele mogu doći i razgledati pogone naše pivovare. Broj ljudi koji se odazvao dokazuje da je veza naše kompanije i lokalne zajednice jaka.

NACIONAL: Koji je dugoročni poslovni cilj Karlovačke pivovare?
- Naš dugotrajni cilj oduvijek je bio isti. Želimo postati najjača pivovara u Hrvatskoj. Svjesni smo da ćemo do tog cilja doći korak po korak. Planiramo ulagati u tehnologiju, ljude i brend. To su, po mom mišljenju, tri stupa na kojima se temelji dugotrajni i održivi razvoj kompanije. Uskoro planiramo povećati kapacitete, a mislim da je važno istaknuti da smo prva pivovara u Hrvatskoj kojoj je dodijeljen certifikat ISO 22000. Također, što je vrlo važno, nastavit ćemo ulagati u brend.

ALLE YPMA, danas član Nadzornog odbora Pivovare, bio je prvi Heinekenov menadžer u KarlovcuALLE YPMA, danas član Nadzornog odbora Pivovare, bio je prvi Heinekenov menadžer u KarlovcuNACIONAL: Što pod time podrazumijevate?
- Za dva tjedna tržištu ćemo predstaviti novi proizvod. Riječ je o osvježavajućem, ugodno gorkastom pivu Golden Brau. To je visokokvalitetno pivo koje se proizvodi u Karlovcu i zato smo vrlo ponosni na njega. Također, uskoro ćemo predstaviti novu ambalažu Karlovačkog piva. Riječ je o zelenoj staklenoj boci s izmijenjenim dimenzijama i redizajniranom ambalažom. Naše istraživanje pokazalo je kako potrošači novu ambalažu smatraju najatraktivnijom. Sve to bi trebalo rezultirati daljnjom afirmacijom našeg brenda o kojem sam govorila ranije.

NACIONAL: Je li istina da Heineken inače ima poslovnu strategiju ukidanja domaćeg piva i proizvodnje nekog od njegovih globalnih brendova kao što su Heineken ili Gösser?
- Ne, to je potpuno netočno. Heineken je kompanija koja smatra da je iznimno važno posao graditi s pozicija jakog lokalnog brenda. To činimo diljem svijeta. Sistem je uvijek isti. Nakon što kupi neku pivovaru Heineken prvo uvede visoke ekološke i energetske norme i procedure, a nakon toga kroz ulaganja u ljude i tehnologiju ostvaruje poslovni rast. Tako Heineken posluje svagdje, pa i u Karlovcu. Za Heineken, Karlovačka je pivovara strateški važna pivovara u ovoj regiji.

NACIONAL: Značajan dio prihoda ostvarujete u izvozu. Planirate li daljnje širenje u tom segmentu?
- Karlovačka pivovara je tržišni lider ako gledamo samo izvoz. To je naš jak adut i važan dio našeg poslovanja. Vjerujem da ćemo ga u budućnosti uspjeti dodatno povećati, ali mislim da je prerano za razgovor o tome kako to mislimo učiniti. U svakom slučaju Bosna i Hercegovina je naše tradicionalno tržište, a očekujem odlične rezultate i na tržištima Slovenije, Austrije, Njemačke, Švedske i SAD-a.

NACIONAL: Razmišljate li o povećanju tržišnog udjela tako da kupite neku od manjih pivovara na hrvatskom tržištu?
- Uvijek smo spremni razmotriti takvu opciju ako se pojavi. No uvjerena sam da zbog snage našeg brenda i tehnologije koju posjedujemo imamo odličnu startnu poziciju za autonomni rast na hrvatskom tržištu.

Nomadski život kao povlastica

NACIONAL: Zbog karijere, selite se svakih nekoliko godina, često mijenjate kontinente. Kako podnosite takav način života?
- Sve u životu ima dobru i lošu stranu. Najveći problem života u inozemstvu je odvojenost od obitelji. Ipak, razvojem tehnologije to je olakšano. S druge strane, takav život nudi mogućnost da svakih tri do pet godina promijenite mjesto boravka. Moj suprug i ja to smatramo povlasticom. Život u nekoj zemlji potpuno je drukčije iskustvo nego kad je posjetite kao turist. Gdje god sam živjela stekla sam prijatelje za cijeli život, pa tako i u Hrvatskoj. Često sam putovala i mislim da je Hrvatska zasigurno jedna od najljepših država na svijetu. Ne govorim samo o jadranskoj obali, ljepota Hrvatske je upravo u njezinoj raznolikosti.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika